Στην ένωση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών στοχεύει η Rail Cargo Logistics Goldair, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στα σημερινά εγκαίνια του πρώτου δρομολογίου της εταιρείας από τη Θεσσαλονίκη στην Ειδομένη, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος.
Της Βάσως Βεγιάζη
«Σήμερα έγινε η αρχή με τον εγκαινιασμό του πρώτου εμπορευματικού δρομολογίου μας από τη Θεσσαλονίκη και τη Σίνδο, με στόχο να επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα.
Στη χώρα μας, το μερίδιο του σιδηροδρόμου στα εμπορεύματα ανέρχεται μόλις στο 0,3%, έναντι 11% στην Ευρώπη», υπογράμμισε ο κ. Καλλίνικος, ο οποίος επισήμανε ότι μεγάλο στοίχημα αποτελεί η προσέλκυση διερχόμενων φορτίων, κυρίως από την Ασία προς την Κεντρική Ευρώπη και αντιστρόφως.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στην απελευθέρωση της εγχώριας σιδηροδρομικής αγοράς και την τόνωση του ανταγωνισμού, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Σωρευτικά, η Rail Cargo Logistics Goldair σκοπεύει να επενδύσει 20 εκατ. σε βάθος 3ετίας – 5ετίας, με στόχο την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με την αρωγή του Θριασίου Ε/Κ, στο οποίο η συγγενής εταιρεία, η Goldair ανήκει στο κοινοπρακτικό σχήμα εκμετάλλευσής του.
Στη τελική του μορφή, το επιχειρηματικό πλάνο της Rail Cargo Logistics Goldair περιλαμβάνει:
-Δύο με τρία καθημερινά δρομολόγια Ειδομένη – Θεσσαλονίκη, έως τα τέλη του έτους, σε συνάρτηση με τη δυναμική του ΟΛΘ.
-Καθημερινά δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με σκοπό την εμπορευματική σιδηροδρομική διασύνδεση των 2 μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας και παράλληλα των 2 μεγαλύτερων λιμανιών.
-Τακτικά δρομολόγια Προμαχώνα – Θεσσαλονίκη – Ασπρόπυργος.
-Τακτικά δρομολόγια με πλήρεις συρμούς με χημικά.
-Τακτικά δρομολόγια με πλήρεις συρμούς με πετρελαιοειδή.
-Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής Πάτρας – Αθήνα, τακτικό δρομολόγιο για την σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ευρώπης με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί μισθωμένες μηχανές από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, οι οποίες συντηρούνται από την ΕΕΣΣΤΥ.