Τέσσερις γαλλικές εταιρείες μεταφορών συμμαχούν και ετοιμάζουν, με μεγάλη διακριτικότητα, μια κοινή βάση δεδομένων που θα προσφέρουν στους Γάλλους, με σκοπό να ανταγωνιστούν την Google, σύμφωνα με το in.gr.
Πρόκειται για την εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF, την εταιρεία που λειτουργεί το παρισινό μετρό RATP, τον όμιλο δημοσίων μεταφορών που ελέγχει το γαλλικό Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων Transdev και την παγκοσμίως μεγαλύτερη εταιρεία συνεπιβατισμού Blablacar – μια από τις πιο επιτυχημένες διεθνώς επιχειρήσεις συμμετοχικής οικονομίας.
Οπως δημοσίευσε, κατ’ αποκλειστικότητα, η γαλλική οικονομική εφημερίδα «Les Echos», οι μεγαλύτερες επωνυμίες μεταφορών της Γαλλίας υπέγραψαν ένα πρωτόκολλο συμφωνίας για τη δημιουργία για να μοιραστούν τα ηλεκτρονικά τους δεδομένα και να δημιουργήσουν μια τεράστια βάση δεδομένων που θα τους επιτρέψει να ανταγωνιστούν με αξιώσεις τις γιγαντιαίες αμερικανικές εταιρείες της πληροφορικής και των ψηφιακών μέσων εν γένει, όπως είναι η Google.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι τέσσερις γαλλικές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει με μεγάλη μυστικότητα μια έρευνα λειτουργικότητας του σχεδίου, τα αποτελέσματα της οποίας θα ανακοινωθούν το φθινόπωρο.
Η τεράστια βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί θα περιλαμβάνει ό,τι αφορά τις επίγειες μεταφορές στη Γαλλία, συνδυάζοντας μετακινήσεις ατόμων στην πόλη και σε μεγάλες αποστάσεις με τρένα, λεωφορεία, μετρό ή ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Καθεμιά από τις τέσσερις εταιρείες θα προτείνει, δηλαδή, στους πολίτες ένα ολοκληρωμένο δίκτυο μεταφορών που θα συνδυάζει πολλά μεταφορικά μέσα.
Ο «νόμος Μακρόν»
Νομικά η πρωτοβουλία των SNCF, RATP, Transev και Blablacar στηρίζεται στον… «νόμο Μακρόν», που υποχρεώνει τις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών να εξασφαλίζουν ανοικτή και εύκολη πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων τους.
Πρόκειται για ένα νομοθέτημα που είχε ψηφίσει το γαλλικό Κοινοβούλιο, τον Αύγουστο του 2015, με πρωτοβουλία του τότε υπουργού Οικονομίας και σημερινού προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας Εμανουέλ Μακρόν.
Η πολιτική αυτή των «ανοικτών δεδομένων» έχει ως στόχο «να προωθήσει την καινοτομία και τη δημιουργία νέων υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη».
Εκ προοιμίου, οι επιχειρήσεις εκείνες που επωφελούνται τα μάλα από την ελεύθερη πρόσβαση στα δεδομένα είναι ψηφιακοί γίγαντες, όπως η Google, η Apple, η Facebook και η Amazon.
Ευρισκόμενες ήδη σε δεσπόζουσα θέση, οι τέσσερις αμερικανικές εταιρείες έχουν τη δύναμη να εκμεταλλευθούν ως ενδιάμεσοι την πλημμυρίδα των δεδομένων.
Αλλά «οι τέσσερις γαλλικές εταιρείες πιστεύουν ότι συνασπιζόμενες μπορούν να μοιράζονται τα δεδομένα και ταυτόχρονα να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους» σημειώνει η «Les Echos».
Ισως τα καταφέρουν, σε εθνικό επίπεδο, βεβαίως, αν εκμεταλλευθούν τον παράγοντα «ταχύτητα» σε ό,τι αφορά τη μετάδοση των δεδομένων. Στις μεταφορές, άλλωστε, ο παράγοντας «ταχύτητα» είναι εξ ορισμού πρωταρχικός.