To 2023, όπως ήταν αναμενόμενο, ανέκοψε την ανοδική πορεία της PEARL. Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και η κοκοκαιρία Daniel επέφεραν αναστολή, για μεγάλο χρονικό διάστημα, της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα σημαντική μείωση έργου (και) για τη PEARL.
Του Φώτη Φωτεινού
Έως και το 2022, η εταιρεία, σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, διένυε ανοδική πορεία. Το 2022, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 54,03 εκατ. ευρώ έναντι 49,18 εκατ. το 2021 και 45,17 εκατ. ευρώ το 2020.
Η εταιρεία συνεχίζει να σημειώνει κέρδη, τα οποία ανέρχονται στην περιοχή των 2 – 3 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο και σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το metaforespress,gr, η PEARL δρομολόγησε 1.263 τρένα το 2022, διακινώντας 102 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Ικονίου προς την Κεντρική Ευρώπη.
Σήμερα, επειδή το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι “κομμένο”, τα φορτία της PEARL εξυπηρετούνται, μέσω πλοίων feeder, από το λιμάνι της Ριέκας στην Κροατία.
Η εταιρεία διαθέτει 5 μηχανοδηγούς (οι οποίοι, υπό καθεστώς δανειζόμενου προσωπικού, εργάζονται στη Hellenic Train, με σκοπό την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας) και 5 εν δυνάμει (εκπαιδευόμενους) στη σχολή του ΟΣΕ, με ορίζοντα απόκτησης της ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδήγησης στα τέλη του 2023, σε περίπτωση που τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα.
Σημειώνεται ότι η PEARL παρέχει υπηρεσίες διαμεταφοράς εμπορευμάτων, σιδηροδρομικής διαμεταφοράς και logistics, με επίκεντρο τον Πειραιά, διαθέτοντας θυγατρικές εταιρείες σε αρκετές γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια).
Η εταιρεία, επί του παρόντος, δεν διαθέτει δικές της μηχανές έλξης, ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, έχει προχωρήσει σε εκπαίδευση μηχανοδηγών, κάτι το οποίο ίσως προδιαγράφει τις μελλοντικές κινήσεις της, εάν και πολλά θα εξαρτηθούν από τον χρόνο αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Το ζήτημα αυτό αναμένεται, εκτός απροόπτου και μεταξύ άλλων, να συζητηθεί στην επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Κίνα, δεδομένου ότι η κινεζική Cosco κατέχει το πλειοψηφικό ποσοστό του ΟΛΠ.