Σε 1 με 1,5 χρόνο θα είναι έτοιμη η σιδηροδρομική σύνδεση της Motor Oil με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως επισημάνθηκε, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, στο υπουργείο Μεταφορών.
Η γραμμή, με κόστος 12 εκατ. ευρώ, έχει μήκους 10 χλμ. και θα συνδέει το διυλιστήριο της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους με το σταθμό στον Ισθμό της Κορίνθου.
Το κόστος εκσυγχρονισμού της σε σιδηροδρομική γραμμή συνδυασμένου πλάτους, σύμφωνα με τα διεθνή σιδηροδρομικά πρότυπα, θα επωμιστεί εξολοκλήρου η πετρελαϊκή εταιρεία και θα πραγματοποιηθεί υπό την τεχνική επίβλεψη του ΟΣΕ.
Μετά την ολοκλήρωση του έργου, η σιδηροδρομική γραμμή θα περιέλθει στον ΟΣΕ και θα αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.
Στη σημερινή συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκε η συνεργασία του ΟΣΕ με την Motor Oil – Διυλιστήρια Κορίνθου, η οποία εξαγγέλθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Θεοχάρη, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, ο Οργανισμός έχει προχωρήσει σε προγραμματικές συμβάσεις, ώστε να διασυνδεθούν τα διυλιστήρια και οι βιομηχανικές μονάδες πέριξ της Κορίνθου με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, ένα έργο με εκτιμώμενη μεταφορική ικανότητα 300.000 τόνων ετησίως, ενώ αντίστοιχες συνδέσεις θα υλοποιηθούν και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Κατά την παρουσίαση του πλαισίου συνεργασίας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε, ότι «Η βασική αρχή της πολιτικής της κυβέρνησης για τις υποδομές, είναι να ενταχθούν τα έργα στην υπηρεσία των παραγωγικών δυνάμεων και των κοινωνικών αναγκών.
Θεωρώ, ότι η συμφωνία που έγινε, είναι μια πρότυπη συμφωνία που υπηρετεί αυτή την αρχή. Μιλάμε για τη σύνδεση από τους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τον Ισθμό με σιδηροδρομική υποδομή η οποία θα έχει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές».
Πρόσθεσε δε ότι «Είναι κατά τη γνώμη μου πραγματικά ελπιδοφόρο, μέσα στην κρίση, συγκεκριμένες εταιρείες να χρηματοδοτούν υποδομές που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες. Και αυτό το βλέπετε τον τελευταίο καιρό και στις σιδηροδρομικές Υποδομές και στις Υποδομές των αεροδρομίων.
Είναι αν θέλετε ένα παράδειγμα προς μίμηση και για πολλούς άλλους. Εγώ θα ήθελα να ξαναευχαριστήσω γι’ αυτή τη συνεργασία και να βάλουμε ένα χρονικό όριο για να έχουμε την ίδια συνεργασία και στη Θεσσαλονίκη που έχετε αντίστοιχες υποδομές».
Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε, ότι «Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική υποδομή δε θα υπηρετεί μόνο τη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, αλλά όλες τις βιομηχανίες της περιοχής. Και βέβαια καταλαβαίνετε τις κοινωνικές ανάγκες που υπάρχουν για τη μεταφορά τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των εργαζομένων στην ευρύτερη βιομηχανική ζώνη.
Όπως καταλαβαίνετε επίσης και τα θετικά αποτελέσματα που θα υπάρχουν για όλες τις βιομηχανίες της περιοχής, να συνδεθούν με το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όταν το Φθινόπωρο ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική υποδομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνηση και η Θεσσαλονίκη – Ειδομένη για την έξοδο της χώρας προς τα Βαλκάνια και προς την Κεντρική Ευρώπη».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι «Ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα με σκοπό να ενισχύσει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου και αυτό είναι μια απόδειξη της προσπάθειας που κάνουμε».
Ακόμη πρόσθεσε, ότι για το συγκεκριμένο έργο, «ο ΟΣΕ με τις δικές του δυνάμεις θα εισφέρει με τα μηχανήματα και την τεχνογνωσία που διαθέτει, έτσι ώστε να έχουμε μια σιδηροδρομική υποδομή η οποία θα εντάσσεται στο σύνολο της εθνικής υποδομής».
Ο αντιπρόεδρος της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε Ιωάννης Βαρδινογιάννης υπογράμμισε «Εγώ πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους εμπλεκομένους φορείς για τη γρήγορη και αποτελεσματική επίλυση ενός προβλήματος, μιας πρότασης, που ήταν τουλάχιστον 5-6 χρόνια πίσω κατατεθειμένη κι αυτή τη φορά υλοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ».
Πρόσθεσε ότι «πρέπει να ευχαριστήσω όλους τους ανθρώπους του ΟΣΕ ξεχωριστά με τα ονόματά τους, δε θα τα πω, και τον κ. Υπουργό ο οποίος είχε την πολιτική βούληση και την αμεσότητα να ολοκληρώσει αυτή την προσπάθεια.
Θέλω να τονίσω, ότι είναι το αυτονόητο, να θέλει οποιαδήποτε βιομηχανία να συνδεθεί μ’ ένα δίκτυο για να μπορεί να έχει πιο δυνατή θέση στο κομμάτι των μεταφορών των προϊόντων της. Αυτό το αυτονόητο, δυστυχώς μέχρι πρότινος δεν ήταν αυτονόητο.
Κι ενώ είχαμε όλη τη διάθεση να το χρηματοδοτήσουμε σαν εταιρεία, υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Τώρα πια δεν υπάρχουν και είμαι αισιόδοξος ότι σ’ ένα χρόνο από τώρα, ενάμιση, θα μπορούμε να κάνουμε τα εγκαίνια και να προχωρήσουμε σε νέες δραστηριότητες»
Ο αν. διευθύνων σύμβουλος της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) – Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε Ιωάννης Κοσμαδάκης, συμπλήρωσε «Είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να συμφωνήσουμε και να επιβεβαιώσουμε με υπογραφές τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής που είναι γύρω από τα διυλιστήρια με το κεντρικό εθνικό δίκτυο».
Σημείωσε ακόμη ότι «Μέχρι τώρα είχαμε μια άριστη διασύνδεση με τη θάλασσα και με τη στεριά. Αυτή τη φορά, τώρα ξεκινάμε να έχουμε και με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Θα μας ενώσει με τη Θεσσαλονίκη, μας ενώνει γενικώς, με τα πολλά υποσχόμενα σχέδια του ΟΣΕ, να κάνει το σιδηροδρομικό δίκτυο ευρωπαϊκού επιπέδου όπως πρέπει στη χώρα μας».