Άνοδο της τάξης του 3,2% σημείωσαν, το 2017, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της Eurostat που παρουσιάζει το metaforespress.gr, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοση από το 2009 και έπειτα.
Της Βάσως Βεγιάζη
Ειδικότερα, το 2017, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13 δισ. τονοχιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 416 δισ. τονοχιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τη Eurostat, το επίπεδο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, το 2017, βρέθηκε στο υψηλότερο ετήσιο επίπεδο, έναντι του χαμηλότερου επιπέδου των 353 δισ. τονοχιλιομέτρων που σημειώθηκε το 2009, γεγονός που συνδέεται με την έναρξη της οικονομικής κρίσης.
Σε απόλυτα μεγέθη, μεταξύ 2016 και 2017, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση της περιόδου (3,9 δισ. τονοχιλιόμετρα), ακολουθούμενη από τη Λετονία (0,9 δισ. τονοχιλιόμετρα) και την Ιταλία (0,3 δισ. τονοχιλιόμετρα).
Αντίθετα, αυξητική πορεία σημείωσαν η Πολωνία (6,2 δισ. τονοχιλιόμετρα), η Ουγγαρία (2,8 δισ. τονοχιλιόμετρα), η Λιθουανία (1,6 δισ. τονοχιλιόμετρα ) και η Ρουμανία (1,5 δισ. τονοχιλιόμετρα).
Η εικόνα στην Ελλάδα
Στην περίπτωση της Ελλάδας, το 2017, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές άγγιξαν τα 358 εκατ. τονοχιλιόμετρα, έναντι 254 εκατ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι πριν το ξέσπασμα της κρίσης, το 2008, στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν συνολικά 786 εκατ. τονοχιλιόμετρα, αριθμός που μειώθηκε στα 552 εκατ. το 2009.
Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 2017 η εταιρεία σημείωσε, από τα εμπορευματικά δρομολόγια, έσοδα ύψους 13,4 εκατ., έναντι 12,2 εκατ. το 2016.
Επίσης, οι εμπορευματικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με block trains παρουσίασαν αύξηση κατά 4% το δεκάμηνο του 2018 (Ιανουάριος – Οκτώβριος), σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, καθώς διακινήθηκαν 1.442 block trains, έναντι 1.382 block trains το 2017.