Ενεργοποιήθηκαν τα πρώτα βήματα για την συγχώνευση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στους εργαζόμενους της ΕΕΣΣΤΥ εστάλη επιστολή, η οποία υπογράφεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππο Τσαλίδη και της ΕΕΣΣΤΥ Γιώργο Αναγνωστόπουλο, στην οποία επισημαίνεται ότι, έως τα τέλη του έτους, θα ολοκληρωθεί η συγχώνευση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Του Φώτη Φωτεινού
Τις εξελίξεις παρακολουθούν, τόσο οι εταιρείες που έχουν (ή και θα έχουν) συμβόλαια με την ΕΕΣΣΤΥ και τυγχάνουν ανταγωνιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και οι εργαζόμενοι, οι οποίοι ζητούν την διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων τους.
Πριν από μερικές ημέρες και, όπως αποκαλύπτει το metaforespress.gr, προηγήθηκε επίσκεψη των Φ. Τσαλίδη και Γ. Αναγνωστόπουλου στην Ιταλία, όπου συναντήθηκαν με ανώτατα στελέχη του ομίλου της FSI.
Το επόμενο διάστημα θα διαφανεί το μοντέλο συγχώνευσης της ΕΕΣΣΤΥ. Θα δημιουργηθεί μια νέα διεύθυνση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Μια νέα εταιρεία; Θα μετατραπεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε εταιρεία συμμετοχών (holding); Το άμεσο μέλλον, θα δείξει.
Στην επιστολή προς τους εργαζόμενους της ΕΕΣΣΤΥ επισημαίνεται ότι ο τομέας συντήρησης θα αναπτυχθεί και ότι τα εργασιακά δικαιώματα και οι κατακτήσεις, “όχι μόνο δεν θα πληγούν στο ελάχιστο από αυτή την διαδικασία, αλλά αντίθετα θα ενισχυθούν”.
«Η συγχώνευση των εταιρειών ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας μεγάλης σιδηροδρομικής επιχείρησης, που θα παίξει σημαίνοντα ρόλο, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στα Βαλκάνια, σε νέο περιβάλλον έντονου διεθνούς ανταγωνισμού.
Στις διαδικασίες συγχώνευσης, θα συμβάλουν στελέχη και των δυο εταιρειών για να ολοκληρωθεί άμεσα αυτός ο σχεδιασμός. Αποτελεί πρόκληση για όλους μας, η στρατηγική κίνηση του Ομίλου να δημιουργήσει μια ισχυρή εταιρεία στην Ελλάδα, συγχωνεύοντας ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ», αναφέρεται σχετικά.
Ανησυχίες εργαζομένων και ανταγωνιστών
Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών έχει ζητήσει την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, κατηγορώντας την διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ για κωλυσιεργία.
Σε εξώδικό της προς την διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ, η Ομοσπονδία, η οποία έχει προκηρύξει απεργία στις 26 Σεπτεμβρίου, αναφέρει τα ακόλουθα:
«Η ανεπίτρεπτη κωλυσιεργία που επιδεικνύει η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ ως προς το ζήτημα της υπογραφής ΣΣΕ, η οποία έχει λήξει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να μην καλύπτονται από ΣΣΕ, θέτοντας σε κίνδυνο το εργασιακό τους μέλλον, ενόψει μάλιστα της συγχώνευσης της εταιρείας που πρόσφατα εξαγγέλθηκε».
Εκτός από τους εργαζομένους, η συγχώνευση της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επηρεάζει και τους ανταγωνιστές (τωρινούς και μελλοντικούς) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι έχουν συμβόλαια συντήρησης με την ΕΕΣΣΤΥ.
Όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, «όποια μορφή κι εάν επιλεγεί για την συγχώνευση της ΕΕΣΣΤΥ, το νέο σχήμα οφείλει να λειτουργεί με διάφανο και αυτοτελή τρόπο, ώστε να διασφαλιστούν συνθήκες ίσου και δίκαιου ανταγωνισμού».
Οικονομικά στοιχεία
Σημειώνεται ότι η ΕΕΣΣΤΥ μεταβιβάστηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κύκλο εργασιών 35,84 εκατ. ευρώ. Το 2018, το οποίο αποτέλεσε την τελευταία 12μηνη χρήση επί κρατικής διαχείρισης, η ΕΕΣΣΤΥ σημείωσε έσοδα 35,84 εκατ., έναντι 32,72 εκατ. την χρήση του 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 9,54%.
Τα έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αποτελεί τον βασικό πελάτη της ΕΕΣΣΤΥ, αυξήθηκαν κατά 3,05 εκατ. ή κατά 9,61% περίπου.
Σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος, η εταιρεία σημείωσε ζημιές 838.941 ευρώ (με την απομείωση), έναντι ζημιών 2.645.456 ευρώ το 2017, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 68,28% περίπου.