Για την προσυμβατική διαδικασία δύο κομβικών έργων με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ, ενημερώθηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις υποδομές, κ. Γιώργο Καραγιάννη και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστο Βίνη, η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων.
Συγκεκριμένα, η ενημέρωση αφορούσε το έργο της Β΄ φάσης ανάπτυξης του Σ.Σ. Αθηνών και του έργου της εγκατάστασης συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Σε τρία χρόνια η ολοκλήρωση της Β’ φάσης του Σ.Σ. Αθηνών
Η Β΄ φάση ανάπτυξης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης €42,1 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριετίας.
Το έργο αφορά την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.
Αντικείμενο του έργου σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό των Αθηνών και τη σύνδεσή του με το Μετρό είναι:
-Η πλήρης κατασκευή των νέων αποβάθρων 1, 2 και 3 με τα στέγαστρά τους
-Η ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης Σιδηροδρομικού Σταθμού, κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες και η τοποθέτηση κυλιόμενων κλιμάκων, ανελκυστήρων κ.λπ., προκειμένου να συνδεθεί με τον Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.
-Καθαίρεση μέρους του υπάρχοντος κτιρίου του Σταθμού και αποκατάσταση της πλαϊνής όψης του κτιρίου.
-Κατασκευή τριών νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σταθμού και πάνω από τις αποβάθρες
-Καθαίρεση της παλαιάς αποβάθρας Νο 1.
-Εγκατάσταση νέου αποχετευτικού δικτύου ομβρίων υδάτων και ολοκλήρωση των υδραυλικών έργων.
-Στρώση της επιδομής των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6 του Σταθμού, συνολικού μήκους 4 χλμ.
-Ηλεκτροκίνηση μέσω εναέριας «αλυσοειδούς» γραμμής, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.
Προσωρινός μειοδότης είναι η ένωση οικονομικών φορέων «INTRAKAT – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ Α.Τ.Ε.», με μέση τεκμαρτή έκπτωση 7,50% και με συνολική προσφορά ύψους 31,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Η συνολική προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου, είναι για την περίοδο Τ1 οι 30 μήνες και για τη δεύτερη περίοδο Τ2 οι 36 μήνες.
Σε τρία χρόνια η ολοκλήρωση του Κιάτο – Ροδοδάφνη
Το δεύτερο κομβικό έργο έχει ως αντικείμενο την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα της γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού μελέτης €84 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα τριετίας.
Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης, τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα.
Παράλληλα, περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.
Πιο συγκεκριμένα, οι εργασίες που θα γίνουν συνοπτικά είναι οι εξής:
-Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με δύο υποσταθμούς τροφοδοσίας.
-Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
-Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System (PIS).
-Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – Public Address, Emergency Communication.
-Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης (CCTV) στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
-Εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου.
Προσωρινός μειοδότης του έργου ανακηρύχθηκε η ένωση οικονομικών φορέων ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 18,34%, και με συνολική προσφορά 55,4 περίπου εκατομμύρια ευρώ.
Οι προθεσμίες περάτωσης του έργου είναι κι εδώ αντίστοιχες, δηλαδή 30 μήνες για την περίοδο Τ1 και 36 μήνες για την περίοδο Τ2.
Τα δύο έργα χρηματοδοτούνται από το Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».