Ενστάσεις εκφράζει η «Αυτόνομη Ένωση Μηχανοδηγών Ευρώπης» (ALE) για την πιστοποίηση συνταξιούχων σε ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες, αποστέλλοντας σχετική επιστολή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το κείμενο της επιστολής
Αγαπητέ Υπουργέ,
Σας απευθύνομαι ως Πρόεδρος της Αυτόνομης Ένωσης Μηχανοδηγών της Ευρώπης (ALE), καθώς έχω λάβει από το μέλος της ένωσής μας στην Ελλάδα, ΠΕΠΕ, πολύ ανησυχητικές πληροφορίες σχετικά με το γεγονός ότι στο σιδηροδρομικό τομέα της Ελλάδος γίνεται προσπάθεια για να καταστεί ως πρακτική η πιστοποίηση συνταξιούχων μηχανοδηγών, έτσι ώστε να εισέλθουν εκ νέου στον επαγγελματικό χώρο εργαζόμενοι ως μηχανοδηγοί σιδηροδρομικών οχημάτων ιδιωτικών εταιρειών.
Το γεγονός αυτό, το οποίο ο οργανισμός που εκπροσωπώ θεωρεί ιδιαίτερα σοβαρό τόσο από αυστηρά εργασιακής άποψης, όσο και από κοινωνικής σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, μπορεί να θεωρηθεί, κατά τη γνώμη μας, μια πραγματική απερισκεψία σχετικά με τη λειτουργική ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Είναι απαραίτητο τα κράτη να παρακολουθούν, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά των πολιτών τους. Κατά τη γνώμη μου όμως, διαδικασίες όπως η προαναφερθείσα οδηγούν προς την αντίθετη κατεύθυνση, πολύ δε περισσότερο αν υπάρχει συμπαιγνία του ρυθμιστικού σώματος, όπως έχουμε παρατηρήσει.
Είναι ακριβώς το σώμα αυτό που έχει την ευθύνη να εγγυηθεί ότι η εφαρμογή των κανόνων δεν επιτρέπει σε καμία περίπτωση να αμφισβητηθεί η ασφάλεια.
Η τακτική της προώθησης πρόσληψης ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας για εργασίες που απαιτούν τη μέγιστη προσοχή και συγκέντρωση, όπως η οδήγηση σιδηροδρομικών οχημάτων, δε φαίνεται να είναι η καλύτερη φόρμουλα για το σκοπό αυτό.
Όπως δήλωσα και προηγουμένως, δεν είναι αποδεκτό από εργασιακής άποψης ότι εργαζόμενοι που έχουν δικαίωμα σε σύνταξη, η οποία έχει θεσπιστεί ακριβώς ως αποζημίωση για το πέρας της εργασιακής δραστηριότητας, να επανέρχονται στην απασχόληση, προκειμένου να συμπληρώσουν τις συνταξιοδοτικές τους αποδοχές, εντός εταιρειών, οι οποίες -με αυτόν τον τρόπο- εφαρμόζουν πολιτικές κοινωνικού ντάμπινγκ στον ελληνικό τομέα σιδηροδρόμων.
Θεωρώ επίσης πολύ δύσκολο, για να μην πω αδύνατο, να δικαιολογηθεί εντός του κοινωνικού μας πλαισίου ότι ένα ευρωπαϊκό κράτος προστατεύει τέτοιες πρακτικές, την ίδια στιγμή που το ποσοστό ανεργίας των νέων στη Νότια Ευρώπη κυμαίνεται περίπου στο 50%, κάτι απολύτως απαράδεκτο.
Υπό την, κατά τη θεώρησή μου, αναμφισβήτητη παγιότητα των δηλωμένων επιχειρημάτων, ελπίζω ότι θα αναλύσετε το σοβαρό αυτό ζήτημα και θα υιοθετήσετε τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, ώστε να αποφευχθεί η συνέχιση πρακτικών αυτού του είδους.
Με εκτίμηση
Juan Jesús García Fraile – Πρόεδρος ALE