Τα 398 δισ. τονοχιλιόμετρα (tkm) άγγιξαν οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ σύμφωνα με τη Eurostat, φτάνοντας σχεδόν τα επίπεδα του 2018, όταν είχαν μεταφερθεί συνολικά 400 δισ. tkm.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με τη Eurostat, τα 400 δισ. tkm αποτελούν υψηλό που είχε να επιτευχθεί από το 2012.
Παρόλα αυτά, υπήρξε ελαφρά πτώση 0,5% σε σχέση με τα 399 δισ. τονοχιλιόμετρα του 2021.
Αναλυτικότερα, οι επιδόσεις των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών σημείωσαν σαφή ανάκαμψη όλα τα τρίμηνα του 2021, με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης να παρατηρείται κατά το β’ τρίμηνο του 2021 (+21%), ακολουθούμενο από το γ’ τρίμηνο (+8%).
Αντίστοιχα, στο α’ και β’ τρίμηνο του 2022, οι επιδόσεις αυξήθηκαν κατά 4% και 2%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα ίδια τρίμηνα του 2021, ενώ ακολούθησε το γ’ τρίμηνο χωρίς αλλαγή στις επιδόσεις και στη συνέχεια σαφή πτώση 5% στο δ’ τρίμηνο.
Το τονάζ μειώθηκε στις περισσότερες από τις μισές χώρες της ΕΕ
Όσον αφορά στη χωρητικότητα, οι 14 από τις 25 χώρες της ΕΕ με σιδηροδρομικές μεταφορές κατέγραψαν πτωτικές τάσεις το 2022.
Οι μεγαλύτερες απώλειες παρατηρήθηκαν σε Λιθουανία (-39%), Εσθονία (-24%), Φινλανδία (-22%) και Ελλάδα (-20%).
Αντίθετα, η μεγαλύτερη αύξηση χωρητικότητας κατεγράφη στη Δανία (+12%), ακολουθούμενη από την Κροατία (+7%) και τη Βουλγαρία (+6%).