Έρευνα σε βάθος διεξάγει η Κομισιόν για να αξιολογήσει κατά πόσο τα γαλλικά μέτρα στήριξης υπέρ της Fret SNCF είναι σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Να σημειωθεί ότι, η Fret SNCF SAS είναι θυγατρική του γαλλικού σιδηροδρομικού παρόχου SNCF και διάγει μια συνεχώς ζημιογόνο οικονομική πορεία, πλην του 2021.
Μάλιστα, την περίοδο 2007 – 2019, οι ζημίες της καλύφθηκαν από τη μητρική της SNCF μέσω ενδο-ομιλικών προκαταβολών μετρητών, οι οποίες αποτελούν κρατικούς πόρους.
Πού εστιάζει η έρευνα
Σε αυτό το στάδιο, με βάση την προκαταρκτική της εξέταση, η Κομισιόν ανησυχεί ότι ορισμένα μέτρα υπέρ της Fret SNCF, τα οποία ελήφθησαν την περίοδο 2007-2019, δεν συνάδουν με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Τα επίμαχα μέτρα που βρίσκονται υπό το Ευρωπαϊκό “μικροσκόπιο” είναι:
–Οι προκαταβολές μετρητών που πραγματοποίησε η SNCF υπέρ της Fret SNCF τουλάχιστον από τις αρχές του 2007 έως τη μετατροπή της Fret SNCF σε εμπορική εταιρεία (την 1η Ιανουαρίου 2020), το ποσό των οποίων εκτιμάται ότι κυμαίνεται μεταξύ 4 – 4,3 δισ. ευρώ,
–Η διαγραφή χρηματοοικονομικού χρέους (συνολικού ύψους 5,3 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των παραπάνω προκαταβολών μετρητών) της Fret SNCF -μέσω νομοθεσίας- το 2019 κατά τη μετατροπή της σε εμπορική εταιρεία,
–Η εισφορά κεφαλαίου 170 εκατ. ευρώ που έγινε την εποχή της μετατροπής της Fret SNCF σε εμπορική εταιρεία.