Το γερμανικό σχέδιο μετατόπισης της εμπορευματικής κίνησης από το οδικό δίκτυο στο σιδηρόδρομο, ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το εν λόγω μέτρο θα στηρίξει τους operators σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών στη Γερμανία, προκειμένου να συμβάλλουν τόσο στη μετατόπιση της εμπορευματικής κίνησης από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές, όσο και στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών CO2.
Η Επίτροπος Margrethe Vestager, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού, δήλωσε: «Η προώθηση της στροφής των εμπορευματικών μεταφορών από το οδικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ένα από τα πολλά μέτρα που πρέπει να λάβει η Ευρώπη για να συμβάλει στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος.
Το γερμανικό σχέδιο λειτουργεί προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση, δηλ. υποστηρίζει τη μετατόπιση, εξασφαλίζει ότι τα οφέλη θα μεταφέρονται στους πελάτες και συμβάλλει στην επίτευξη των Ευρωπαϊκών στόχων για το περιβάλλον και τις μεταφορές, χωρίς να προκαλείται αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού».
Τον περασμένο Αύγουστο, η Γερμανία κοινοποίησε στην Κομισιόν ένα πρόγραμμα παροχής δημόσιας στήριξης των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Το πρόγραμμα είναι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ και θα διαρκέσει ως το 2023.
Υπό το πρόγραμμα αυτό, οι operators σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών θα αποζημιωθούν μέχρι το 45% των τελών πρόσβασης στο δίκτυο, δηλαδή των τελών που πρέπει να πληρώσουν οι επιχειρήσεις για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Αναμένεται ότι όσοι ωφεληθούν από το παρόν πρόγραμμα θα μεταφέρουν τα οφέλη της ενίσχυσης στους πελάτες τους, δηλαδή τους εκφορτωτές, μέσω χαμηλότερων τιμών.
Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, οι operators θα υποχρεωθούν να ενημερώσουν τους πελάτες τους ότι οι χρεώσεις για την πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν μειωθεί σημαντικά.
Συμπερασματικά, η Κομισιόν κατέληξε ότι το μέτρο συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως με τις κατευθυντήριες γραμμές του 2008 για τις κρατικές ενισχύσεις προς τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις.
Β. Βεγιάζη