«Ξεμπλοκάρει» το Θριάσιο Ι, αναθεωρούνται 12 σημεία της σύμβασης παραχώρησης. Αυτό αναφέρει, σε διαδικτυακή ανάρτησή του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αυτό προέκυψε από χθεσινή διαδικτυακή συζήτηση που είχε το Δ.Σ. του ΕΒΕΠ με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, με αντικείμενο τα μεγάλα έργα υποδομών του Πειραιά.
«Αναφορικά με το Θριάσιο Ι αποκάλυψε ότι, μετά από σκληρή διαπραγμάτευση ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την ΕΕ που ήταν αποτέλεσμα της προβληματικής σύμβασης παραχώρησης», αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, προσθέτοντας ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι 12 σημεία της σύμβασης είναι υπό αναθεώρηση, γεγονός που θα οδηγήσει στο να προχωρήσει το Θριάσιο Ι.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 158,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 54 εκατ. θα προέλθουν από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του έργου, τις ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair και τα υπόλοιπα 104 εκατ. από τραπεζικό δανεισμό.
Εάν η ΕΕ δώσει το «πράσινο φως» και υλοποιηθεί το έργο, τότε το σύνολο των φορτηγών που θα εξυπηρετούνται ημερησίως, στη πλήρη λειτουργία του Θριασίου Ε/Κ, είναι 400 και των βαγονιών 50, ενώ θα δημιουργηθούν 250.000 παλετοθέσεις και 210.000 τ.μ. αποθηκών.
Στη συνέχεια και όπως αναφέρει το ΕΒΕΠ, το Επιμελητήριο, με τη συνδρομή των επιστημονικών του συμβούλων, απέστειλε υπόμνημα με προτάσεις για την συγκοινωνιακή, κυκλοφοριακή και βιοκλιματική αναβάθμιση όλης της περιοχής, καθώς και την αξιοποίηση των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά και του πρώην εργοστασίου του ΟΣΕ στη Λεύκα.
Το υπόμνημα περιλαμβάνει προτάσεις για την ανάπτυξη των «last mile logistics», τη δημιουργία «park & ride», την «Ιπποδάμεια» αγορά τροφίμων, τη θαλάσσια σύνδεση Πειραιά με Ελληνικό, την ανάπλαση της περιοχής Παπαστράτου, τον κόμβο Σκαραμαγκά, και τη προνομιακή πολεοδομική μεταχείριση όλων των παραγωγικών, εφοδιαστικών και εξαγωγικών δραστηριοτήτων.