Ο Απρίλιος ίσως αποδειχτεί κρίσιμος μήνας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εξελίξεις αναμένονται σε δυο κρίσιμα «μέτωπα», την υπογραφή της νέας σύμβασης ανάθεσης των άγονων γραμμών και τη δρομολόγηση των αμαξοστοιχιών ETR 470.
Το υφιστάμενο καθεστώς για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές μεταξύ υπουργείου Μεταφορών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ λήγει στις 15 Απριλίου, έπειτα κι από την τελευταία παράταση που δόθηκε.
Η πρώτη σύμβαση μεταξύ των δυο πλευρών υπογράφτηκε τον Δεκέμβριο του 2015, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λαμβάνει 50 εκατ. ευρώ ετησίως για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών.
Υπουργείο Μεταφορών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζονται έτοιμοι για την υπογραφή νέας σύμβασης για περίοδο 10 + 5 ετών, με την προϋπόθεση θετικής εισήγησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η νέα συμφωνία θα περιέχει τροποποιήσεις, καθώς θα συνοδεύεται από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, τόσο στην επίτευξη και τον αριθμό δρομολογίων, όσο και στην υλοποίηση υποχρεωτικών επενδύσεων από πλευράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα, εντός Απριλίου αναμένεται η δρομολόγηση των αμαξοστοιχιών ETR 470, έπειτα από το «πράσινο φως» της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (η ΡΑΣ έχει δώσει το “πράσινο φως” σε 4 αμαξοστοιχίες).
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προμηθευτεί συνολικά 5 αμαξοστοιχίες ETR 470, οι οποίες θα δρομολογηθούν στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Η προμήθεια έγινε από τη μητρική εταιρεία, την Trenitalia, έναντι 47,5 εκατ. ευρώ.
Αρκετοί σιδηροδρομικοί συσχετίζουν την εξέλιξη των δυο υποθέσεων, δηλαδή θεωρούν ότι τυχόν υπογραφή της σύμβασης ανανέωσης των άγονων γραμμών, θα σηματοδοτήσει και τη δρομολόγηση των αμαξοστοιχιών ETR 470.
Φ. Φωτ.