Σημαντική πτώση, απόρροια του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και της κακοκαιρίας Daniel, παρουσίασαν το 2023 (και) οι εμπορευματικές επιδόσεις της Hellenic Train.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα έσοδα ανήλθαν στα 7,7 εκατ. ευρώ έναντι 14,7 εκατ. ευρώ το 2022.
«Η δραστηριότητα μεταφοράς εμπορευμάτων επηρεάστηκε σοβαρά από τα γεγονότα του 2023. Ομοίως με την επιβατική δραστηριότητα, μετά από ένα πρώτο δίμηνο που έδειξε σημαντικά σημάδια εμπορικής επέκτασης, η μειωμένη ικανότητα εξυπηρέτησης της ζήτησης, λόγω μη διαθεσιμότητας υποδομής και η επιθετική πολιτική τιμών που εφαρμόζουν οι ανταγωνιστές οδήγησαν σε σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών της. Μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου 2023 υπήρξε αποκατάσταση της εμπορευματικής δραστηριότητας που οδήγησε σε ανάκαμψη της κυκλοφορίας και του τζίρου.
Το κλείσιμο όμως των τμημάτων της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης που επλήγησαν από την πλημμύρα του Daniel, σε συνδυασμό με τις απεργίες στις υποδομές της Βόρειας Μακεδονίας, και τους περιορισμούς στην κυκλοφορία που εφαρμόστηκαν στις γραμμές της Βόρειας Ελλάδας που οδηγούν στα βουλγαρικά σύνορα (Κουλάτα) οδήγησαν σε σχεδόν πλήρη παύση της εμπορικής δραστηριότητας της επιχείρησης.
Η εμπορική δραστηριότητα άρχισε να ομαλοποιείται ξανά μόλις τον Δεκέμβριο του 2023», αναφέρει η εταιρεία.
Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η μητρική εταιρεία της ΗΤ, η FS στις οικονομικές καταστάσεις του 2023 του Ομίλου, η Hellenic Train σημείωσε πέρυσι 211 εκατ. τονο – χιλιόμετρα (458 εκατ. τονο – χιλιόμετρα το 2022) και 504.000 τρενο – χιλιόμετρα (978.000 τρενο – χιλιόμετρα το 2022).
Η γενικότερη πτώση στα εμπορεύματα συνεχίζεται, λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και της αποφυγής της διώρυγας του Σουέζ και συνεπακόλουθα, των ελληνικών λιμένων από αρκετά εμπορικά πλοία.
Σημειώνεται ότι, τα τελευταία χρόνια (πλην του 2023), τα εμπορεύματα απέφεραν 13 – 15 εκατ. ευρώ ετήσια έσοδα στη HT, η οποία ελπίζει πολλά για την άνοδο της δραστηριότητάς αυτής από το Θριάσιο ΙΙ.