Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας στην Ισπανία γνώρισε πρωτοφανή ανάπτυξη το 2023, με πάνω από 32,4 εκατομμύρια ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν αυτό το μέσο μεταφοράς.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Αυτό αντιπροσωπεύει μια αξιοσημείωτη αύξηση 37% από το προηγούμενο έτος, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη δημοτικότητα και αποτελεσματικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της Ισπανίας.
Από την απελευθέρωση του σιδηροδρομικού τομέα τον Δεκέμβριο του 2020, ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί, φέρνοντας περισσότερες επιλογές και καλύτερες υπηρεσίες στους επιβάτες.
Αξιοσημείωτοι «παίκτες», όπως οι Ouigo και Iryo έχουν συμβάλει σημαντικά, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας σε μεγάλες διαδρομές.
Συγκεκριμένα, το δρομολόγιο Μαδρίτης – Βαρκελώνης σημείωσε ρεκόρ 14 εκατομμυρίων επιβατών, ενώ το δρομολόγιο Μαδρίτη – Βαλένθια προσέλκυσε 5 εκατομμύρια ταξιδιώτες. Επιπλέον, σχεδόν 4 εκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν και στις δύο γραμμές Μαδρίτης-Σεβίλλης και Μαδρίτης – Μάλαγα/Γρανάδα, με το δρομολόγιο Μαδρίτης – Αλικάντε να πλησιάζει τα 3 εκατομμύρια.
Η Renfe, ο κρατικός φορέας εκμετάλλευσης, διατήρησε ισχυρό μερίδιο αγοράς περίπου 55% στις γραμμές Μαδρίτης-Βαρκελώνης και Μαδρίτης-Βαλένθια.
Σε άλλες διαδρομές, η κυριαρχία της Renfe κυμαινόταν μεταξύ 75% και 80%.
Το συνολικό μερίδιο αγοράς των τρένων σε σύγκριση με τα αεροπλάνα αυξήθηκε σε όλα τα δρομολόγια εκτός από το δρομολόγιο Μαδρίτη – Μάλαγα.