Στο συμπέρασμα ότι οι μεταβιβάσεις σιδηροδρομικών περιουσιακών στοιχείων μεταξύ των εταιρειών της Ferrovie dello Stato Italiane δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση κατά την έννοια των κανόνων της ΕΕ.
Επίσης, η Κομισιόν διαπίστωσε ότι η αποζημίωση της Ιταλίας προς την Trenitalia για την παροχή σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών είναι σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων, εκτός από την αποζημίωση για ορισμένες διαδρομές, και συνιστά ασυμβίβαστη ενίσχυση.
Οπότε, η Ιταλία πρέπει τώρα να ανακτήσει την ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση, συμπεριλαμβανομένων των τόκων.
Όπως σημειώνεται, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2014 μια εις βάθος έρευνα σχετικά με:
-τις δωρεάν μεταβιβάσεις ορισμένων περιουσιακών στοιχείων σιδηροδρομικής υποδομής από τον διαχειριστή υποδομής Rete Ferroviaria Italiana στην τότε εταιρεία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών Trenitalia και στην εταιρεία FS Logistica μεταξύ 2007 και 2011,
-τις αποζημιώσεις που κατέβαλε η Ιταλία στην Trenitalia για την παροχή δημόσιων υπηρεσιών σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ 2000 και 2014.