Ούτε στην Ιταλία η κατάσταση είναι… ιδανική στο σιδηρόδρομο. H FSI, η οποία είναι η μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει σοβαρά παράπονα από τον «ιταλικό ΟΣΕ», την RFI (Rete Ferroviaria Italiana), παρόλο που ανήκει στον… όμιλό της.
Σε δήλωσή του, ο νέος διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της FS Italiane, Gianfranco Battisti ζήτησε «άμεση δράση σχετικά με την ακρίβεια», θέτοντας την ανάγκη για τη διεξαγωγή μόνιμης στρογγυλής τράπεζας, υπό την RFI, με τις σιδηροδρομικές εταιρείες, καθώς «η υπάρχουσα κατάσταση δεν είναι πλέον αποδεκτή».
Συγκεκριμένα, στη δήλωση της FSI υπογραμμίζεται ότι ο Gianfranco Battisti, διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της FS Italiane, επισημαίνει την σοβαρότητα της κατάστασης που κληρονόμησε, όσον αφορά την ακρίβεια των αμαξοστοιχιών, η οποία για πολλούς μήνες έχει παρουσιάσει προβλήματα και δεν υπάρχουν ενδείξεις αξιόλογων βελτιώσεων, ζητώντας από τον Διαχειριστή Υποδομής της RFI να συγκαλέσει μόνιμη στρογγυλή τράπεζα με τις σιδηροδρομικές εταιρείες.
Ο στόχος της στρογγυλής τραπέζης είναι να συμφωνήσει ή, εάν χρειαστεί, να επιβάλει κατάλληλα μέτρα για την αποκατάσταση της πιστότητας στα καλύτερα πρότυπα το συντομότερο δυνατό, τουλάχιστον ίσο με τα ίδια επίπεδα που επιτεύχθηκαν κατά τα προηγούμενα έτη και τα οποία συνέβαλαν στη δημιουργία υπηρεσιών υψηλών ταχυτήτων, επιτυγχάνοντας την ιταλική αριστεία σε διεθνές επίπεδο.
Σημειώνεται ότι και στην Ελλάδα, ανά περιόδους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ – είτε επισήμως, είτε ανεπισήμως – εκφράζει κάποιας μορφής δυσαρέσκεια για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου ή την πορεία εξέλιξης των έργων.