Παραδίδεται, το επόμενο δίμηνο, το πρώτο ολοκληρωμένο τμήμα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αφού πέρα από την ηλεκτροκίνηση, θα λειτουργούν πλήρως η σηματοδότηση και η ραδιοκάλυψη.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, ο ΟΣΕ πρόκειται να παραδώσει και λειτουργήσει τους επόμενους δύο μήνες τα συστήματα ETCS (European Train Control System, πρόκειται για την σηματοδότηση) και GSMR (Global System for Mobile Communications – Railway, πρόκειται για την ραδιοκάλυψη) στο τμήμα αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, σηματοδοτώντας τη λειτουργία του συστήματος ERTMS (European Railway Traffic Management System) στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Η σταδιακή λειτουργία και παράδοση των ανωτέρω συστημάτων, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, αποτελεί το πιο ουσιαστικό βήμα εκσυγχρονισμού του εγχώριου σιδηροδρόμου.
Πλέον, η διαχείριση της κυκλοφορίας θα γίνεται με σύγχρονο τρόπο, διευκολύνοντας, τόσο το έργο των μηχανοδηγών, όσο και του διαχειριστή της κυκλοφορίας, με την μετάδοση, με ψηφιακό τρόπο και σε άμεσο χρόνο, των δεδομένων στην υποδομή και στο τροχαίο υλικό.
Για παράδειγμα, σε περίπτωση πιθανής πρόκλησης ατυχήματος, θα ενεργοποιείται αυτόματα η πέδη.
Το επόμενο τμήμα που θα παραδοθεί με τα ανωτέρω συστήματα είναι το Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, το οποίο είναι «ελεύθερο» δίκτυο, κάτι το οποίο μεγιστοποιεί τις όποιες δυσκολίες.