Η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας και ο επικεφαλής της κρατικής Renfe παραιτήθηκαν εν μέσω συνεχιζόμενων αντιδράσεων, όταν αποκαλύφθηκε ότι δεκάδες νέα τρένα που παραγγέλθηκαν για δύο περιοχές στα βόρεια της χώρας ήταν πολύ μεγάλα για να χωρέσουν στις σήραγγες.
Πριν από τρία χρόνια, ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας ανακοίνωσε τα πλάνα του για τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού σε προαστιακούς συρμούς και τρένα μεσαίων αποστάσεων σε Αστούρια και Κανταβρία.
Ωστόσο, τον περασμένο μήνα αποκαλύφθηκε ότι τα νέα τρένα αξίας 258 εκατ. ευρώ ήταν πολύ φαρδιά για να περάσουν από ορισμένες σήραγγες στις εν λόγω περιοχές.
Ο Miguel Ángel Revilla, ο περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «τσαπατσουλιά» και κάλεσε για επείγουσα δράση, ενώ ο Adrián Barbón, ο πρόεδρος της γειτονικής Αστούριας, δήλωσε «σαστισμένος, θυμωμένος και απογοητευμένος».
Η απόλυση δύο ανώτερων αξιωματούχων τον περασμένο μήνα -ο ένας στη Renfe και ο άλλος στην κρατική εταιρεία σιδηροδρομικής υποδομής Adif- αποδείχθηκε ανεπαρκής για να κατευνάσει την οργή για τον κακό σχεδιασμό και την επακόλουθη καθυστέρηση.
Στην αρχή της εβδομάδας, η Isabel Pardo de Vera, γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών της Ισπανίας υπέβαλε την παραίτησή της, όπως και ο Isaías Táboas, ο πρόεδρος της Renfe.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Pedro Sánchez προσπάθησε να επανορθώσει την κατάσταση, ανακοινώνοντας ότι τα δρομολόγια στα δίκτυα της Αστούριας και της Κανταβρίας θα είναι δωρεάν μέχρι να αρχίσει να τεθεί σε λειτουργία το νέο τροχαίο υλικό στις αρχές του 2026.
«Από τη στιγμή που έμαθα για αυτό το θέμα, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Raquel Sánchez, στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση με τους Revilla και Barbón.
Όπως είπε, «Από την αρχή, αποδεχθήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη, αναγνωρίσαμε το λάθος και αναλάβαμε την ευθύνη. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και δημιουργήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε την κατασκευή των τρένων όσο το δυνατόν περισσότερο».