Ευθύνες στο προσωπικό του ΟΣΕ στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών επέρριψε ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Maourizio Capotorto στη σημερινή συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής (video).
Σε ερώτηση για το ποιος φταίει για το δυστύχημα, ο Δ.Σ. της Hellenic Train υποστήριξε ότι, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία και έπειτα από εσωτερική έρευνα της εταιρείας, υπήρξε σφάλμα του σταθμάρχη Λάρισας του ΟΣΕ και ότι όλοι οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, τόσο της επιβατικής, όσο και της εμπορευματικής γνώριζαν και σεβάστηκαν τις σιδηροδρομικές διατάξεις.
Ο Δ.Σ. της Hellenic Train υποστήριξε ότι οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας που κινήθηκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας έλαβαν τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις από τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Για τη σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών και την πυρκαγιά που ακολούθησε, ο Δ.Σ. της Hellenic Train τόνισε ότι η εταιρεία ανέθεσε σε εξωτερικό εμπειρογνώμονα την ανάλυσή της, υπογραμμίζοντας ότι ο εμπειρογνώμονας της HT, όπως υποστήριξε, “συμφωνεί με τις ελληνικές Αρχές ότι η πυρκαγιά οφειλόταν στα υγρά ψύξης των μετασχηματιστών”.
Στην ερώτηση, εάν η HT έχει κινηθεί νομικά κατά του ΟΣΕ, σχολίασε ότι “περιμένουμε την ολοκλήρωση των ερευνών”.
Σε άλλα επιμέρους θέματα, ο κ. Capotorto παραδέχτηκε ότι, ανά περιπτώσεις, παρουσιάζονται βλάβες στο τροχαίο υλικό, κάτι το οποίο οφείλεται στην παλαιότητα των τρένων που χρησιμοποιεί η εταιρεία. Όπως τόνισε, η εταιρεία πραγματοποιεί επενδύσεις στα αμαξοστάσια / τεχνικές βάσεις και ότι η λύση σε αυτό το φαινόμενο αποτελεί η προμήθεια νέων τρένων.
Σχετικά με τις οφειλές της HT στον ΟΣΕ, υποστήριξε ότι η εταιρεία έχει καταβάλει τις οφειλές έως και το 2021, ωστόσο από το 2022 και έπειτα παραμένουν αρκετά ανοιχτά ζητήματα, ενώ για το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ανέφερε ότι ξεπερνά τα 163 εκατ. ευρώ για νέο τροχαίο υλικό και κάποιες δεκάδες εκατ. για ψηφιοποίηση.