Σε κέρδη πέρασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η σιδηροδρομική εταιρεία κατάφερε πέρσι να σημειώνει άνοδο του κύκλου εργασιών (δεν συμπεριλαμβάνονται οι άγονες γραμμές και τα χρηματοοικονομικά έσοδα) κατά 13,44%, κάτι το οποίο της επέτρεψε να σημειώσει καθαρά κέρδη 1,48 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 6,98 εκατ. ευρώ το 2018.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 72,45 εκατ. έναντι 63,87 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ήτοι αύξηση 13,44% περίπου.
Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται, σύμφωνα με την εταιρεία, κυρίως:
-στις βελτιωμένες υπηρεσίες στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όπου η ηλεκτροδότηση και ο διπλασιασμός της γραμμής στα τέλη Μαΐου επέτρεψαν μειωμένους χρόνους ταξιδίου και περισσότερη αξιοπιστία. Το σύνολο των δρομολογίων εκτός Αττικής έχει αυξήσει τα έσοδα κατά 18,62% σε σχέση με το 2018,
-στις σταθερές αυξήσεις στις επιδόσεις των προαστιακών υπηρεσιών της Αθήνας, οι οποίες αύξησαν τα έσοδα τους κατά 8,95%, κυρίως λόγω της αποτελεσματικότερης οργάνωσης του δικτύου πωλήσεων,
-στα λιγότερα προβλήματα που ανέκυψαν κατά την εκτέλεση των εμπορευματικών δρομολογίων σε σχέση με το 2018, γεγονός που οδήγησε σε ετήσια αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 3,44%.
Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών εσόδων και των άγονων γραμμών) αυξήθηκαν από 117,48 εκατ. την χρήση 2018 σε 129,47 εκατ. την χρήση 2019.
Η διαφορά περιλαμβάνει τόσο την προαναφερθείσα αύξηση του κύκλου εργασιών, όσο και τη θετική επίδραση της αρνητικής υπεραξίας που αναγνωρίστηκε μέσω της διαδικασίας συγχώνευσης με απορρόφηση της ΕΕΣΣΤΥ (3,3 εκατ. ευρώ).
Αντίστοιχα, το σύνολο εξόδων μειώθηκε από 119,72 εκατ. την χρήση 2018 σε 108,23 εκατ. την χρήση 2019.
Η μείωση των εξόδων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πρώτη εφαρμογή του Δ.Π.Χ.Α. 16, μέσω της οποίας οι μισθώσεις παγίων (τροχαίο υλικό, ακίνητα, οχήματα), ποσού 15,6 εκατ. περίπου, αναγνωρίζονται ως συνδυασμός απόσβεσης και χρηματοοικονομικών εξόδων.
Η υπολειπόμενη διακύμανση οφείλεται κυρίως σε μικρές αυξήσεις των τελών χρήσης υποδομής, σε άλλες υπηρεσίες (καθαρισμού, λοιπές) και στα έξοδα για ανταλλαγή τροχαίου υλικού.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα έξοδα συντήρησης τροχαίου υλικού αναγνωρίζονται ως τέτοια μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2019.
Μετά την ημερομηνία αυτή , λόγω της συγχώνευσης με την ΕΕΣΣΤΥ, τα σχετικά κόστη αντικαταστάθηκαν από τα λειτουργικά έξοδα του νέου τμήματος, τα οποία αφορούν κυρίως το προσωπικό, την κατανάλωση ανταλλακτικών και λοιπά έξοδα.