Αύριο, πιθανότατα, η υπογραφή πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως δήλωσε, στον Αlpha 98,9, ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης και πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, παραδεχόμενος ότι «υπήρξε καθυστέρηση, λόγω μεγάλου φόρτου υποθέσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο».
Τόνισε ότι «ο προσυμβατικός έλεγχος είναι πολύ σημαντικός και δεν πρέπει κάνεις να τον υποτιμά καθώς διασφαλίζει στο μέγιστο και τα συμφέροντα του δημόσιου, κυρίως την ασφάλεια των συναλλαγών, που είναι μεγάλη υπόθεση και πρόκειται για έναν μηχανισμό που δουλεύει με τρόπο πολύ καλό».
Χαρακτήρισε «πολύ σημαντικό το γεγονός της μεταβίβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η χώρα μας, στην πράξη και όχι στα λόγια, μπαίνει στο δρόμο να μετατραπεί σε έναν κόμβο μεταφορών προς την Ευρώπη.
Έχουμε ανάγκη από τρένα που θα λειτουργούν πολύ καλά. Έχουμε ανάγκη από την ραγδαία ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Έχουμε τεράστια ανάγκη από αυτή την αλλαγή. Η εταιρεία η ιταλική που παίρνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τη διάθεση να επενδύσει.
Η τιμή είναι 45 εκατ. Είναι μια τιμή πολύ σημαντική και συνοδεύεται από την διαγραφή ενός χρέους, καθώς η χώρα απαλλάσσεται από έναν βραχνά τεράστιο και κάνει ένα βήμα στους σιδηροδρόμους.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθούσε να προσλάβει μηχανοδηγούς, αλλά δεν επιτρέπεται. Θα γίνουν σημαντικές προσλήψεις και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αλλά θα γίνουν και σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των σιδηροδρόμων».
Υπενθυμίζεται ότι η τελική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθυστέρησε, αφού στην πρώτη, εάν και είχε γνωμοδοτήσει θετικά, έθετε 8 επιπρόσθετους όρους. Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε αίτηση ανάκλησης, ώστε να μην διαφοροποιηθεί η αρχική σύμβαση πώλησης, κάτι το οποίο έγινε αποδεκτό.
Η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο εξωστρέφειας του ομίλου της FS, ο οποίος έχει σαν στόχο την άντληση εσόδων 26% από το εξωτερικό, έναντι 13% σήμερα.
Τέλος, πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Ιταλοί φιλοδοξούν να αποκτήσουν την ΕΕΣΣΤΥ (οι προσφορές έχουν μετατεθεί στις 30 Ιανουαρίου) και μελλοντικά, την ΣΤΑΣΥ, εάν το υπερΤαμείο αποφασίσει την αποκρατικοποίησή της.