Οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ιταλίας (FS) και η ιταλική εταιρεία ενεργειακής υποδομής Snam υπέγραψαν μνημόνιο συνεννόησης (MoU) για την αξιολόγηση της τεχνικής και οικονομικής σκοπιμότητας της ανάπτυξης και διάθεσης αμαξοστοιχιών με υδρογόνο.
Η συμφωνία υπογράφηκε από τον κ. Gianfranco Battisti, διευθύνοντα σύμβουλο της FS και τον κ. Marco Alverà, διευθύνοντα σύμβουλο της Snam και καλύπτει μελέτες σκοπιμότητας και την ανάπτυξη κοινών έργων για την υλοποίηση υποδομών υδρογόνου σε γραμμές σε όλη την Ιταλία.
Η FS και η Snam θα ξεκινήσουν, δημιουργώντας μια ομάδα εργασίας για την αξιολόγηση πιθανών πιλοτικών έργων για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με υδρογόνο.
Οι εταιρείες θα πειραματιστούν επίσης με την τεχνολογία για την παραγωγή, μεταφορά, συμπίεση, αποθήκευση, προμήθεια και χρήση υδρογόνου και θα εργαστούν για την εφαρμογή της τεχνολογίας στο δίκτυο μέσω κοινοπραξιών, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω περαιτέρω ειδικών συμφωνιών μεταξύ των μερών .
«Η συμφωνία που υπογράφηκε με την Snam επιβεβαιώνει τη σημασία που έχει για την FS η ενθάρρυνση της βιώσιμης κινητικότητας, σε πλήρη συνέπεια με τις ευρωπαϊκές οδηγίες της Πράσινης Νέας Συμφωνίας», τόνισε ο Δ.Σ. της FS.
«Με αυτήν τη συμφωνία, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα στην προώθηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού υδρογόνου στην Ιταλία ξεκινώντας από τομείς που είναι ζωτικής σημασίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα, όπως η μεταφορά ανθρώπων και αγαθών», ανέφερε, από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Spam.
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε υποδομή για τη γρήγορη μετατροπή αμαξοστοιχιών που κινούνται επί του παρόντος με ντίζελ στην Ιταλία σε υδρογόνο και έτσι αποκτούμε μια τεχνολογική ηγεσία που θα αξιοποιηθεί σε διεθνές επίπεδο», συμπλήρωσε.