Στο οικονομικό κόστος των lockdown για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Φίλιππος Τσαλίδης σε συνέντευξη στο ΑΜΠΕ.
Όπως ανέφερε ο κ. Τσαλίδης, το πρώτο δίμηνο του έτους (Ιανουάριος – Φεβρουάριος) πήγε καλύτερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παρότι δεν είναι συγκρίσιμα, διότι εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε ακόμα ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
«Αυτό το πρώτο δίμηνο ήταν η συνέχεια μίας πολύ καλής χρονιάς που οφείλεται στη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και στην αναβάθμιση που έγινε στα τρένα», υπογράμμισε ο κ. Τσαλίδης.
Όπως είναι φυσικό, από το Μάρτιο και έπειτα, τα έσοδα παρουσίασαν μεγάλη πτώση, λόγω της εκδήλωσης της πανδημίας.
«Τον Μάρτιο τα έσοδα έπεσαν στο 60%, ο Απρίλιος μας έδωσε σχεδόν μηδενικά έσοδα, κοντά στο 4%. Από τον Μάιο και μετά, είμαστε σταθερά κάτω από το 50% στα έσοδα. Επίσης, λόγω της καταιγίδας του «Ιανού», είχαμε 41 ημέρες χωρίς ηλεκτροκίνηση. Η όποια μικρή οικονομική ανάκαμψη διαφαίνονταν στο διάστημα μεταξύ Μαΐου – Σεπτεμβρίου, υπέκυψε και αυτή στο φυσικό φαινόμενο», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Το κράτος θα δώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μία αποζημίωση, η οποία όμως σε κανένα βαθμό δεν θα καλύψει τις απώλειες. Θα είναι όμως μόνο μία τονωτική ένεση για την τεράστια μείωση των εσόδων. Άλλωστε, δεν περιμένουμε από το κράτος να καλύψει όλες τις ζημιές.
Προς το παρόν και γενικά φέτος δεν έχουμε πρόβλημα βιωσιμότητας. Ξέρετε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει και τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών που εκτιμούμε ότι από άποψη εσόδων θα είναι περίπου στα επίπεδα του 2019», συμπλήρωσε ο κ. Τσαλίδης.
Σημειώνεται ότι, το 2019, τα συνολικά έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μαζί με τα ΥΓΟΣ) ανήλθαν στα 125,6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων από τα εμπορεύματα προέρχονταν τα 13,9 εκατ. ευρώ.