Το πρώτο τους εμπορικό τραίνο με κοντέινερς (block train) απέστειλαν, από το Wuhan της Κίνας στο Dourges της Γαλλίας, οι Maersk Line και Damco, συρρικνώνοντας το δρομολόγιο Ασία – Ευρώπη κατά 20 ημέρες.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Η μεταφορά εμπορευμάτων έγινε για λογαριασμό της Decathlon, που δραστηριοποιείται στην πώληση αθλητικών ειδών, με τη Maersk να παρέχει τα εμπορευματοκιβώτια και τη Damco να είναι ο σιδηροδρομικός πάροχος.
Οι δύο επιχειρήσεις δήλωσαν ότι η χρήση της “σιδηροδρομικής οδού” που ενώνει Κίνα με Ευρώπη παρέχει ένα «συμπληρωματικό πλεονέκτημα», εν συγκρίσει με τη θαλάσσια και την αεροπορική μεταφορά φορτίων.
«Οι αναλύσεις μάς δείχνουν ότι το block train, όχι μόνο επιτυγχάνει αξιόπιστους χρόνους παράδοσης, αλλά παρέχει στους πελάτες βέλτιστη παρακολούθηση φορτίου μέσω GPS», εξηγεί ο επικεφαλής του τμήματος Σιδηροδρόμου της Damco, Kasper Krog.
«Επιπλέον, επειδή οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του σιδηροδρόμου είναι κατά κανόνα 12 φορές χαμηλότερες από τις αεροπορικές μεταφορές, με το block train μπορούμε να προσφέρουμε μια λύση αποτελεσματικότερη, σταθερού χρονοδιαγράμματος, οικονομική, διαφανής και με συγκριτικά χαμηλότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον», προσθέτει.
Από τη μεριά της, η Decathlon δήλωσε ότι, από το 2016, παρακολουθεί τη βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, όπου και ξεκίνησε να μεταφέρει τα προϊόντα της σιδηροδρομικώς σε αποθήκες ανά την Ευρώπη σε διάστημα περίπου 20 ημερών για να εξοικονομήσει χρήματα και CO2.