Κοντά στην ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, θα παρουσιάσει τον προγραμματισμό των έργων της.
Συγκεκριμένα, η ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται να ολοκληρώσει τη γραμμή Λιανοκλάδι – Δομοκός, μαζί με την μεγάλη σήραγγα στη Όθρυ και όλες τις 14 γέφυρες του έργου, όπως την σιδηροδρομική γέφυρα στην Εκκάρα, στο τέλος Οκτωβρίου.
Με το έργο αυτό, ολοκληρώνεται η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η οποία πλέον θα είναι σε όλο το μήκος της διπλή, ηλεκτροκινούμενη.
Ηλεκτροκινούμενα τρένα θα μπορούν να κινούνται σε όλο το μήκος της γραμμής με αυξημένες ταχύτητες, χωρίς αλλαγές έλξης, οι χρόνοι διαδρομής θα ελαττωθούν σημαντικά και η χωρητικότητα της για κάθε είδους σύγχρονο τροχαίο υλικό θα αυξηθεί σημαντικά.
Το επόμενο διάστημα, θα ολοκληρωθούν έργα, όπως η συντήρηση/ ανακαίνιση τμημάτων γραμμής μεταξύ ΣΚΑ – Οινόης και η ολοκλήρωση της σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης που δεν θα υπερβαίνει τους πρώτους μήνες του 2019.
Στα έργα που συνεχίζουν την πλήρη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου συμπεριλαμβάνεται η νέα γραμμή Πολύκαστρο-Ειδομένη (ολοκληρώνεται πριν το τέλος 2018), η γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη (η υποδομή ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος 2018), η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας, η υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια (υπογράφεται η σύμβαση με τον ανάδοχο τον Σεπτέμβριο 2018), την Γέφυρα στον Γαλλικό, τα έργα στον Σπερχειό, τα έργα παρακολούθησης λειτουργίας των γεφυρών (θέμα ιδιαίτερης σημασίας λόγω των τελευταίων γεγονότων στην Ιταλία), κλπ.
Οι μελέτες
Συγχρόνως, η ΕΡΓΟΣΕ έχει δρομολογήσει μελέτες που θα ωριμάσουν κρίσιμα έργα που προβλέπεται να ολοκληρωθούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουν συμφωνηθεί με την Ελληνική Πολιτεία και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι μελέτες αυτές αφορούν στην νέα σιδηροδρομική σύνδεση του δικτύου με το λιμάνι Θεσσαλονίκης, στις μελέτες του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, στις μελέτες του προαστιακού σιδηροδρόμου δυτικής Αττικής, στις μελέτες για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα, στις μελέτες για την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας, στις μελέτες ανάπτυξης της σιδηροδρομικής Εγνατίας συμπεριλαμβανομένων των συνδέσεων με την Τουρκία, Βουλγαρία (μέσω Ορμενίου και Προμαχώνα), ΠΓΔΜ (μέσω Ειδομένης και Φλώρινας) και Αλβανίας μέσω Κρυσταλλοπηγής με σύνδεση και με το αεροδρόμιο Καστοριάς) και στις μελέτες πρόσβασης στο νέο λιμάνι της Πάτρας, στις μελέτες σύνδεσης με την Καλαμάτα συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης Κατακώλου-Ολυμπίας κλπ.