Με 157 ψήφους υπέρ, 133 κατά και 1 παρών ψηφίστηκε επί της αρχής νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» από την Ολομέλεια της Βουλής.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο, Σταϊκούρα, «κάνουμε ένα σημαντικό ουσιαστικό πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Αφορά τον πρώτο από τους πέντε πυλώνες του σχεδίου δράσης που έχει καταρτιστεί μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει χρονοδιαγράμματα, πόρους και ορόσημα».
Η χώρα, πρόσθεσε ο υπουργός, «για πρώτη φορά διαθέτει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που δημιουργήθηκε τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2024». Οι προσλήψεις, που αξίωνε η αντιπολίτευση, πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας, «δεν αρκούν από μόνες τους για να αντιμετωπιστούν (…) τα διαχρονικά προβλήματα που έχει ο σιδηρόδρομος. Απαιτείται ουσιαστική, επίμονη προσπάθεια. Εμείς συνεχίζουμε με σοβαρότητα, μεθοδικότητα, επιμονή και σταθερά βήματα. Η κυβερνητική πλειοψηφία έχει δείξει ότι ενεργεί με ευθύνη και διαθέτει πραγματική ενσυναίσθηση».
Ν. Ταχιάος: Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ασφαλέστερο από οποιοδήποτε άλλο σιδηροδρομικό μέσο
«Το νομοσχέδιο αυτό συζητείται εδώ και 12 μήνες και έχει αξιολογηθεί για την ποιότητά τους και από την αρμόδια επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που την απαρτίζουν διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί καθηγητές», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι δεν αποτελεί τιμή σε όσους με θεατρικό και εισαγγελικό ύφος προσπαθούν να μονοπωλήσουν την οδύνη τους για τα θύματα και την τραγωδία των Τεμπών. Απέρριψε όπως είπε, «τις ακρότητες», αλλά και τις «σαθρές και ακαταλόγιστες καταγγελίες», λέγοντας ότι και τα δύο λειτουργούνε ως συγκοινωνούντα δοχεία που ευνοούν τα άκρα, που στρέφονται και δηλητηριάζουν την Δημοκρατία.
Επεσήμανε δε ότι με τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, μπαίνει τέλος στο «ανεκτέλεστο» που επικρατούσε επί χρόνια στις αναθέσεις στα δημόσια έργα και αυτό αποτελεί τομή.
Σχετικά με την ασφάλεια του μετρό της Θεσσαλονίκης, είπε ότι θα πρέπει να διαφυλαχθεί και να προστατευτεί. Είναι ασφαλέστερο από οποιοδήποτε άλλο σιδηροδρομικό μέσο, καθώς είναι εντελώς διαφορετικό, γιατί δεν είναι εκτεθειμένο τόσο πολύ σε εξωτερικούς παράγοντες.
Αυτό που συνέβη το περασμένο Σάββατο, ήταν μια βλάβη που προκάλεσε την αυτόματη διακοπή της κυκλοφορίας και οι επιβάτες δεν περπάτησαν ούτε πάνω σε ηλεκτροφόρα καλώδια, ούτε σε λαγούμια, ούτε στα σκοτάδια όπως γράφτηκε. Έγιναν όσα προβλέπονται από τους κανόνες και τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Σχετικά με το κόστος του μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος είπε ότι για την βασική του γραμμή η σύμβαση κλείνει περίπου στο 1,6 δισ. ευρώ και μαζί με την επέκταση στην γραμμή Καλαμαριά θα κοστίσει στα 3 δισ. ευρώ, δεν υπάρχει κανένας τριπλασιασμός που λέχθηκε.
Β. Οικονόμου: Το 2027 ο σιδηρόδρομος δεν θα έχει καμία σχέση με αυτόν που ξέραμε
«Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ανασυγκρότησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, σε πολλά επίπεδα προκειμένου αυτή να πάρει σάρκα και οστά» τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στην Ολομέλεια.
Όπως είπε ότι την Κυριακή θα γίνει η σύνδεση Ορεστιάδας – Ορμένιο στον Έβρο και τον Φεβρουάριο θα έχουμε την σύνδεση Έδεσσας- Αμύνταιο Φλώρινας. Αυτές οι συνδέσεις είπε «είναι έργα πνοής που δίνουν ζωή στην ακριτική Ελλάδα και είμαστε περήφανοι που συμβάλλουμε σε αυτό».
Ο υφυπουργός, επισήμανε ότι παρόν σχέδιο νόμου «δεν μπορεί να κριθεί αποκομμένα από μια συνολική προσπάθεια αναδιάταξης, αναδιάρθρωσης και αναμόρφωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου». Η προσπάθεια που γίνεται, πρόσθεσε «είναι πολυδάπανη, αλλά αξίζει γιατί ο σιδηρόδρομος είναι υπόθεση αναπτυξιακή και πολύ σημαντική για την πορεία της χώρας».
Ο κ. Οικονόμου, αναφερόμενος στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών είπε ότι «για εμάς, είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση που πρέπει να την δούμε μόνο ως μια ιερά υποχρέωση και καθήκον στο να μην επιτρέψουμε ξανά να συμβεί μια τέτοια τραγωδία».
Κάλεσε την αντιπολίτευση «να μην ρίχνει πετρέλαιο στην φωτιά» μεγεθύνοντας την ασφάλεια, αντίθετα θα πρέπει να υπάρχει «μέτρο» για να μπορέσει να στηριχθεί η ανασυγκρότηση του σιδηροδρόμου.
Επισήμανε σε ότι αναπτυξιακό πρόγραμμα 1,5 δισ. ευρώ δεν έχει υπάρξει ποτέ άλλοτε και πρόσθεσε ότι «το 2027 ο σιδηρόδρομος δεν θα έχει καμία σχέση με αυτόν που ξέραμε». Η σύμπτυξη ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ είναι «ένα εργαλείο όχι γιατί επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας και τεχνικής επάρκειας αλλά αποτελεί ένα βήμα για να επιτευχθεί το άλμα που θέλουμε».
Δ. Μάντζος: Ο σιδηρόδρομος χάνει πάλι το τραίνο της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ανταγωνιστικότητας
«Σε κοινοβουλευτικό έθιμο, μετατρέπεται η κατάθεση σωρείας τροπολογιών, άσχετων μεταξύ τους κατά το τελευταίο για το έτος νομοσχέδιο της Κυβέρνησης» σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Μάντζιος, μιλώντας στο νομοσχέδιο για την «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» που συζητείται στην Ολομέλεια.
Ο κ. Μάντζος σχετικά με τις διατάξεις της τροπολογίας για τις τράπεζες είπε ότι «ανάμεσα στα “μπινελίκια”του κ. Σταϊκούρα και την αγχωμένη αντίδραση του κ. Χατζηδάκη μεσολαβούν δύο χρόνια και αυτή ήρθε μετά την πίεση των δύο τροπολογιών που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ» Επισήμανε ότι η κυβερνητική παρέμβαση έχει κόστος για τις τράπεζες 150 εκατ. ευρώ, όταν το 2023 έχουν 1,8 δισ. ευρώ καθαρά έσοδα από προμήθειες και το 2024 αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ. Στις ρυθμίσεις της κυβέρνησης, είπε «δεν συμπεριλαμβάνουν τα νομικά πρόσωπα, ούτε καν τις μικρές ομόρρυθμες εταιρείες» Το ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ πρόσθεσε στην πρότασή του έχει την κατάργηση 10 τραπεζικών χρεώσεων, πολλές εκ των οποίες έχουν κριθεί από τα δικαστήρια ως καταχρηστικές και παράνομες . Εξ αυτών των δέκα προτάσεων μόνο μια συμπεριλαμβάνεται σε αυτές της κυβέρνησης. Για τα τραπεζικά επιτόκια είπε ότι η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι σύμφωνη με την υιοθέτηση των αποφάσεων του ΣτΕ και της κοινοτικής Οδηγίας ειδικά τα καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια.
Για την διάταξη που αφορά την δωρεάν φαρμακευτική παροχή σε χαμηλοσυνταξιούχους, ο κ. Μάντζος είπε ότι σαφώς είναι αναγκαίο το μέτρο, αλλά δεν είναι η μόνη κοινωνική ανάγκη που έχουν. Ζήτησε όλοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι (παλαιοί και νέοι) δικαιούχοι του ΕΚΑΣ ανεξαρτήτων ηλικίας να απαλλάσσονται πλήρως από συμμετοχή σε φάρμακα καθώς και να συμπεριληφθούν και οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ στην περίπτωση που δεν καλύπτονται από την διάταξη της τροπολογίας.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ είπε ότι θα ψηφίσει το κόμμα του την διάταξη της τροπολογίας για την παράταση εργασίας σε ιατρούς προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στα περιφερειακά νοσοκομεία όπως και για το επίδομα επικινδυνότητας στα στελέχη των ΕΔ και των ΣΑ. Ζήτησε επέκταση της απαλλαγής του ΕΝΦΙΑ για όλες τις πυρόπληκτες περιοχές και όχι μόνο της Αττικής γιατί αυτό θα ήταν το δίκαιο. Μεταξύ άλλων, ο κ. Μάντζος εξέφρασε ανησυχία για την μεταφορά αρμοδιοτήτων των τουριστικών λιμένων από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας λέγοντας ότι αυξάνεται ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίησή τους.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ αναρωτήθηκε πως η κυβέρνηση όταν θέλει να κάνει παροχές βρίσκει δημοσιονομικό χώρο αλλά για δικές μας λέει πάντα ότι αυτός δεν υπάρχει. Χρειάζεται μεγαλύτερη ειλικρίνεια.
Ο κ. Μάντζος, αναφέρθηκε και στην τροπολογία που έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ για την επέκταση από έξι σε δέκα μήνες την περίοδο απασχόλησης των εποχικών πυροσβεστών και την επαναπρόσληψη όλων για δέκα χρόνια καλώντας την Κυβέρνηση να την μελετήσει «γιατί δίνει μια εφικτή λύση στο πρόβλημά τους αλλά και στις υπαρκτές ανάγκες της χώρας».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ σχετικά με το νομοσχέδιο είπε ότι ένας εταιρικός μετασχηματισμός δεν μπορεί να βαφτίζεται αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα. Δεν είναι σαφές το σχέδιο δράσης και ο στρατηγικός σχεδιασμός της χώρας. Δεν είναι σαφής η λογοδοσία για τα προηγούμενα και των μέχρι σήμερα ισχυόντων. Δεν είναι σαφές τα θέματα διασφάλισης και ισονομίας των εργαζόμενων των δύο εταιρειών. Εξέφρασε την αμφιβολία κατά πόσο η Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ μπορεί να κάνει με ανεξάρτητο τρόπο τις διερευνήσεις των ατυχημάτων.
Ο κ. Μάντζιος κατέληξε λέγοντας ότι « την ώρα που ο σιδηρόδρομος αναγνωρίζεται σε όλη την Ευρώπη ως το πιο ασφαλές και πράσινο μέσο μεταφοράς, ο ελληνικός σιδηρόδρομος δείχνει να χάνει το τραίνο της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ανταγωνιστικότητας και αυτή είναι μια ιστορική χαμένη ευκαιρία που κοστίζει στο σήμερα και το αύριο».
Δ. Κουτσούμπας: Όλα όσα οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών είναι εδώ – Ο υπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε πλήρως τα ζητήματα που έθεσε το ΚΚΕ
Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στη σημερινή του ομιλία στη Βουλή στο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων απευθυνόμενος στην κυβέρνηση είπε ότι «το έγκλημα στα Τέμπη θα συνεχίσει να σας στοιχειώνει, όχι μόνο γιατί συνεχίζετε αυτή την άθλια επιχείρηση συγκάλυψης, αλλά και για έναν επιπλέον λόγο, γιατί εξακολουθείτε να μη βγάζετε κανένα συμπέρασμα για τις αιτίες που οδήγησαν στο ίδιο το έγκλημα», σημειώνοντας ότι δύο χρόνια μετά από το έγκλημα των Τεμπών « εξακολουθούμε να καταγράφουμε ατυχήματα στους σιδηροδρόμους, και μάλλον από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει θύματα».
Κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι, παρά τις προειδοποιήσεις, μέχρι και τις απεργίες των εργαζομένων που απαιτούν τη λήψη μέτρων ασφάλειας και προστασίας στα τρένα, δεν αγγίζει κάν τις αιτίες των προβλημάτων, των ατυχημάτων και φυσικά του εγκλήματος των Τεμπών, ενώ φθάνει στο σημείο να βγάζει παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες των εργαζομένων στην «Hellenic Train», η οποία «έχει προικοδοτηθεί από όλες τις κυβερνήσεις με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ».
«Το ΚΚΕ είναι το κόμμα που στέκεται σταθερά καθαρά και υπεύθυνα, χωρίς «ναι μεν αλλά», στο πλευρό των εργαζομένων, στον αγώνα που δίνουν για να υπάρχει σύγχρονος και ασφαλής σιδηρόδρομος. Ένας αγώνας που πρέπει να συνεχιστεί κόντρα στις απαγορεύσεις και την καταστολή που επιβάλλει το κράτος σας, η κυβέρνησή σας και φυσικά η ταξική δικαιοσύνη σας με τις απαράδεκτες αποφάσεις της» τόνισε.
Είπε ότι «και το νομοσχέδιο αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση δεν έχει βγάλει κανένα συμπέρασμα για τις αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη».
Είπε ότι το νομοσχέδιο «δεν αγγίζει τις αιτίες που βρίσκονται στην πολιτική της απελευθέρωσης, της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να οδηγηθούμε στο έγκλημα των Τεμπών».
«Αυτή την πολιτική υπηρετεί η κυβέρνησή σας, όπως βέβαια υπηρέτησαν απαρέγκλιτα και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ, αλλά και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ» πρόσθεσε.
Σημείωσε ότι με το νομοσχέδιο «η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν και οδηγούν καθημερινά σε συχνά ατυχήματα, όπως έλλειψη φωτοσήμανσης, τηλεδιοίκησης, αποτελεσματικής τηλεπικοινωνίας, ραγδαία μείωση προσωπικού, γερασμένο υλικό, ελλιπή έργα συντήρησης του δικτύου.
Κατήγγειλε ότι «η συγχώνευση των εταιρειών γίνεται με στόχο τη μείωση του κόστους λειτουργίας της εταιρείας, γεγονός που σημαίνει λιγότερο προσωπικό με χαμηλότερο μισθό».
«Οι αιτίες που οδήγησαν στα Τέμπη είναι εδώ και παραμένουν. Κι αυτές αναδείχτηκαν από τους βουλευτές του ΚΚΕ και στην εξεταστική επιτροπή για το έγκλημα στα Τέμπη, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των βουλευτών της πλειοψηφίας, αλλά και των άλλων κομμάτων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, να μείνουν αυτές στο απυρόβλητο. Γιατί ο καημός είναι μη τυχόν και θιγούν τα ιερά και τα όσια της ΕΕ που έχει κάνει σημαία της την πολιτική της πλήρους απελευθέρωσης και των σιδηροδρομικών μεταφορών» επισήμανε ο Δ. Κουτσούμπας.
Ανέφερε ότι στην Εξεταστική Επιτροπή «αναδείχθηκαν οι ανταγωνιστικές σχέσεις, ο προβληματικός διαχωρισμός σε θυγατρικές όπως και η ιδιωτικοποίηση, οι αρνητικές συνέπειες της κατάτμησης των συμβάσεων για να εξυπηρετηθούν τα διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα, γεγονός που οδήγησε σε ασυμβατότητες των συστημάτων».
«Όλα αυτά», συνέχισε, «είχαν ως αποτέλεσμα να μην έχει τεθεί σε λειτουργία κανένα από τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας παρότι υπήρχαν τέσσερις συμβάσεις, των οποίων ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης είχε παρέλθει. Σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση του δικτύου και των υποδομών και τη μεθοδευμένη έλλειψη προσωπικού, διαμορφώθηκε το εκρηκτικό μείγμα που οδήγησε στο πολύνεκρο έγκλημα. Αναδείχθηκαν ακόμα οι αντιλαϊκές προτεραιότητες της ΕΕ για αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου και την ταχύτητα για το κέρδος, σε βάρος των μέτρων ασφάλειας».
«Όλα αυτά είναι αποτελέσματα και της πολιτικής σας και της πολιτικής της ΕΕ που αντιμετωπίζει την ασφάλεια με τη ολέθρια λογική του “κόστους – οφέλους”» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Είπε ότι οι ευθύνες της κυβέρνησης «είναι τεράστιες γιατί εκτός των άλλων αρνηθήκατε στην εξεταστική επιτροπή, να εξεταστούν κρίσιμοι μάρτυρες, τόσο για το ζήτημα της έκρηξης και της πυρκαγιάς, η οποία στέρησε τη ζωή σε πάνω από τα μισά θύματα και γιατί προχωρήσατε βιαστικά στην αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος. Θα το ξαναπούμε: Οι δεδομένες πολιτικές ευθύνες επισύρουν και συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες, ιδιαίτερα για τους αρμόδιους υπουργούς, που με τις ενέργειες ή τις παραλείψεις τους, έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων που θα μπορούσαν να βρεθούν στη θέση των 57 θυμάτων των Τεμπών».
«Ως ΚΚΕ θα συνεχίσουμε, χωρίς μεγαλοστομίες και λόγια του αέρα, όπως κάποιοι άλλοι εδώ μέσα, να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να τιμωρηθούν οι ένοχοι, για να μην υπάρξουν νέα Τέμπη» υπογράμμισε.
Κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει στην Ερώτηση που κατέθεσε σύσσωμη η ΚΟ του ΚΚΕ «σχετικά με την απώλεια κρίσιμου βιντεοληπτικού υλικού το βράδυ της τραγωδίας» και σημείωσε ότι το ΚΚΕ «είναι σταθερά και αταλάντευτα στο πλευρό των εργαζομένων και όλου του λαού για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή συγκοινωνία, μακριά από τις ράγες του κέρδους, για να μη θυσιάζονται οι υποδομές της χώρας μας και να γίνονται φρεγάτες για το ΝΑΤΟ».
Κάλεσε, δε, να δυναμώσει αυτός ο αγώνας.
Ο Δ. Κουτσούμπας κατήγγειλε ακόμα ότι η κυβέρνηση «ενώ επιλέγει να μη δώσει δεκάρα για τη λήψη μέτρων προστασίας και ασφάλειας, δίνει λεφτά για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης για τη διέλευση του ΝΑΤΟικού, στρατιωτικού, πολεμικού εξοπλισμού στα μέτωπα του πολέμου. Έτσι, και αυτό το νομοσχέδιο ουσιαστικά εντάσσεται στο πλαίσιο αξιοποίησης των υποδομών της χώρας για την πολεμική οικονομία, ακολουθώντας τις οδηγίες του γγ του ΝΑΤΟ Ρούτε να κόψουν οι κυβερνήσεις από την Υγεία, τις συντάξεις, την Κοινωνική Ασφάλιση και να διαθέσουν τα κονδύλια στην πολεμική βιομηχανία».
«Εσείς με τον Ρούτε και τα υπόλοιπα γεράκια κι εμείς με τους εργαζόμενους που απαιτούν: “Λεφτά για μισθούς, Υγεία, Παιδεία – ΕΞΩ η Ελλάδα απ’ του πολέμου τα σφαγεία!”» είπε αναφέρθηκε στον αγώνα των εργαζομένων για να σταματήσουν οι πλειστηριασμοί και να σωθούν τα σπίτια των λαϊκών οικογενειών και κάλεσε την κυβέρνηση «να μην τολμήσει να ξεσπιτώσει τον Σπύρο, έναν αθλητή ΑμεΑ που τα «κοράκια» των funds θέλουν να διώξουν τον ίδιο και την οικογένειά του από το σπίτι του», καταγγέλλοντας ότι «η τροπολογία της κυβέρνησης για τις τράπεζες είναι σκέτη κοροϊδία, που αφήνει στο απυρόβλητο τα κέρδη των τραπεζών, ενώ κατήγγειλε ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ που με τις προτάσεις τους, τελικά βοηθούν την κυβέρνηση να εμφανίζεται γενναιόδωρη με ψίχουλα».
Είπε ότι το ΚΚΕ «δεν κάνει προτάσεις, “κοστολογημένες” δηλαδή, κομμένες και ραμμένες στα μέτρα της κερδοφορίας των τραπεζών και των κατευθύνσεων της ΕΕ», τέτοιες προτάσεις «έχουν μπόλικες και τα κόμματα της βολικής σας αντιπολίτευσης, όπως το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ».
«Για να κερδίσουν όμως έστω και την παραμικρή ανακούφιση οι εργαζόμενοι πρέπει να χάσει το μεγάλο κεφάλαιο, αυτοί οι ληστές του λαϊκού μόχθου.
Και γι αυτό παλεύουμε, ως πραγματική εργατική λαϊκή αντιπολίτευση που βρίσκεται όχι μόνο εδώ μέσα αλλά κυρίως εκεί έξω, στους δρόμους του αγώνα, η οποία και συνεχώς δυναμώνει. Γι αυτό και από το βήμα της βουλής χαιρετίζουμε τους αγρότες της Θεσσαλίας, όλους τους κλάδους των εργαζομένων που διεκδικούν την ζωή τους, το εισόδημά τους. Με όλους αυτούς έχουμε μια μεγάλη συμμαχία, βαδίζουμε χέρι – χέρι, κατακτώντας και ανοίγοντας τον δρόμο για την συνολική ανατροπή όλων σας» τόνισε, καταλήγοντας, ο Δ. Κουτσούμπας.
Δ. Κουτσούμπας : Ο υπουργός Μεταφορών επιβεβαίωσε πλήρως τα ζητήματα που έθεσε το ΚΚΕ
Μετά την τοποθέτηση του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, στη σημερινή συζήτηση στη Βουλή για τους σιδηροδρόμους, ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, έκανε την ακόλουθη παρέμβαση:
«Μία κουβέντα μόνο, την παρέμβαση μου την έκανα πιο πάνω ολοκληρωμένα, απλά να πω στον κύριο Υπουργό και στην κυβέρνηση ότι με αυτά που είπε, τουλάχιστον προσπαθώντας να απαντήσει στο ΚΚΕ, επιβεβαίωσε απλά όλα τα ζητήματα, τα οποία τέθηκαν στην ομιλία μου, όπως και με τις ομιλίες άλλων βουλευτών του ΚΚΕ.
Η απαρίθμηση, για παράδειγμα, μιας δεκαετίας – δεκαπενταετίας συνεχών ατυχημάτων, δυστυχημάτων στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, απλά επιβεβαιώνει ότι η πολιτική αυτή έχει συνέχεια. Συμβαίνει διαχρονικά, με οποιαδήποτε κυβέρνηση, άρα και με τη διακυβέρνηση τη δική σας, την τωρινή και της προηγούμενης της ΝΔ, όπως και του ΠΑΣΟΚ ή του ΣΥΡΙΖΑ, διότι είναι ίδια η πολιτική, η βάση της αιτίας που δημιουργεί αυτά τα προβλήματα, δηλαδή απελευθέρωση, ιδιωτικοποίηση, συνεχής απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου με τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, σε μέσα και όλα αυτά που αναφέρουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και διεκδικούν.
Όπως επίσης, θα σας έλεγα κ. Σταϊκούρα μην ψάχνετε άλλοθι τώρα στις κυβερνήσεις ή στα κράτη μέλη της ΕΕ, άλλα καπιταλιστικά κράτη που έχουν ίδια γραμμή. Βέβαια παρακολουθείτε τι σχεδιάζουν, τι λένε και τα υλοποιείτε εδώ στην Ελλάδα. Ακολουθείτε κατευθύνσεις και οδηγίες και μέτρα που παίρνει η ίδια η ΕΕ και δημιουργεί αυτά τα προβλήματα, που φτάνουν μέχρι και σε εγκλήματα σαν αυτό που συνέβη στα Τέμπη, σε αυτή την τεράστια τραγωδία. Σε όλες τις χώρες της ΕΕ έχουμε τέτοια ζητήματα και μην μου λέτε, όπως έγινε στο μετρό της Θεσσαλονίκης, έγινε και στην Κοπεγχάγη και στο Μιλάνο. Δεν είναι παραδείγματα αυτά, είναι παραδείγματα προς αποφυγή, να συμφωνήσουμε. Και τέλος δεν υπάρχει ζήτημα να αναπτυχθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο παντού, σε όλη τη χώρα και στην Ελλάδα. Το αντίθετο ακριβώς λέμε. Εκεί που διαφωνούμε με την κυβέρνηση σας, με το κόμμα σας, όπως και με τα άλλα κόμματα που συμφωνούν, από ότι είπατε και εσείς, είναι ότι η διασύνδεση και η προτεραιότητα που αποκτά στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, αφορά μόνο στο περιεχόμενο που θα κουβαλάνε αυτά τα τρένα. Και αυτό το περιεχόμενο είναι πολεμικό υλικό, είναι όπλα, είναι στρατεύματα, πρόκειται για ζητήματα που αφορούν άλλους λαούς που βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση, για να μεγαλώνει το μακελειό και να γίνεται και η Ελλάδα, μέσω αυτών των προτεραιοτήτων σας, στόχος αντιποίνων από τους αντιπάλους».
Ζ. Κωνσταντοπούλου: Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων
Την απόσυρση του νομοσχεδίου από την κυβέρνηση ζήτησε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου, παρεμβαίνοντας στην συζήτηση του νομοσχεδίου για την «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» στην Ολομέλεια.
Το νομοσχέδιο αυτό είπε αποτελεί «μια ανερυθρίαστη παρέμβαση σε εκκρεμείς ποινικές διερευνήσεις, στην ανάκριση που διεξάγεται το έγκλημα των Τεμπών, στην έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για την σύμβαση 717 και σε σειρά ποινικών δικογραφιών για την συγκάλυψη ευθυνών και των υπαιτίων προσώπων».
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας ζήτησε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης να συνυπογράψουν αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας προκειμένου να συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός που προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής.
Η κυρία Κωνσταντοπούλου, υποστήριξε ότι από την συγχώνευση επιδιώκεται η κατάργηση της ΕΡΓΟΣΕ όπου στελέχη της διώκονται ποινικά για σειρά κακουργημάτων για το έγκλημα των Τεμπών και κατήγγειλε ότι ορισμένα από αυτά τα διωκόμενα στελέχη τα υπερασπίζονται μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής, όπου γνωμοδότησαν την εξαίρεσή της από την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.
Εμείς είπε η πρόεδρος «δεν πρόκειται επειδή είναι σήμερα η τελευταία ημέρα λειτουργίας της Βουλής ούτε να τα στρογγυλεύσουμε τα πράγματα, ούτε να τα μειώσουμε».
Κατηγόρησε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα ότι με το παρόν νομοσχέδιο προσπαθεί να συγκαλύψει τον προκάτοχό του Κ. Καραμανλή και τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη για τις ποινικές ευθύνες αλλά και των στελεχών της ΟΣΕ και της ΤΡΕΝΟΣΕ.
Η κυρία Κωνσταντοπούλου καταλόγισε στον υπουργό ότι ομολόγησε πως το σχέδιο δράσης με την ΕΕ είναι συμφωνημένο με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Απ. Τζιτζικώστα, που είναι στέλεχος της ΝΔ και τον τοποθέτησε εκεί η κυβέρνηση και ο ορισμός του «είναι σκάνδαλο ολκής»
Χαρακτήρισε σκάνδαλο ότι το ένα στέλεχος μετά το άλλο παραιτούνται από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ. Σχετικά με το κόστος της ασφάλειας των σιδηροδρόμων η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας είπε πως το πρόβλημα «δεν είναι τα λεφτόδεντρα που δεν υπάρχουν αλλά τα κλεφτόδεντρα».