Στην επανεξέταση του πλάνου συγχώνευσης των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων των Siemens και Alstom προχωρούν οι Ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τον ανταγωνισμό που θα δεχθεί η νέα οντότητα από την κρατική κινεζική CRRC.
Της Μαρίνας Δημητρίου
Τα παραπάνω δήλωσε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ Μαγκρέιτε Βέσταϊγιερ, τονίζοντας ότι η τελική απόφαση θα έχει ανακοινωθεί ως τις 13 Ιουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι Siemens και Alstom επιδιώκουν να δημιουργήσουν έναν σιδηροδρομικό «πρωταθλητή» στην Ευρώπη, ικανό να ανταγωνιστεί, τόσο την CRRC, όσο και την Bombadier Transportation.
Η CRRC, σύμφωνα με το Reuters, με ετήσιο κύκλο εργασιών που φτάνει τα 35 δισ. δολ. περίπου, κάνει τις σιδηροδρομικές μονάδες των Siemens – Alstom – Bombadier να φαίνονται “μικροσκοπικές” μπροστά της.
Και παρά το γεγονός ότι υλοποιεί μόνο δύο έργα σε Βρετανία και Τσεχία, οι «αντίπαλοί» της δηλώνουν με αυτοπεποίθηση ότι είναι έτοιμοι να προσελκύσουν περισσότερα έργα στην Ευρώπη μελλοντικά.
«Είμαστε όλοι υπέρ της ανάπτυξης των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και φυσικά θέλουμε να έχουμε μια πλήρη εικόνα, συμπεριλαμβανομένης της πίεσης που θα δεχθούμε στο κομμάτι του ανταγωνισμού από την Κίνα», δήλωσε η Ευρωπαία Επίτροπος Ανταγωνισμού, κατά τη διάρκεια ακρόασης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Και συνέχισε, στόχος είναι να διαφανεί «πώς επηρεάζουν οι κινεζικές εταιρείες και την παγκόσμια και την ευρωπαϊκή αγορά».
Η ίδια δήλωσε ότι η επανεξέταση, από την ΕΕ, θα επικεντρωθεί στο κομμάτι του τροχαίου αποθέματος, των τρένων και της τεχνολογίας σηματοδότησης.
Όπως προαναφέρθηκε, η προκαταρκτική επανεξέταση της συμφωνίας από μέρους της Κομισιόν λήγει στις 13 Ιουλίου.
Ωστόσο, υπάρχει το ενδεχόμενο παράτασης, σε περίπτωση που οι εταιρείες συμφωνήσουν να προχωρήσουν σε παραχωρήσεις ή χρονική επέκταση κατά 4 επιπλέον μήνες, εάν προκύψουν σοβαρές ανησυχίες για την προωθούμενη συγχώνευση.