Τέλος στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις online αγορές θέτει ο νέος Ευρωπαϊκός κανονισμός για το geoblocking, ο οποίος διασφαλίζει ότι δεν θα υφίστανται αδικαιολόγητοι φραγμοί όπως π.χ. ανακατεύθυνση σε website συγκεκριμένης χώρας ή υποχρέωση πληρωμής με κάρτα από συγκεκριμένη χώρα.
Τι είναι το geoblocking
Το geoblocking αποτρέπει τους χρήστες να χρησιμοποιούν το internet σε μια χώρα και να αγοράζουν από websites εγκατεστημένα σε άλλη χώρα.
Σύμφωνα με την ΕΕ, μόλις το 37% των websites επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν από άλλη χώρα της ΕΕ και συγκεκριμένα:
-το 95% επιτρέπουν την πρόσβαση στο ίδιο website και δείχνουν το ίδιο προϊόν
-το 72% επιτρέπουν την εγγραφή
-το 49% κάνουν παράδοση στη χώρα του αγοραστή
-το 42% δέχονται την μέθοδο πληρωμής του αγοραστή
-το 37% δέχονται την πιστωτική κάρτα του αγοραστή.
Ποιες κατηγορίες προϊόντων αφορά
Το geoblocking αναφέρεται στις εξής κατηγορίες προϊόντων:
-Το 86% σε οικιακές ηλεκτρικές συσκευές
-Το 79% σε ηλεκτρικά και εξαρτήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών
-Το 73% σε παιχνίδια και λογισμικό
-Το 65% σε ένδυση, υπόδηση και αξεσουάρ
-Το 63% σε καλλυντικά και προϊόντα υγιεινής
-Το 60% σε βιβλία
-Το 40% σε online κρατήσεις για offline διασκέδαση
-Το 33% σε υπηρεσίες ταξιδιού.
Τα παραπάνω, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συνεπάγονται λιγότερα κέρδη για τις επιχειρήσεις και λιγότερες επιλογές για τους καταναλωτές. Για το λόγο αυτό, από τις 3 Δεκεμβρίου 2018 τέθηκε σε εφαρμογή ο νέος κανονισμός της ΕΕ για το geoblocking απαλείφοντας όλα αυτά τα εμπόδια.