Μετά τις αλλαγές που επήλθαν στο διοικητικό συμβούλιο των ΕΛΤΑ, τόσο σε επίπεδο προέδρου, όσο και διευθύνοντος συμβούλου, αναμένεται ότι τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν αλλαγές και στη θυγατρική εταιρεία, την ΕΛΤΑ Courier.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, φαντάζει πιθανή η είσοδος στο διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΤΑ Courier, του νέου διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛΤΑ, Γρηγόρη Σκλήκα, ενώ αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν και σε μέλη του Δ.Σ.
Σημειώνεται ότι μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΤΑ Courier είναι ο Μάριος Τέμπος, Group Procurement & Operations officer του Υπερταμείου, που μέχρι πρόσφατα ασκούσε καθήκοντα μεταβατικού διευθύνοντος συμβούλου στα ΕΛΤΑ, πριν την τοποθέτηση του κ. Σκλήκα.
Η διαμόρφωση της αγοράς ταχυμεταφορών
Σημειώνεται ότι η ΕΛΤΑ Courier καταλαμβάνει την 3η θέση της εγχώριας αγοράς ταχυμεταφορών.
Βάσει του κύκλου εργασιών, η εταιρεία βρίσκεται πίσω από τις ACS και Γενική Ταχυδρομική και μπροστά από τις Speedex, Easy Mail και Courier Center.
Ο κύκλος εργασιών του 2021 ανήλθε στα 60,52 εκατ. έναντι 56,01 εκατ. το προηγούμενο έτος, παρουσιάζοντας άνοδο 8,0%.
Γενικότερα, η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου συμπαρασύρει τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες διαπιστώνουν τα τελευταία χρόνια διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, τόσο σε έσοδα, όσο και σε πλήθος αντικειμένων.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕΤΤ, το 2021 εισήλθαν στην αγορά ταχυμεταφορών 139 νέες επιχειρήσεις, διαμορφώνοντας το συνολικό πλήθος των επιχειρήσεων με Γενική Άδεια σε 710, έναντι 591 επιχειρήσεων το 2020.
Αντίστοιχα, τα έσοδα των επιχειρήσεων ανήλθαν σε 482 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13% σε σχέση με το 2020, ενώ διακινήθηκαν 119 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα, κατά 13% περισσότερα απ’ ότι το προηγούμενο έτος.
Η αύξηση των εσόδων και των διακινηθέντων αντικειμένων οφείλεται στην συνεχιζόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία αυξάνει διαρκώς τη ζήτηση για διακίνηση μικροδεμάτων και δεμάτων.
Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών διακίνησαν φακέλους σε ποσοστό 32% και δέματα – μικροδέματα σε ποσοστό 68% του πλήθους των ταχυδρομικών αντικειμένων. Αντίστοιχα, οι φάκελοι απέφεραν στις επιχειρήσεις με Γενική Άδεια εμφανώς λιγότερα έσοδα (23%) απ΄ ό,τι τα δέματα – μικροδέματα (77%).
Αντίστοιχα, οι φάκελοι απέφεραν στις επιχειρήσεις με Γενική Άδεια εμφανώς λιγότερα έσοδα (23%) απ΄ ό,τι τα δέματα – μικροδέματα (77%).
Σε ό,τι αφορά τις υποδομές, το 2021, οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών διέθεταν στο σύνολό τους περισσότερα από 1.063 καταστήματα (συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων δικτύου) και 592 θυρίδες υποδοχής.
Επίσης, κατείχαν πάνω από 7.988 οχήματα (αυτοκίνητα και δίκυκλα, συμβατικά και νέας τεχνολογίας) και απασχολούσαν περισσότερους από 14.380 υπαλλήλους.
Παρόλο που το 2021 δραστηριοποιούνταν στην αγορά ταχυμεταφορών 710 επιχειρήσεις, το 86% των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από μόλις έξι επιχειρήσεις, καταλαμβάνοντας μερίδιο 84% των εσόδων της εν λόγω αγοράς (οι περισσότερες λοιπές επιχειρήσεις αποτελούν συνεργάτες / πράκτορες των μεγάλων εταιρειών).
Από τις περιοχές της Αττικής και της Μακεδονίας διακινήθηκε περίπου το 80% των ταχυδρομικών αντικειμένων προς το εσωτερικό και το εξωτερικό.
Επίσης, στις ίδιες περιοχές κατέληξε και το 60% των ταχυδρομικών αντικειμένων από το εσωτερικό και το εξωτερικό.
Επισημαίνεται ότι το διασυνοριακό εμπόριο επέδρασε θετικά στη δραστηριότητα των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών, καθώς το 13% των εσόδων τους προήλθε από αποστολές προς το εξωτερικό και το 21% από διανομές ταχυδρομικών αντικειμένων προερχόμενων από το εξωτερικό.
Το σημαντικότερο μέρος των ταχυδρομικών αντικειμένων εξωτερικού κατευθύνθηκε προς τις χώρες της ΕΕ (71%) και τις ΗΠΑ – Καναδά (11%), ενώ αντίστοιχα τα εισερχόμενα ταχυδρομικά αντικείμενα προήλθαν, ως επί το πλείστον, από την ΕΕ (93%) και την Ασία (3%).