Το διαφημιστικό ταχυδρομείο (direct mail) μπορεί να ενισχύσει τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της IPC, η οποία έδειξε σχεδόν το 50% των καταναλωτών που πραγματοποιούν διασυνοριακές ηλεκτρονικές αγορές έχουν λάβει direct mail από κάποιον e-λιανοπωλητή.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, ένα 44% από αυτούς τους καταναλωτές πραγματοποίησε ηλεκτρονική αγορά εξαιτίας του mail.
Αναλυτικότερα, στην έρευνα με τίτλο «Cross-border E-commerce Shopper Survey 2017» της IPC περίπου 29.000 συμμετέχοντες ερωτήθηκαν εάν έλαβαν διαφημιστικό ταχυδρομείο (διαφημίσεις και καταλόγους) από ηλεκτρονικούς λιανοπωλητές κατά το παρελθόν έτος.
Κατά μέσο όρο το 51% των ερωτηθέντων απάντησε θετικά στην ερώτηση.
Σύμφωνα με την έρευνα, χρήση του direct mail έκαναν περισσότεροι ηλεκτρονικοί λιανοπωλητές στην Ινδία (71%), την Κίνα (67%), την Ελβετία (65%), τη Φινλανδία (64%) και τη Γερμανία (63%) και λιγότερο λιανοπωλητές από την Κύπρο, την Ισλανδία, τη Δανία και την Αυστραλία.
Οι απαντήσεις έδειξαν ότι το direct mail εξακολουθεί να είναι μια πολύ αποτελεσματική μέθοδος για την προώθηση επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο.
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι ένας σημαντικός αριθμός καταναλωτών (44%) έκανε μια ηλεκτρονική αγορά ακολουθώντας το διαφημιστικό ταχυδρομείο που έλαβε. Επιπλέον, ένα 19% μοιράστηκε το διαφημιστικό ταχυδρομείο με κάποιον άλλο, ενώ ένα 14% ασχολήθηκε με τον λιανέμπορο μέσω sοcial media μετά τη λήψη του mail.
Η έρευνα της IPC έδειξε ότι καταναλωτές ηλικίας 55+ ήταν πολύ πιθανόν να επισκέπτονταν το website του e-λιανέμπορου, ενώ καταναλωτές ηλικίας από 16 ως 34 ετών ήταν πιθανότερο να ασχοληθούν μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή να μοιραστούν το direct mail με οικείους τους.
Η πραγματοποίηση online αγοράς ως αποτέλεσμα του διαφημιστικού ταχυδρομείου ήταν η υψηλότερη στην Κίνα (68%), την Ινδία (67%), το Ην. Βασίλειο (51%) και την Ισπανία (50%).
Να σημειωθεί ότι η πιο δημοφιλής συσκευή πραγματοποίησης ηλεκτρονικής αγοράς είναι το laptop (34%), ακολουθεί το desktop (30%) και το smartphone (24%).
H πληρωμή μέσω PayPal ή Alipay ήταν η πλέον προτιμώμενη για το 39% των ερωτηθέντων. Η πιστωτική κάρτα ήταν η 2η πιο δημοφιλής (28%), ακολουθούμενη από χρεωστική κάρτα (15%).
Σε ερώτηση αναφορικά με την αξιολόγηση της παρακολούθησης δεμάτων (parcel tracking), το 27% των καταναλωτών δήλωσε ότι η παρακολούθηση δεμάτων προσφερόταν «πάντα», το 50% δήλωσε ότι προσφέρθηκε «τις περισσότερες φορές», ενώ το 17% δήλωσε «μερικές φορές». Μόνο ένα 4% απάντησε ότι του προσφέρθηκε «σπάνια/ποτέ».
Σε κάθε περίπτωση, σχολιάζει η IPC, τα παραπάνω αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι το direct mail παραμένει ένα πολύ ισχυρό διαφημιστικό εργαλείο και ασφαλώς ένα αποτελεσματικό «εργαλείο» του μάρκετινγκ, ενώ μακροχρόνια ενδέχεται να δημιουργήσει νέες επιχειρήσεις.
Βάσω Βεγιάζη