«Οι ραγδαίες εξελίξεις και η ταχύτατη πρόοδος που έχουν συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, αλλά και σε εκείνον των ταχυδρομικών υπηρεσιών ξεπερνούν κάθε πρόβλεψη.
Κατά τη διάρκεια του 2022, σε αυτό το σύνθετο περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από συνεχή ροή νέων και καινοτόμων δυνατοτήτων, οι δράσεις της ΕΕΤΤ επικεντρώθηκαν στη διασφάλιση της πρόσβασης όλων των χρηστών σε αξιόπιστες, ποιοτικές και προσιτές υπηρεσίες.» επισημαίνει ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Καθηγητής Κωνσταντίνος Μασσέλος στην Έκθεση Πεπραγμένων για το 2022, η οποία δημοσιεύεται στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.
Η ΕΕΤΤ, ως ρυθμιστική αρχή και αρμόδια αρχή ανταγωνισμού για τις αγορές ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών, προέβη σε καίριες δράσεις και παρεμβάσεις όπως οι ακόλουθες:
Θέματα καταναλωτών
Διαχειρίστηκε 9.733 καταγγελίες καταναλωτών. Στην περίπτωση των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η πλειονότητα των θεμάτων αφορούσε σε αμφισβήτηση χρεώσεων, συνεχιζόμενη βλάβη και κακής ποιότητας υπηρεσία. Οι καταγγελίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες σχετίζονταν κυρίως με καθυστέρηση παράδοσης αντικειμένων και αδυναμία επικοινωνίας. Κατόπιν αξιολόγησης των καταγγελιών, η ΕΕΤΤ παρενέβη ρυθμιστικά και ελεγκτικά, όπου κρίθηκε απαραίτητο, προκειμένου να διασφαλίσει τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Ενίσχυσε το επίπεδο προστασίας των καταναλωτών με δράσεις όπως ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ο Κανονισμός για την παροχή δυνατότητας επιλογής τερματικού εξοπλισμού (π.χ. router) για το τοπικό ιδιωτικό δίκτυο (από τον Οκτώβριο του 2023), καθώς και πρωτοβουλίες για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) σε υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Ταχυδρομικές υπηρεσίες
Ξεκίνησε τις διαδικασίες σχετικά με την επικαιροποίηση του κανονιστικού πλαισίου για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών υπό καθεστώς Γενικής και Ειδικής Άδειας.
Συνέχισε το έργο της μέτρησης ποιότητας της KY για την αλληλογραφία εσωτερικού Α’ προτεραιότητας, καθώς επίσης, την επαλήθευση του Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας (ΚΚΚΥ) για το 2021 και την αξιολόγηση του υποβληθέντος από τον Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΚΠΥ) αναπροσαρμοσμένου τιμολογίου των υπηρεσιών επιστολικού ταχυδρομείου και δεμάτων.
Διεθνείς συνεργασίες
Ανέλαβε την Αντιπροεδρία για το 2022 του Σώματος Ευρωπαίων Ρυθμιστών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Body of European Regulators for Electronic Communications-BEREC) και του Σώματος Ευρωπαίων Ρυθμιστών για τις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες (European Regulators Group for Postal Services-ERGP).
Η Έκθεση Πεπραγμένων της ΕΕΤΤ για το 2022 είναι διαθέσιμη στο: www.eett.gr