Ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba Group Holding Ltd κατέγραψε μικρότερη από την αναμενόμενη άνοδο στα τριμηνιαία έσοδά του, καθώς οι περιορισμοί κατά του COVID-19 και η επιδείνωση των οικονομικών προοπτικών «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες.
Οι δαπάνες στο λιανεμπόριο στην Κίνα μειώθηκαν εφέτος, με τους καταναλωτές να είναι απογοητευμένοι από την αυστηρή πολιτική της κυβέρνησης για μηδενικό COVID-19, που οδήγησαν συχνά σε έκτακτα lockdown, πλήττοντας την οικονομική δραστηριότητα.
Η Alibaba χρειάστηκε επίσης να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό από εταιρείες όπως το Pinduoduo και το Douyin της ByteDance -την κινεζική έκδοση του Tiktok- που έχουν επεκτείνει τις προσφορές τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο και έχουν «κερδίσει» ένα σοβαρό μερίδιο αγοράς.
Παράλληλα, η εταιρεία πρέπει να ανακάμψει πλήρως από ένα ρυθμιστικό «πέναλτι» που αφορά τον τομέα της τεχνολογίας και τις έχει περιορίσει τις ευκαιρίες ανάπτυξης.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3% στα 207,18 δισ. γιουάν (28,96 δισ. δολ.) το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, σε σύγκριση με την εκτίμηση της Refinitiv για 208,62 δισ. γιουάν.
Ωστόσο, η Alibaba, που διαχειρίζεται τις μεγαλύτερες διαδικτυακές αγορές Tmall και Taobao της Κίνας και κατέχει ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων από την εφοδιαστική έως τις υπηρεσίες cloud, ανέφερε καθαρή ζημία της τάξης των 20,56 δισ. γιουάν στο τρίμηνο.