Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση των εργαζομένων των ΕΛΤΑ με τη διοίκηση για το νέο μοντέλο διανομής.
Η ΠΟΣΤ, με διαδικτυακή ανακοίνωση, κατηγορεί τη διοίκηση του Οργανισμού ότι ουδέποτε παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο επιχειρησιακό σχέδιο για τον όμιλο ΕΛΤΑ, με αρνητικές συνέπειες.
Σχετικά με το επίμαχο θέμα, το νέο μοντέλο διανομής υποστηρίζει ότι επιχειρείται η δημιουργία ενός παράλληλου και ανταγωνιστικού δικτύου διανομής με τις «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», το οποίο αποτελεί «μια παγκόσμια πρωτοτυπία και αποδεικνύει περίτρανα την αδυναμία αποτελεσματικής διοίκησης».
Μάλιστα, σημειώνει ότι «για να εξοικονομήσουν δήθεν πόρους και κόστος, καταφέρνουν το ακατόρθωτο. Διπλασιάζουν σε έκταση τους τομείς διανομής και ταυτόχρονα υποχρεώνουν να περνούν, την ίδια ημέρα, από το ίδιο σημείο επαφής, τρεις διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ».
Όπως υποστηρίζει η ΠΟΣΤ «αυτό που μεθοδεύεται δεν βασίζεται σε καμία λογική και κανέναν επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Πρόκειται, αναμφίβολα, για προσωπικές στρατηγικές και καιροσκοπισμό που κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση με τα συμφέροντα των ΕΛΤΑ».
Η ανακοίνωση της ΠΟΣΤ
Με ιδιαίτερη χαρά λάβαμε και εμείς την από 30.01.2018 επιστολή του «συναδέλφου» Ζαρολιάγκη. Με την ίδια και ακόμη περισσότερη χαρά που αισθανθήκαμε, όταν λάβαμε και το εξώδικο του, αλλά, κυρίως, με την ίδια συγκίνηση και ηθική ανάταση που μας προκάλεσε η πρόσφατη συντονισμένη επίθεση εγκυκλίων, απειλών, εκβιασμών και τελευταία κλήσεων σε απολογία προς τους εργαζόμενους. Τόσα πολλά και έντονα συναισθήματα είχαμε δεκαετίες να νιώσουμε!
Το ότι αμφισβητείται μέσα από όλα αυτά η συνδικαλιστική δράση και η θεσμική εκπροσώπηση των συναδέλφων δίνει μια άλλη διάσταση στη σχέση τους με τη Διοίκηση και μας κάνει πραγματικά να αισθανόμαστε τιμή… που τους έχουμε στο τιμόνι της εταιρείας.
Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να απευθυνθούμε στους εργαζόμενους και να τους συγχαρούμε για την υπεύθυνη στάση και το υψηλό φρόνημα που επιδεικνύουν αυτή τη δύσκολη περίοδο, καθώς και για την απόλυτη συσπείρωσή τους στις γραμμές του Συνδικάτου, αρνούμενοι να υποκύψουν στις απειλές και τα «στρατοδικεία» που στήνονται προκειμένου να κάμψουν την αντίσταση μας.
Την ανάλογη πυγμή και αγωνιστικότητα επιδεικνύουμε και τώρα απέναντι στον αυταρχισμό της Διοίκησης, που επιχειρεί να επιβάλει καθεστώς τρομοκρατίας διανέμοντας ομαδικά κλήσεις σε απολογία και απειλές για πειθαρχικές ποινές στους συναδέλφους, θεωρώντας ότι με τον τρόπο αυτό θα κάμψει το ηθικό τους. Ας έρθουν λοιπόν να τιμωρήσουν ολόκληρο τον Οργανισμό γιατί δε «συμμορφώθηκε» με τις εντολές τους!
Έτσι μπράβο! Αυτό ξέρετε! Ομαδικές απολογίες, ομαδικές ποινές, ομαδική εξόντωση. Αυτή είναι η προοπτική σας για το Ταχυδρομείο;
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Το Συνδικάτο καλύπτει απόλυτα, νομικά – οικονομικά, συνδικαλιστικά και αγωνιστικά τη δράση όλων των συναδέλφων, οι οποίοι, μέσω των Σωματείων τους, δίνουν έναν υπερήφανο αγώνα κατά του παραλογισμού και του αυταρχισμού των «συναδέλφων» της Διοίκησης και των κάθε λογής εξαπτέρυγών της (διοικητικών, συνδικαλιστικών και, εσχάτως, κάποιων καιροσκόπων κονδυλοφόρων). Έναν αγώνα που αφορά ΟΛΟ το Ταχυδρομείο και όχι μόνο τη διανομή.
Έναν αγώνα απέναντι στη Διοίκηση που αρνείται πεισματικά επί δύο σχεδόν χρόνια να παρουσιάσει ένα Ολοκληρωμένο Επιχειρησιακό Σχέδιο για τον όμιλο ΕΛΤΑ. Μια μοιραία τακτική που είχε και έχει έναν και μόνο σκοπό: την ασύδοτη ικανοποίηση των πελατειακών της σχέσεων, με συνέπεια την οικονομική και λειτουργική κατάρρευση του Οργανισμού.
Η απουσία σχεδίου, στόχων και διαδικασιών έχει χρησιμοποιηθεί:
-για τον διπλασιασμό σχεδόν του μεγέθους της διοικητικής δομής στο ανώτερο επίπεδο,
-για τη στελέχωση των θέσεων ευθύνης κατά βούληση (συμπεριλαμβανομένης και της Διεύθυνσης Προμηθειών, την οποία έχουν βγάλει εκτός διαδικασίας προκήρυξης – γιατί άραγε;),
-για τη χρησιμοποίηση της στελέχωσης ως μέσο εξοντωτικών μεταθέσεων,
-για την αναδιάρθρωση των δικτύων κατά το δοκούν και τέλος,
-για την υλοποίηση πλήθους μεταθέσεων – αποσπάσεων χωρίς επιχειρησιακή σκοπιμότητα και δικαιοσύνη.
Η δέσμευση της Διοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2016 στο ΔΣ της εταιρείας ότι θα παρουσιάσει ολοκληρωμένο Σχέδιο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου του ίδιου έτους, έμεινε κενό γράμμα παρά τις συνεχείς πιέσεις μας.
Αντίστοιχη είναι και η επίδοση που παρουσιάζει μέχρι σήμερα στα πλέον σημαντικά projects του Ομίλου.
Δηλαδή, την ενέργεια, τη συνεργασία με τους Κινέζους, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις συνέργειες και τη συγχώνευση με τις Ταχυμεταφορές.
Προσθέτοντας σε αυτά την «παράδοση» μεγάλων διαγωνισμών στον ανταγωνισμό, όπως τα διαβατήρια και η ΕΥΔΑΠ, το κλείσιμο των καταστημάτων το απόγευμα και άλλες τραγικές ενέργειες, γίνεται απολύτως αντιληπτό γιατί οδηγηθήκαμε στη σημερινή μισθολογική και εργασιακή κατάσταση και στην ανασφάλεια που αισθανόμαστε όλοι ανεξαιρέτως.
Μέσα σε αυτήν την κατάσταση και με ορατό τον κίνδυνο χρεοκοπίας για τα ΕΛΤΑ, οδηγηθήκαμε στην Κοινή Συμφωνία Πλαίσιο του περασμένου Ιουλίου, που είχε ως κυρίαρχο θέμα την άμεση κατάρτιση Στρατηγικού Επιχειρησιακού Σχεδίου 2017-2021 καθορίζοντας τις δεσμεύσεις και τις υποχρεώσεις όχι μόνο για τους εργαζόμενους, αλλά και για τη Διοίκηση και το Υπουργείο.
Παρόλα αυτά, τίποτα δεν έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Αντιθέτως πάμε από το κακό στο χειρότερο. Συγκεκριμένα:
-Τα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με την τελευταία γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, βρίσκονται στο Κεφάλαιο Α΄ του ν. 3429/2005 και μέχρι σήμερα δεν έχει αναληφθεί καμία πολιτική πρωτοβουλία για την επίλυση του θέματος.
-Από τα 45 εκατομμύρια €, που έχουν αποφασιστεί ως αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας 2013 – 2015, δεν έχειδοθεί ούτε ένα €.
-Τα ΕΛΤΑ από 01/01/2018 βρίσκονται για 99 χρόνια στο Υπερταμείο.
Υπό αυτές τις συνθήκες η Διοίκηση αποφάσισε να ακολουθήσει για μια ακόμη φορά την πάγια τακτική της. Όταν δεν έχει να επιδείξει οτιδήποτε θετικό, απομονώνει ένα επιμέρους ζήτημα και επιδιώκει να το κάνει κυρίαρχο για να κρύψει τη «γύμνια» της μέσα στην αναστάτωση που δημιουργείται.
Έτσι και τώρα, απουσία επιχειρησιακού σχεδίου, επιχειρεί τη δημιουργία ενός παράλληλου και ανταγωνιστικού με τις Ταχυμεταφορές δικτύου διανομής, που αποτελεί μια παγκόσμια πρωτοτυπία και αποδεικνύει περίτρανα την αδυναμία αποτελεσματικής διοίκησης.
Για να εξοικονομήσουν δήθεν πόρους και κόστος καταφέρνουν το ακατόρθωτο. Διπλασιάζουν σε έκταση τους τομείς διανομής και ταυτόχρονα υποχρεώνουν να περνούν την ίδια ημέρα από το ίδιο σημείο επαφής τρεις διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ.
Είναι η τρίτη αναδιοργάνωση του δικτύου διανομής που επιχειρείται τους τελευταίους μήνες (η τελευταία έγινε πριν τον Ιούλιο του 2017), που φέρνει, μεταξύ άλλων, την περεταίρω συρρίκνωση του δικτύου και των θέσεων εργασίας για ακόμα 25%.
Όπως είναι ξεκάθαρο, αυτό που μεθοδεύεται δεν βασίζεται σε καμία λογική και κανέναν επιχειρησιακό σχεδιασμό. Πρόκειται, αναμφίβολα, για προσωπικές στρατηγικές και καιροσκοπισμό που κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση με τα συμφέροντα των ΕΛΤΑ.
Για εμάς, τώρα, ξεδιπλώνεται η γενικότερη πολιτική για το Ταχυδρομείο, η οποία συγκεκριμενοποιείται στα εξής:
-Τα ΕΛΤΑ βρίσκονται στο Υπερταμείο με όλα τα σημαντικά ζητήματα ανοιχτά και ότι αυτό συνεπάγεται. Η εξέλιξη αυτή έχει δημιουργήσει γκρίζες ζώνες και αβεβαιότητα τόσο για την εταιρεία όσο και για τους εργαζόμενους, που, αν δεν αποσαφηνιστούν σύντομα, θα προκαλέσουν σοβαρές δυσλειτουργίες και αντιδράσεις.
-Τα ΕΛΤΑ κινδυνεύουν να ενταχθούν ανά πάσα στιγμή στο Κεφάλαιο Α΄ του ν. 3429/2005 στερώντας τους το δικαίωμα να σταθούν στον ανταγωνισμό. Η πιθανή πλέον πλήρης ένταξη τους στο Κεφάλαιο Α’ αποτελεί ωρολογιακή βόμβα στη λειτουργία του Οργανισμού και αν δε ληφθεί άμεσα πολιτική απόφαση για το θέμα ο όμιλος ΕΛΤΑ οδηγείται σε κατάρρευση.
-Οι Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ, παρά τις κορώνες των φιλικών στην Κυβέρνηση συνδικαλιστικών παρατάξεων ΠΑΚ, Κίνημα Ανατροπής, ΜΕΤΑ και όποια άλλη ονομασία σκαρφίζονται για να θολώνουν το τοπίο, δεν ενσωματώνονται εκ των πραγμάτων στη μητρική εταιρεία.
Βλάπτουν σοβαρά τα ΕΛΤΑ αδιαφορώντας αν στήνουν ανταγωνιστικό δίκτυο ταχυμεταφορών στη μητρική εταιρεία, γιατί δεν τους ενδιαφέρει η πραγματική αναδιοργάνωση της διανομής. Προσαρμόζουν το δίκτυο στους εκάστοτε διαθέσιμους διανομείς και όχι στις λειτουργικές ανάγκες της εταιρείας. Αυτό δε λέγεται αναδιοργάνωση αλλά αποδιοργάνωση.
-Η καθυστερημένη εξόφληση οφειλών του Δημοσίου δεν αποτελεί επιτυχία της Διοίκησης, αλλά, ικανοποίηση αθετημένης για πολλά χρόνια υποχρέωσης της Πολιτείας που έχει βλάψει σοβαρά την επιχείρηση.
-Ο καθορισμός ανώτατου ορίου τα δεκαπέντε εκατομμύρια ανά έτος για την αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας δημιουργεί κενό στους παρελθόντες ισολογισμούς της εταιρείας (2103 – 2015) 105 εκατομμυρίων €, αφού, είναι πολύ χαμηλότερο από το πραγματικό κόστος που έχει υπολογιστεί στα 50 εκατομμύρια € το χρόνο.
-Εκτός από τη μη τακτοποίηση της Καθολικής Υπηρεσίας και των ισολογισμών των παρελθόντων ετών, εκκρεμεί και το ζήτημα των ιδίων κεφαλαίων του Ομίλου. Μια απειλή για «λουκέτο» στα ΕΛΤΑ, ενώ, είναι δεδομένο, ότι αυτό δεν έχει προκύψει από κακή επιχειρηματική λειτουργία, αλλά, από ευθεία παρέμβαση του Κράτους εναντίον του Οργανισμού που του στέρησε 220 εκατομμύρια από τα ίδια κεφάλαιά του.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Όπως όλοι γνωρίζετε, βρισκόμαστε εδώ και χρόνια σε καθημερινό αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Ο αγώνας μας γίνεται ακόμα πιο δύσκολος όταν οι Διοικήσεις στέκονται κατώτερες των περιστάσεων και δημιουργούν προβλήματα αντί να λύνουν.
Όπως ακριβώς συμβαίνει και τώρα, όπου, η Διοίκηση, αν και λαλίστατη για κάθε τι άλλο, δεν απαντά σε όσα ερωτήματα της θέτουμε από την πρώτη ημέρα της παρουσίας της μέσα από επιστολές, ανακοινώσεις και εξώδικα. Αρνείται συστηματικά τον πραγματικό διάλογο υιοθετώντας προσχηματική επικοινωνία.
Αυτό την οδηγεί συνεχώς σε αντιφάσεις. Μας κατηγορεί ότι δεν πηγαίνουμε στις συναντήσεις μαζί της, ενώ, την ίδια στιγμή, δηλώνει ότι έχουμε συμφωνήσει σε όλα. Ας αποφασίσει. Συναντιόμαστε ή δε συναντιόμαστε; Συμφωνήσαμε ή δε συμφωνήσαμε;
Τελευταίο παράδειγμα είναι η πρόσκληση που απευθύναμε στη Διοίκηση με την τελευταία ανακοίνωση και το εξώδικο που της στείλαμε για συνάντηση στις 31/01 ή 01/02, σε ώρα και τόπο που η ίδια θα επέλεγε.
Ως απάντηση, λάβαμε τον αυταρχισμό και την τρομοκρατία. Αντί για τη συνεννόηση επέλεξαν να κάνουν ομαδικές κλήσεις σε απολογία και να εκτοξεύουν απειλές πειθαρχικών και ποινικών αδικημάτων.
Αν πιστεύουν ότι θα καταφέρουν να διοικήσουν τον Οργανισμό με μεθόδους αλήστου μνήμης «μαύρων» εποχών «πλανώνται πλάνην οικτράν»! Οι παρακρατικές πρακτικές θα ηττηθούν!
Εμείς, για μια τελευταία φορά τους καλούμε να προκρίνουν τον διάλογο και όχι την τρομοκρατία. Να προκρίνουν τη λογική και όχι τον παραλογισμό. Τους υπενθυμίζουμε ότι, όταν μιλάμε για αναδιοργάνωση εννοούμε συνολική παρέμβαση στον Όμιλο και όχι επιμέρους αποσπασματικές παρεμβάσεις. Τους περιμένουμε, εάν έχουν πρόταση διαλόγου, να καλέσουν άμεσα τους εργαζόμενους για να βρεθεί το συντομότερο λύση σε αυτό που επιχειρούν, που σε διαφορετική περίπτωση θα αποβεί μοιραίο για τον Οργανισμό και την εξυπηρέτηση των πελατών.
Καλούμε τους εργαζόμενους σε αγωνιστική ετοιμότητα. Οι μέρες που έρχονται είναι κρίσιμες και πολύ δύσκολες. Γίνεται φανερό ότι κάποιοι έχουν πάρει τις αποφάσεις τους χωρίς να λάβουν υπόψη τους εργαζόμενους και το συμφέρον του Ταχυδρομείου. Προσπαθούν να τις επιβάλλουν με μαστίγιο και καρότο, με απειλές, εκφοβισμό και συκοφαντίες. Εάν δεν αλλάξουν άμεσα συμπεριφορά, τότε ΑΓΝΟΕΙΣΤΕ ΤΟΥΣ!