Απαντήσεις στην σχετική επερώτηση των βουλευτών της Ν.Δ. Ι. Φωτήλα, Α. Γεωργιάδη και Β. Οικονόμου έδωσε η ΕΛΤΑ Courier, δίδοντας πληροφορίες για τις αιτίες και το κόστος μετεγκατάστασης της έδρας της.
Σύμφωνα με την ΕΛΤΑ Courier:
–Λόγοι μεταφοράς της εταιρείας σε νέες εγκαταστάσεις
Η πορεία της εταιρείας στην αγορά των ταχυμεταφορών χαρακτηρίζεται από ταχύτατη άνοδο κατά την τελευταία διετία, στη διάρκεια της οποίας την ευθύνη της έχει η σημερινή διοίκηση.
Από την πέμπτη θέση στην αγορά (σε έσοδα και αντικείμενα), όπου βρισκόταν επί σειρά ετών, ανήλθε στην τρίτη, σύμφωνα με την Επισκόπηση Αγορών της ΕΕΤΤ.
Η επίτευξη των ανωτέρω και η αντιμετώπιση των παθογενειών ετών, που κληρονόμησε η σημερινή διοίκηση, δεν ήταν τυχαία.
Πραγματοποιήθηκε με χρηστή διοίκηση, ρεαλιστικό σχεδιασμό, ορθολογική οργάνωση και προγραμματισμό και διαρκή αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.
Αλλά και με την αμέριστη προσφορά και συμμετοχή των εργαζομένων και συνεργατών της εταιρείας, οι οποίοι μέχρι πρότινος ήταν αναγκασμένοι να εργάζονται σε χώρους με προβληματικές συνθήκες εργασίας, υγιεινής και ασφάλειας.
Επομένως, η μεταφορά της έδρας της εταιρείας υπαγορεύτηκε από τις ανάγκες που απορρέουν από την επιχειρησιακή της προοπτική, τον σεβασμό των εργαζομένων της και, όπως θα δειχθεί παρακάτω, από την ανάγκη επίτευξης οικονομιών κλίμακας.
–Διαδικασία και οικονομικά στοιχεία της μετεγκατάστασης
Η διαδικασία που ακολουθήθηκε στην ανωτέρω περίπτωση συνάδει πλήρως με τα όσα προβλέπει ο Ν. 4412/2016 και αυτό είναι τεκμηριωμένο από το Νομικό Σύμβουλο της Εταιρείας και από την έκθεση εσωτερικού ελέγχου. Επίσης έχει τηρηθεί όλη η προβλεπόμενη διαδικασία δημοσιότητας.
Το έργο της ανακαίνισης του νέου κτηρίου της Έδρας ανατέθηκε στους αναδόχους μετά από διεθνή ηλεκτρονικό ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό, συνολικού προϋπολογισμού 605.000,00€ (1356/2018 ΚΗΜΔΗΣ) και το τελικό κόστος υλοποίησης ανέρχεται στο ποσό 450.000,00€. Επομένως, δεν τίθεται ούτε ζήτημα κατάτμησης ούτε τεχνικό έργο αξίας 1.000.000,00€.
Η σύμβαση μίσθωσης του κτηρίου, που υπεγράφη τον Ιούλιο του 2017, δεν προβλέπει καμιά προκαταβολή 24 ενοικίων, αλλά την προβλεπόμενη προκαταβολή εγγύησης της μίσθωσης και την καταβολή ποσού 5.000,00 € ανά μήνα για την περίοδο της ανακαίνισης (που όταν η Εταιρεία θα εγκαθίστατο στο κτήριο θα εξέπιπτε ισόποσα από τα επόμενα ενοίκια), και τη σταθερότητα του ενοικίου για 7 χρόνια, μετά την πάροδο των οποίων η αύξηση θα δίνεται με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και μόνο.
Οι οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται σχετικά με τα μέχρι τώρα καταβαλλόμενα ενοίκια για την παλαιά Έδρα, τους εκτός αυτής ενοικιασμένους βοηθητικούς χώρους, καθώς και της μεταφοράς της Κεντρικής Αποθήκης της Εταιρείας και της δυνατότητας υπομίσθωσης χώρων του νέου κτηρίου, θα φτάσουν ετησίως τα 30.000€ περίπου.
–“Προσλήψεις” στα ΕΛΤΑ Courier AE
Η εταιρεία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην σκληρά ανταγωνιστική ελεύθερη αγορά του κλάδου, όπως άλλες 500 περίπου εταιρείες, χωρίς να χρηματοδοτείται από το Κράτος (από συνδρομές των φορολογουμένων πολιτών της Χώρας ή από την Μητρική Εταιρεία).
Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί να επιλέγει το προσωπικό της ελεύθερα και άμεσα, ή να το αυξομειώνει ανάλογα με τις ανάγκες της (π.χ. άνοιγμα νέων πρακτορείων) όπως οι ανταγωνιστές της, γιατί υπόκειται σε περιορισμούς.
Προκειμένου λοιπόν να εξασφαλίσει την αποδοτική της λειτουργία και την ικανοποίηση των πελατών της, εκχωρεί έργο σε αναδόχους, μέσω ανοικτών διεθνών διαγωνισμών, σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016 και όχι με απευθείας αναθέσεις, όπως γινόταν στο παρελθόν.
Ως εκ τούτου, οι αναφορές περί “προσλήψεων” δεν ευσταθούν, πολλώ δε μάλλον, περί της δυνατότητας του Προέδρου να καθορίζει το προσωπικό των αναδόχων των διαγωνισμών.
–Προσόντα και αποδοχές της Εμπορικής Διευθύντριας
Η πρόσληψη των συνεργατών της Εταιρείας και η ανάθεση θέσεως ευθύνης γίνεται με συνέπεια και σεβασμό στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο της Εταιρείας (άρθρο 18, “Περιγραφή Θέσεων Εργασίας”, παρ. 1 “Θέσεις Ευθύνης Στάθμης Διεύθυνσης” και άρθρο 8 “Αξιολόγηση – Εξέλιξη Προσωπικού”). Η συγκεκριμένη Εμπορική Διευθύντρια πληροί όλες τις προϋποθέσεις του ανωτέρω άρθρου.
Η επιβεβαίωση της ορθότητας ανάθεσης των καθηκόντων Εμπορικής Δ/ντριας στη συγκεκριμένη συνεργάτιδα προκύπτει από την αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας κατά 29% την τελευταία διετία, γεγονός που αποτελεί αδιάψευστο εχέγγυο της ικανότητάς της.
Τέλος, πρέπει να τονιστεί κατηγορηματικά ότι ο μισθός της (μαζί με τα πρόσθετα),είναι χαμηλότερος του αναφερομένου στην επερώτηση ποσού. Άλλωστε, τέτοιοι μισθοί δεν υφίστανται και για καμιά αντίστοιχη θέση ευθύνης.
–Περί των σχεδίων ενσωμάτωσης της εταιρείας στη μητρική
Η Διοίκηση της ΕΛΤΑ Courier Α.Ε. δεν μπορεί να δημοσιοποιεί θέματα που άπτονται της επιχειρησιακής της στρατηγικής, εξυπηρετώντας ηθελημένα ή αθέλητα τα συμφέροντα των ανταγωνιστών της ή και τρίτων”.
Η ερώτηση των βουλευτών της ΝΔ
Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για τον Πρόεδρο των ΕΛΤΑ Courier και υποψήφιο Δήμαρχο Πεντέλης κ. Αντώνη Φειδοπιάστη, μετά τις καταγγελίες εργαζομένων των Ταχυδρομείων, οι οποίοι ρωτούν για πόσο ακόμα θα κλείνει τα μάτια και θα κωφεύει η Διοίκηση του Υπερταμείου και η Διοίκηση των ΕΛΤΑ.
Σύμφωνα με καταγγελίες, οι «κολλητοί» φίλοι του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης κ. Νίκου Παππά, ο Πρόεδρος κ. Αντώνης Φειδοπιάστης, ο C.E.O. κ. Δημήτρης Αποστολάκος και ο Γενικός Διευθυντής κ. Παναγιώτης Πανάγος, προγραμμάτισαν την μετεγκατάσταση της εταιρείας σε νέο κτίριο στην Αγία Παρασκευή, πληρώνοντας οι υπερφορολογημένοι Έλληνες πολίτες ενοίκια δύο ετών.
Επίσης, οι εν λόγω καταγγελίες αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο τεχνικό έργο (αξίας περίπου 1.000.000€) κατατμήθηκε – κάτι που απαγορεύεται από τον Νόμο 4412/2016. Μάλιστα για το λόγο αυτό υπήρξε και σχετική συνεδρίαση της μητρικής με τη θυγατρική εταιρεία όπου ζητήθηκε από τον κ. Φειδοπιάστη να δώσει εξηγήσεις.
Συνεχίζοντας τις καταγγελίες, οι εργαζόμενοι αναφέρουν πως ο Πρόεδρος των ΕΛΤΑ Courier και υποψήφιος Δήμαρχος με τον ΣΥΡΙΖΑ με τον Συνδυασμό «Νέοι Άνθρωποι – Νέα Αρχή» στο Δήμο Πεντέλης κ. Αντώνης Φειδοπιάστης, προσφέρει και θέσεις εργασίας στα ΕΛΤΑ Courier. Συγκεκριμένα, προσφέρει μηνιαίες συμβάσεις στους εν δυνάμει ψηφοφόρους του παραπάνω Δήμου, μέσω εταιρειών όπως είναι η Mediatel και η ONEX, προκειμένου να μην εμφανίζονται ως προσλήψεις – συμβάσεις στην ίδια την εταιρεία.
Τέλος, η Εμπορική Διευθύντρια των ΕΛΤΑ Courier, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Ζήνα Στεφανίδη, κατέχει Διευθυντική θέση – με υψηλό μισθό που πληροφορίες λένε πως αγγίζει και ξεπερνά τις 3.000 ευρώ το μήνα – τη στιγμή που οι διευθυντικές θέσεις/ θέσεις ευθύνης απαιτούν τουλάχιστον Πτυχίο ΑΕΙ και άλλα προσόντα που σύμφωνα με τις καταγγελίες η κυρία δε διαθέτει.
Επειδή στα ΕΛΤΑ Courier χρεώνουν ακριβά τον ήδη υπερφορολογημένο Έλληνα πολίτη,
Επειδή κανείς δεν έχει το δικαίωμα την προσωπική προεκλογική του καμπάνια να την κάνει εις βάρος των πολιτών,
Επειδή κανείς δεν μπορεί να κατέχει Διευθυντική Θέση/ Θέση Ευθύνης με μοναδικό προσόν την κομματική ταυτότητα του ΣΥΡΙΖΑ και να λαμβάνει μηνιαίες αποδοχές που ξεπερνούν τις 3.000 ευρώ.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποιοι είναι οι λόγοι μεταφοράς της εταιρείας σε νέες εγκαταστάσεις; Παρακαλούμε όπως κατατεθεί η σχετική απόφαση που αναφέρει αναλυτικά και τους λόγους.
2. Ποια διαδικασία ακολουθήθηκε για την επιλογή του εν λόγω ακινήτου; Ισχύει ότι πληρώθηκαν ενοίκια δύο ετών στο υπό μετακόμιση κτίριο; Εάν ναι, γιατί; Παρακαλούμε όπως κατατεθεί το μισθωτήριο συμβόλαιο.
3. Αληθεύει ότι υπήρξε κατάτμηση του εν λόγω τεχνικού έργου; Παρακαλούμε όπως μας δοθούν οι συγκεκριμένες αποφάσεις. Επίσης, να μας δοθούν τα πρακτικά της συνεδρίασης στην οποία κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις ο κ. Φειδοπιάστης.
4. Ισχύουν οι καταγγελίες για προσλήψεις στα ΕΛΤΑ Courier με μηνιαίες συμβάσεις μέσω εταιρειών όπως η Mediatel και η ONEX; Αληθεύει ότι οι περισσότεροι συμβασιούχοι είναι από τον Δήμο Πεντέλης όπου είναι υποψήφιος Δήμαρχος ο Πρόεδρος της ΕΛΤΑ Courier κ. Αντώνης Φειδοπιάστης; Παρακαλούμε όπως κατατεθούν αναλυτικά στοιχεία για τις συμβάσεις εργαζομένων που έχουν υπογραφεί μέσω τρίτου από την ημέρα ανάληψης καθηκόντων του Πρόεδρου των ΕΛΤΑ Courier κ. Αντώνη Φειδοπιάστη.
5. Σε τι ύψος ανέρχονται οι μηνιαίες αποδοχές της Εμπορικής Διευθύντριας των ΕΛΤΑ Courier κ. Ζήνας Στεφανίδη; Προβλέπονται έξοδα για τηλεφωνικές συνδέσεις, διάθεση αυτοκινήτου και ταξίδια; Παρακαλούμε όπως κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
6. Ισχύει πως η Εμπορική Διευθύντρια των ΕΛΤΑ Courier κ. Ζήνα Στεφανίδη αν και δεν είναι κάτοχος Πτυχίου ΑΕΙ κατέχει Διευθυντική Θέση/ Θέση Ευθύνης; Παρακαλούμε όπως κατατεθεί το βιογραφικό της.
7. Είναι στα σχέδια του Υπουργείου η ενσωμάτωση της θυγατρικής στη μητρική εταιρεία; Εάν ναι, για ποιο λόγο δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί; Εάν όχι, για ποιους λόγους;