Για ακόμη μία χρονιά, η ετήσια «Επισκόπηση Αγορών» της ΕΕΤΤ «ακτινογραφεί» με λεπτομέρεια την εγχώρια ταχυδρομική αγορά.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ΕΕΤΤ (έτος 2022), τα έσοδα της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς παρουσίασαν αύξηση 3,9% σε σχέση με το 2021, φθάνοντας τα 655 εκατ. ευρώ, προερχόμενα από τη διακίνηση 310 εκατ. αντικειμένων, μειωμένων κατά 2,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Το μερίδιο εσόδων του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ), δηλαδή των ΕΛΤΑ, στη συνολική αγορά μειώθηκε στο 18% από 21% που ήταν το 2021, ενώ παράλληλα, αυξήθηκε το μερίδιο των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών στο 80% από 76% που ήταν την προηγούμενη χρονιά.
Το μερίδιο των επιχειρήσεων με Ειδική Άδεια μειώθηκε ελαφρώς (2%).
Τα δέματα, η κυριότερη πηγή εσόδων
Τα ταχυδροµικά αντικείµενα διακρίνονται σε φακέλους (συµπεριλαµβανοµένων διαφηµιστικών, εφηµερίδων, περιοδικών) και δέµατα (συµπεριλαµβανοµένων των µικροδεµάτων).
Το 2022, η αγορά των δεµάτων απέφερε το 65% των συνολικών εσόδων της ταχυδροµικής αγοράς, διακινώντας το 26% του συνόλου των ταχυδροµικών αντικειµένων.
Ειδικότερα, τα έσοδα από τη διακίνηση 81 εκατ. δεµάτων διαµορφώθηκαν στα 424 εκατ. ευρώ, σηµειώνοντας αύξηση 9% σε σχέση µε το 2021.
Αντίθετα, το 2022 καταγράφηκε πτώση 2% στο πλήθος των διακινηθέντων φακέλων, παρόλο που οι φάκελοι αποτέλεσαν το 74% του πλήθους των διακινηθέντων ταχυδροµικών αντικειµένων.
Πιο συγκεκριµένα, διακινήθηκαν 228 εκατ. φάκελοι, αποφέροντας έσοδα της τάξης των 232 εκατ. ευρώ και σηµειώνοντας µείωση 5% σε σχέση µε το 2021.
Η διαχρονική µείωση που παρατηρείται στο πλήθος και τα έσοδα των διακινηθέντων φακέλων, οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόµενη υποκατάσταση της επιστολικής αλληλογραφίας από την ηλεκτρονική.