Για την εξέλιξη του πλάνου μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ τοποθετήθηκαν οι εργαζόμενοι.
Σε διαδικτυακή ανάρτησή της, η ΠΟΣΤ κρατά αποστάσεις από την πορεία του πλάνου μετασχηματισμού του Οργανισμού, υποστηρίζοντας – μεταξύ άλλων – ότι έχει οδηγήσει στην συρρίκνωση του δικτύου, ζητώντας πιο λεπτομερή ενημέρωση από τη διοίκηση και το αρμόδιο υπουργείο.
Η ανάρτηση της ΠΟΣΤ
Συνάδελφοι,
Δυστυχώς, η κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα ΕΛΤΑ μας φέρνει στο μυαλό τη λαϊκή παροιμία «κάθε θαύμα τρεις ημέρες, το μεγάλο τέσσερις».
Το περίφημο και πολυπρόβλητο σχέδιο διάσωσης και μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ έχει προς στιγμή οδηγήσει σε παράλυση το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της εταιρείας, δημιουργώντας σημαντικότατα προβλήματα στην εξυπηρέτηση.
Η χρηματοδότηση για την εξυγίανση των οικονομικών και η εφαρμογή του προγράμματος εθελουσίας εξόδου 2000 εργαζόμενων δε συνοδεύονται από την παράλληλη αναδιοργάνωση και τις αναγκαίες επιχειρησιακές προσαρμογές.
Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:
-Η εθελουσία εξελίσσεται με βραδύτερους ρυθμούς, από αυτούς που θα έπρεπε να υπάρχουν.
-Οι προσαρμογές στη νέα κατάσταση, που διαμορφώνεται με την κατά 40% μείωση του προσωπικού, είναι από ανύπαρκτες έως ελάχιστες.
-Για ανεξήγητο λόγο οι προσλήψεις νέου τακτικού προσωπικού δεν προγραμματίζονται ακόμη (γιατί;).
-Το δίκτυο παραμένει ως είχε, με κίνδυνο να καταστεί, λόγω έλλειψης στοιχειώδους στελέχωσης, προβληματικό στη διαχείρισή του και ανεπαρκές όσον αφορά τη δυνατότητά του να εξυπηρετήσει τον πελάτη.
-Οι εξαγγελίες για ένα σύγχρονο, ψηφιακό και τεχνολογικά αναβαθμισμένο Ταχυδρομείο όχι μόνο δεν προκαλούν αισιοδοξία, όπως κανονικά θα έπρεπε, αλλά «χάνονται» και αυτοακυρώνονται από την ασάφεια και την απροσδιοριστία τους.
Δικαιολογημένα οι πολίτες είναι αγανακτισμένοι και ο ταχυδρομικός κόσμος αισθάνεται ανασφάλεια.
Για να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα είναι απαραίτητο να περιγραφεί με λεπτομέρεια από Διοίκηση και Πολιτική Ηγεσία, ποια είναι ακριβώς τα νέα μετασχηματισμένα ΕΛΤΑ που επιδιώκουν να δημιουργήσουν.
Να περιγραφεί σε αδρές γραμμές η διάρθρωση και ο τρόπος λειτουργίας τους, καθώς και το επιδιωκόμενο παραγωγικό τους αποτέλεσμα. Ποιος θα είναι ο ρόλος που θα έχουν τα νέα ΕΛΤΑ στην ταχυδρομική αγορά και ποια η μορφή τους;
Όσο αυτά δε γίνονται, τόσο αυξάνονται τα προβλήματα και η οργή στην κοινωνία και επιτείνεται το αίσθημα της απογοήτευσης και της απαισιοδοξίας στην ταχυδρομική οικογένεια.
Για εμάς, η ποιοτική ταχυδρομική εξυπηρέτηση δεν είναι απλά αίτημα των κατοίκων της χώρας, είναι θεσμοθετημένο δικαίωμά που πρέπει απαρέγκλιτα να ικανοποιηθεί!
Για εμάς, οι ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, η αξιοπρέπεια και η επαγγελματική προοπτική των εργαζόμενων στα ΕΛΤΑ είναι αδιαπραγμάτευτες!
Με αυτές τις συνθήκες να επικρατούν, χωρίς να έχουν διευκρινιστεί οι επιχειρησιακές προτεραιότητες του Οργανισμού και χωρίς να έχει προσληφθεί ακόμα ο σύμβουλος για το μετασχηματισμό του ΕΛΤΑ, αναμένεται να ανακοινωθεί και να προχωρήσει για έγκριση το Επιχειρησιακό Οργανόγραμμα.
Από αυτά που διαρρέονται, γιατί επίσημα δεν υπάρχει ενημέρωση, το Οργανόγραμμα δε μοιάζει καθόλου με τα αντίστοιχα άλλων μεγάλων Εταιρειών (Τραπεζών, Εταιρειών Ομίλου ΔΕΗ κ.α.), που αποτελούν συγκρίσιμα καλά παραδείγματα.
Σήμερα, που ο Οργανισμός προσπαθεί να ορθοποδήσει και να κλείσουν πληγές του παρελθόντος, το να μη γίνουν ζωτικής σημασίας λάθη δεν είναι μόνο κάτι απόλυτα απαραίτητο για την καλή λειτουργία της εταιρείας, είναι και υποχρέωση προς τον Έλληνα φορολογούμενο που πληρώνει.
Επομένως, θα ήταν ενδεδειγμένο και ιδιαίτερα χρήσιμο οι παρεμβάσεις που θα περιλαμβάνονται να έχουν προσωρινό και μεταβατικό χαρακτήρα. Οι νέες «υπηρεσίες» να έχουν χαρακτήρα Προσωρινών Αδιαβάθμητων Οργανωτικών Μονάδων (Π.Α.Ο.Μ) και να αντικαταστήσουν τις παλαιότερες μετά την πρόσληψη συμβούλου και τη γνώμη αυτού.
Η Ομοσπονδία αναγνωρίζει την κρισιμότητα των στιγμών και παρακολουθεί προσεκτικά τις εξελίξεις. Δηλώνουμε ότι θα μας βρει απέναντί του ο οιοσδήποτε τολμήσει να βλάψει το μέλλον και την προοπτική του Οργανισμού, υπηρετώντας αντίθετες προς τα συμφέροντα του Ταχυδρομείου σκοπιμότητες.
Καλούμε Διοίκηση και Κυβέρνηση να υιοθετήσουν τις πολιτικές εκείνες που απαιτούνται για να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο, βιώσιμο και ανταγωνιστικό Ταχυδρομείο.