«Χρυσάφι» αναδεικνύεται το ηλεκτρονικό εμπόριο, η ανάπτυξη του οποίου κινείται σε διψήφιο ποσοστό ετησίως.
Σύμφωνα με την έκθεση του Ecommerce Europe που δημοσιεύτηκε στις 9 Ιουλίου, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη αναμένεται να ανέλθει στα 717 δισεκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2020. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση 12,7% σε σύγκριση με πέρυσι.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Ωστόσο, η εφετινή αύξηση είναι χαμηλότερη σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019/2018, η οποία ανήλθε στο 14,2%.
Όπως επισημαίνεται, θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι το ξέσπασμα του Covid-19 οδήγησε σε αλματώδη άνοδο των διαδικτυακών αγορών σε όλη την Ευρώπη.
Σύμφωνα με το Ecommerce Europe, ο πλήρης αντίκτυπος του ιού θα είναι ορατός το επόμενο έτος.
Η πιο αναπτυγμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου είναι της Δυτικής Ευρώπης
Η έκθεση «Ευρώπη 2020: Περιοχή ηλεκτρονικού εμπορίου» δείχνει ότι η Δυτική Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη.
Αυτή η περιοχή αντιπροσωπεύει το 70% της συνολικής αξίας του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη. Η Δυτική Ευρώπη έχει επίσης το υψηλότερο μερίδιο αγοραστών στο διαδίκτυο (83%).
Ισχυρή ανάπτυξη στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη εντοπίζεται στο ανατολικό τμήμα της Ευρώπης. Οι αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία αυξήθηκαν κατά 30% πέρυσι, που είναι ο υψηλότερος αριθμός ανάπτυξης σε όλη την Ευρώπη.
Παρόλα ταύτα, αυτές είναι και οι δύο χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο αγοραστών στο διαδίκτυο (31% και 29%, αντίστοιχα).
Η Ισπανία παρουσιάζει, επίσης, ανάπτυξη της αγοράς με αύξηση 29%. Η χαμηλότερη αύξηση μπορεί να εντοπιστεί στο Βέλγιο (7%), την Ιρλανδία (7%), την Αυστρία (4%) και την Ισλανδία (3%).
Η έκθεση δείχνει επίσης ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει το υψηλότερο μερίδιο αγοραστών στο διαδίκτυο (94%).
Άλλες χώρες σε αυτήν τη λίστα είναι η Δανία (86%), η Γερμανία, οι Κάτω Χώρες και η Σουηδία (84%).
Οι Ολλανδοί θέλουν να παραγγέλνουν από ολλανδικά διαδικτυακά καταστήματα
Η «Έκθεση Περιοχής» ηλεκτρονικού εμπορίου ανέλυσε επίσης τη δημοτικότητα των εθνικών και ξένων διαδικτυακών καταστημάτων μεταξύ των αγοραστών.
Στις Κάτω Χώρες, οι καταναλωτές προτιμούν τις αγορές σε εγχώριους ιστότοπους (95%), μια τάση που παρατηρείται επίσης στην Πολωνία (94%).
Στις χώρες της Μάλτας και της Κύπρου, οι διαδικτυακοί αγοραστές κατά κύριο λόγο (96% και 95%) ψωνίζουν σε ξένους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου.