Άνοδο του κύκλου εργασιών 4,8% παρουσίασε η SPEEDEX το 2020, καθώς αυτός διαμορφώθηκε στα 41,8 εκατ. έναντι 39,9 εκατ. το 2019.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Αντίστοιχα, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 0,8 εκατ. έναντι 2,7 εκατ. την προηγούμενη χρήση και τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημίες 0,5 εκατ. έναντι κερδών 1,0 εκατ. τη χρήση του 2019.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία, η ανάπτυξη του κλάδου των ταχυμεταφορών συνδέεται με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο εμφανίζει τα τελευταία χρόνια σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα όπου εμφανίζει ακόμα σημαντικά περιθώρια περαιτέρω διείσδυσης.
Η SPEEDEX, όπως αναφέρεται, θα επιδιώξει την αξιοποίηση της τάσης της αγοράς, αλλά και την αύξηση του μεριδίου της, με σκοπό την αύξηση του κύκλου εργασιών της και τη γενικότερη θετική πορεία των οικονομικών της μεγεθών.
Τα κυριότερα γεγονότα του 2020
Όπως επισημαίνει η SPEEDEX, η εταιρεία λόγω των σημαντικών επιπτώσεων σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο της πανδημίας του Covid-19 είχε ως πρώτιστο στόχο πέρσι την εξομάλυνση της λειτουργίας της και την παράδοση των δεμάτων στους καταναλωτές.
Τα περιοριστικά μέτρα στην λειτουργία των καταστημάτων, ταυτόχρονα με την προσπάθεια κάλυψης των αναγκών του λιανικού εμπορίου της χώρας, το οποίο εξυπηρετούνταν κυρίως μέσω των εταιρειών ταχυμεταφορών, είχε αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων, αλλά ταυτόχρονα στην ακόμα μεγαλύτερη διεύρυνση των εξόδων, με αποτέλεσμα να επηρεάσει αρνητικά το περιθώριο κέρδους της εταιρείας.
Κατά τη χρήση 2020, η εταιρεία προχώρησε στην υλοποίηση νέου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο καλύπτει τις οικονομικές και εμπορικές λειτουργίες και τα στάδια της ταχυμεταφοράς.
Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε σειρά βελτιώσεων στην πληροφοριακή υποδομή για αύξηση αυτοματισμών στα σημεία παραλαβής και παράδοσης.
Η παρουσία των καταστημάτων SPEEDEX εκτείνεται πλέον σε όλες τις πρωτεύουσες Νομών και όλες τις άλλες κύριες πόλεις της επαρχίας.
Η εταιρεία σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων της για την διευκόλυνση των πελατών/ καταναλωτών, τόσο μέσω νέων σημείων εξυπηρέτησης, όσο και μέσω της επιλογής νέων συνεργατών.
Το δίκτυο καταστημάτων υποστηρίζεται από ένα σύνθετο δίκτυο χερσαίων, ακτοπλοϊκών και αεροπορικών μεταφορών, δύο κέντρα διαλογής (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) και πέντε διαμετακομιστικά κέντρα (Οινόφυτα, Λάρισα, Αμφιλοχία, Ρίο, Κοζάνη).
Όπως υποστηρίζεται, η χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας δεν επηρεάστηκε από την εξάπλωση της πανδημίας, συνεχίζοντας απρόσκοπτα τη λειτουργία της σε όλες τις βασικές της δραστηριότητες.