Έντονη είναι η αντίδραση των εργαζομένων των ΕΛΤΑ σε πιθανή ένταξη του Οργανισμού στο Κεφάλαιο Α΄ του ν. 3429/2005.
Σε διαδικτυακή της ανάρτηση, η ΠΟΣΤ αναφέρει ότι παραμονές Χριστουγέννων, η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους εξέδωσε γνωμοδότηση, προς απάντηση αλλεπάλληλων σχετικών ερωτημάτων του υπουργείου Οικονομικών και όχι μόνο, σύμφωνα με την οποία τα Ελληνικά Ταχυδρομεία υπάγονται στις δημόσιες επιχειρήσεις του Κεφαλαίου Α΄ του νόμου 3429/2005.
Κάτι τέτοιο, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στον Οργανισμό, οδηγώντας τον σε «οικονομικό στραγγαλισμό» προς όφελος του ανταγωνισμού.
Η ΠΟΣΤ καλεί την κυβέρνηση να μην αποδεχτεί την… περιπετειώδη γνωμοδότηση του ΝΣΚ, αλλά να συμβάλλει στην ορθολογική και αποτελεσματική λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Η ανάρτηση της ΠΟΣΤ
Τα «έθιμα» τηρούνται ευλαβικά και για μια ακόμη φορά οι εργαζόμενοι και το Ταχυδρομείο δέχονται ύπουλα χτυπήματα παραμονές μεγάλων εορτών.
Χριστούγεννα, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστος, δεν έμεινε εορταστική περίοδος που να μη συνδυάστηκε με ευθεία επίθεση εναντίον των εργαζομένων και του Ταχυδρομείου.
Έτσι και τώρα, παραμονές Χριστουγέννων, έκανε την εμφάνιση του το νέο πρότζεκτ διάλυσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Τίτλος αυτού «Γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους». Πρωταγωνιστούν πολιτικές και επιχειρηματικές σκοπιμότητες και «σκόπιμα» ερωτήματα αρμοδίων που ενίοτε «απαντώνται»…
Όλως τυχαίως… παραμονές Χριστουγέννων, η Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους εξέδωσε γνωμοδότηση προς απάντηση αλλεπάλληλων σχετικών ερωτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών και όχι μόνο, σύμφωνα με την οποία τα Ελληνικά Ταχυδρομεία υπάγονται στις Δημόσιες Επιχειρήσεις του Κεφαλαίου Α΄ του νόμου 3429/2005.
Το γεγονός ότι η απόφαση δίχασε ακόμα και την Ολομέλεια του ΝΣΚ, αφού πάρθηκε με ισοψηφία (25 – 25), όπου μέτρησε η διπλή ψήφος του Προέδρου του οργάνου, δείχνει πόσο πολύπλοκο και σημαντικό είναι το ζήτημα και πόσο επιβεβλημένη είναι η λήψη πολιτικών αποφάσεων για την οριστική τακτοποίηση της εκκρεμότητας αυτής.
Είχαν προηγηθεί άλλες δύο συνεδριάσεις του ΝΣΚ, η τελευταία το περασμένο καλοκαίρι, με οριακές ψηφοφορίες για το ζήτημα που τέθηκε για πρώτη φορά από το Υπουργείο Οικονομικών αρχές του 2014, για να φτάσουμε στην πλήρη Ολομέλεια του, η οποία, κατά την συνεδρίαση της την Πέμπτη, 21 Δεκεμβρίου 2017, ενέκρινε την εν λόγω γνωμοδότηση.
Υπενθυμίζουμε ότι, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας για τη νομοθετική διευθέτηση του προβλήματος που έχει αφετηρία στο 2012 με την εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ στην ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης καμία ρύθμιση δεν έγινε μέχρι και σήμερα.
Αντί, δηλαδή, να παρθεί μια ξεκάθαρη πολιτική απόφαση για την οριστική απεμπλοκή της επιχείρησης από τον γραφειοκρατικό λαβύρινθο του Δημοσίου και την ασάφεια του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας, το Υπουργείο Οικονομικών κάνει ακριβώς το αντίθετο υποβάλλοντας κατ’ επανάληψη το σχετικό ερώτημα για να πάρει απ’ ότι φαίνεται μία συγκεκριμένη… γνωμοδότηση.
Οι κατά καιρούς διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι θα κάνουν το παν για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία από τις ασάφειες και τις διφορούμενες ερμηνείες που προκαλεί ο μνημονιακός νομοθετικός συρφετός της τελευταίας εξαετίας αποδεικνύονται κενό γράμμα.
«Νίπτουν τας χείρας τους» ως άλλοι Πόντιοι Πιλάτοι και αφήνουν μια καθαρά πολιτική υπόθεση στις ερμηνείες του ΝΣΚ. Γιατί;
Η αδράνεια και η ασυνέπεια της Πολιτείας απέναντι στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει για τη σωτηρία και την ανάπτυξη των ΕΛΤΑ και η αδυναμία των Διοικήσεων να παρέμβουν αποτελεσματικά έδωσαν το χρονικό περιθώριο και το νομοθετικό πλαίσιο στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους να εκδώσει την συγκεκριμένη γνωμοδότηση.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία λειτουργούν στο ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον της απελευθερωμένης ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς με συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού έχοντας ένα ακαθόριστο και συγκεχυμένο πλαίσιο λειτουργίας και πλήθος εμπλεκόμενων αρμοδίων αρχών.
Υποχρεούνται να αντιμετωπίσουν ταυτόχρονα τη συνεχιζόμενη για ένατη χρονιά οικονομική κρίση, τις ραγδαίες εξελίξεις στον ταχυδρομικό κλάδο, τον αθέμιτο ανταγωνισμό που διαμορφώνουν οι μεγάλες πολυεθνικές και οι 500 και πλέον εγχώριες ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου που στην πλειονότητά τους δεν τηρούν το εργασιακό και ασφαλιστικό πλαίσιο και τέλος, την Ε.Ε.Τ.Τ., που έχοντας απεμπολήσει το ρόλο του αντικειμενικού ρυθμιστή και ελεγκτή δημιουργεί συνεχώς προβλήματα στα ΕΛΤΑ.
Η ορθολογική και αποτελεσματική λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων προκειμένου να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν προϋποθέτει τη δυνατότητα ευελιξίας και άμεσης προσαρμογής στα νέα δεδομένα, τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις απαιτήσεις της αγοράς, τις προσφορές του ανταγωνισμού, τις ανάγκες του πολίτη και τα διεθνή πρότυπα. Η ένταξη τους στο Κεφάλαιο Α΄ θα προκαλέσει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα.
Ποιοι θα εξυπηρετηθούν αν η τύχη της εταιρείας γίνει εξαρτώμενη από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, όπως η έγκριση του Παρέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου;
Ποιος άλλος θα κερδίσει από αυτήν την αρνητική εξέλιξη πλην των ιδιωτικών συμφερόντων που αλωνίζουν ανεξέλεγκτα στην ταχυδρομική αγορά;
Δε ζητάμε καμία χάρη, ούτε ευνοϊκή μεταχείριση. Ζητούμε ισοτιμία και ισονομία. Απαιτούμε να αποκατασταθούν όλες οι στρεβλώσεις που καθηλώνουν εδώ και χρόνια τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και να τους επιτραπεί να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις στους τομείς που δραστηριοποιούνται.
Για αυτό, καλούμε την Κυβέρνηση να μην αποδεχτεί την περιπετειώδη γνωμοδότηση του ΝΣΚ και να ξεκαθαρίσει τη θολούρα που επικρατεί στο θεσμικό πλαίσιο με νομοθετική πρωτοβουλία που θα επικαιροποιεί το νόμο 3429/2005 και να παραμείνουν τα ΕΛΤΑ στο Κεφάλαιο Β΄.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Σ.Τ. συνεδρίασε εκτάκτως την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου και ξεκίνησε επαφές με τους αρμόδιους φορείς για την προώθηση των θέσεων και των προτάσεων των εργαζομένων.
Ζητούμε άμεση συνάντηση με τους αρμόδιους Υπουργούς
Καλούμε εντός των ημερών σε από κοινού συναντήσεις με το Συνδικάτο τις Διοικήσεις των ΕΛΤΑ και των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ.
Αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά πραγματοποιείται έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ της Π.Ο.Σ.Τ. για την κλιμάκωση των ενεργειών μας.
Θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση.
Λόγω της σοβαρότητας του ζητήματος θα ακολουθήσουν παραρτήματα με όλο το ιστορικό της υπόθεσης.