Για 4η φορά, το συνέδριο που αφορά αποκλειστικά τα logistics του e-commerce πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη επιτυχία, από το SUPPLY CHAIN INSTITUTE και με την επιστημονική υποστήριξη της PLANNING, την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου.
Με αμείωτο ενδιαφέρον παρακολούθησαν τα στελέχη της αγοράς ένα επίκαιρο συνέδριο του Ινστιτούτου, καθώς το επόμενο διάστημα, με Black Friday, Χριστουγεννιάτικες αγορές και εποχιακές εκπτώσεις, υπό το καθεστώς της προστασίας από τον Covid, προμηνύει έξαρση των ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Το συνέδριο έδειξε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου μεγέθους, αντιλαμβανόμενες την κρίσιμη περίοδο που ξεδιπλώνεται μπροστά τους, εφοδιάζονται συνεχώς με νέα εργαλεία και τεχνολογίες που αναπτύσσονται ραγδαία στο κομμάτι των logistics, με σκοπό να ισχυροποιήσουν την παρουσία τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πελάτες τους να ζήσουν το βέλτιστο customer experience.
Στο συνέδριο είδαμε data, νέες τάσεις, benchmarks και βέλτιστες πρακτικές που αλλάζουν ταχύτατα τον δυναμικό και αναπτυσσόμενο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιβεβαιώνοντας το μότο της φετινής διοργάνωσης, ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας Αγώνας Ταχύτητας και Αντοχής ταυτόχρονα για τις επιχειρήσεις, από την στιγμή που δίνεται η παραγγελία μέχρι και την παράδοσή της.
Απαιτούνται ενέργειες και διαδικασίες στις αποθήκες, στα κέντρα διανομής και στο last mile ώστε οι επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις απαιτήσεις των καταναλωτών.
Το 4ο συνέδριο e-commerce logistics ξεκίνησε με τον Keynote Speaker Gerry Mattios, Partner Supply Chain and Global Trade Expert Singapore της BAIN & COMPANY που μας παρουσίασε το μέγεθος των κλυδωνισμών που οι εφοδιαστικές αλυσίδες παγκοσμίως είχαν να αντιμετωπίσουν το 2021.
Ένα εύρος προβλημάτων από τα μεγαλύτερα στην ιστορία της παγκόσμιας παραγωγής και ναυτιλίας, που πολλά από αυτά δεν είναι και τόσο παροδικά, όπως η ταχύτητα της κλιματικής αλλαγής που θα δημιουργήσει ένα νέο κύμα προκλήσεων για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι νέοι κανόνες και κανονισμοί που έρχονται λόγω της κλιματικής αλλαγής θα επηρεάσουν τόσο το κόστος όσο και τις λειτουργίες των logistics.
Οι εταιρίες εφοδιαστικής αλυσίδας προετοιμάζονται για την νέα αιφνίδια κανονικότητα, χτίζοντας αξιόπιστες δραστηριότητες στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς προβλέπεται ότι θα επηρεαστούν οι δραστηριότητές τους τα επόμενα 3-5 χρόνια.
Ακολούθησε το α’ μέρος του συνεδρίου, όπου ακούστηκαν προτάσεις και λύσεις για το last mile delivery στην εποχή των υψηλών πωλήσεων.
Δόθηκαν ομαδοποιημένες λύσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν έναν retailer στη διαχείριση των peaks στο last mile, προβλήθηκαν οι αλλαγές στις εμπορευματικές μεταφορές και προτάθηκαν νέοι μέθοδοι που μπορούν να εντάξουμε στο last mile delivery, προσαρμοσμένες πλήρως σε αυτές τις αλλαγές.
Επίσης σημαντικό εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων είναι οι πλατφόρμες διαχείρισης των αποστολών, με τα οφέλη των αυτοματοποιήσεων λύσεων που προσφέρουν οι πλατφόρμες να τις καθιστά απαραίτητο εργαλείο για τις επιχειρήσεις σήμερα.
Στο β΄ μέρος παρουσιάστηκε η κατάλληλη smart αποθήκη για να υποστηρίξει peak season sales και πως η τεχνολογία συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της.
Ακολούθησε το Discussion Panel με τις ενδιαφέρουσες απόψεις των στελεχών ηλεκτρονικού εμπορίου κ.κ. Φωτεινή Σκαπινάκη, Commercial Manager της LOGIKA, Νίκο Αλεβίζο, Regional Supply Chain Manager της INTERSPORT και Αλέξανδρο Παπαδόπουλο, CFO της Myikona.gr. To DP συντόνισε ο κ. Σταμάτης Ανδριανόπουλος, Executive Consultant της PLANNING.
Οι ομιλίες
Οι παρακάτω ομιλίες που με ενδιαφέρον παρακολούθησε το κοινό έχουν αναρτηθεί στο site του Supply Chain Ιnstitute:
-Gerry Mattios, Partner Supply Chain and Global Trade Expert Singapore, BAIN & COMPANY: The multiple faces of continuing supply chain shocks; maybe not so temporary as we’d like them to be
-Νίκος Γκότζιας, Business Unit Manager, PLANNING: Last mile delivery: Προτάσεις και λύσεις στην εποχή των υψηλών πωλήσεων
-Δρ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Αναπλ. Διευθ.ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, Δ/ντρια Ερευνών IMET/CERTH: Προτεραιότητες για demand forecasting και χρήση real time δεδομένων για τη βέλτιστη οργάνωση και διαχείριση last mile delivery
-Γιάγκος Βαμβακάς, Πρόεδρος & Δ/ν Σύμβουλος, ΒΑΜΒΑΚΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Η σημασία της Συσκευασίας στην ικανοποίηση του πελάτη
-Νικόλαος Χατζηδάκης, Co-Founder & CTO, AFTER SALES PRO (formerly known as EasyShipping): AfterSalesPro! Αυτόματη και μαζική έκδοση Voucher. Αποτελεσματική διαχείριση και παρακολούθηση αποστολών. Ελαχιστοποίηση επιστροφών!
-Παναγιώτης Ανδριανόπουλος, CEO, PLANNING: H smart αποθήκη στην εποχή των υψηλών πωλήσεων
-Γιάννης Μελετλίδης, Business Development Manager, MANTIS: Σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα Διαχείρισης Αποθηκών, για την κάλυψη των αναγκών του ηλεκτρονικού εμπορίου
-Γιάννης Στάμος, Logistics manager, PMM PUBLIC & MEDIA MARKT GREECE: Peak sales. The new business as usual – Leveraging technology for efficient operations
-Λυκούργος Μανωλιάδης, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, ΔΙΑΚΙΝΗΣΙΣ: E- Commerce End-to-End
-Χάρης Παπακωνσταντίνου, Περιφερειακός (Βαλκάνια, Μέση Ανατολή και Αφρική) Διευθυντής Ανάπτυξης, KARDEX: Ο υπολογισμός του πραγματικού κόστους των εργασιών – Η βάση του R.O.I (Return of Investment) σε συστήματα αυτοματοποίησης.