Αλλαγή διοίκησης στα ΕΛΤΑ, αλλαγή – σε κάποιο βαθμό – προτεραιοτήτων.
Υπό νέα διοίκηση, με τον Group Procurement & Operations Officer του Υπερταμείου, Μάριο Τέμπο να αναλαμβάνει μεταβατικός Διευθύνων Σύμβουλος, τα ΕΛΤΑ θα επικεντρώσουν τις ενέργειες τους, εκτός από τις όποιες εσωτερικές αλλαγές / διαδικασίες, στην ενίσχυση του κύκλου εργασιών.
Ειδικότερα, θα επιδιωχθεί η άνοδος του τομέα των ταχυμεταφορών, μέσω διεύρυνσης των συνεργειών με την ΕΛΤΑ Courier και η άντληση εναλλακτικών εσόδων, με τον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών να επανέρχεται στο προσκήνιο.
Σε κάθε περίπτωση, το έργο των ΕΛΤΑ θεωρείται αρκετά δύσκολο, καθώς ο τομέας των ταχυμεταφορών χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό (η ΕΛΤΑ Courier κατέχει την 3η θέση της αγοράς πίσω από την ACS και τη Γενική Ταχυδρομική), ενώ ο τομέας των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών συνοδεύτηκε από «μη ικανοποιητικά» αποτελέσματα στο παρελθόν για τα ΕΛΤΑ.
Παράλληλα, τα ΕΛΤΑ έχουν εξαγγείλει ένα ευρύ πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, με έμφαση στη ψηφιοποίηση και δράσεις, όπως ο «Ψηφιακός Ταχυδρόμος» και οι «Έξυπνες Θυρίδες», δράσεις οι οποίες θα συνεχιστούν από την παρούσα διοίκηση.
H «ακτινογραφία» των οικονομικών επιδόσεων των ΕΛΤΑ
Τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία της ΕΕΤΤ, το πλήθος αντικειμένων και τα έσοδα του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ), δηλαδή των ΕΛΤΑ, συρρικνώνονται, λόγω της μείωσης του επιστολικού ταχυδρομείου, της «κλασσικής» αλληλογραφίας.
Αντίθετα, το πλήθος αντικειμένων και τα έσοδα των εταιρειών ταχυμεταφορών (εταιρειών με γενική άδεια) αυξάνονται, λόγω της ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου και των δεμάτων.
Τα ανωτέρω επαληθεύτηκαν και στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό των ΕΛΤΑ (2021), από τον οποίο προκύπτει μείωση των εσόδων από την αλληλογραφία, καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρείες και ιδιώτες στρέφονται στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, την ηλεκτρική ενέργεια και την Καθολική Υπηρεσία.
Στον αντίποδα, άνοδο παρουσίασαν οι ταχυμεταφορές, μέσω της θυγατρικής ΕΛΤΑ Courier και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
Σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος, τα ΕΛΤΑ πέρασαν σε ζημιές, καθώς εκτός από τη μείωση του κύκλου εργασιών κατά 19 εκατ. ευρώ, ο οργανισμός επιβαρύνθηκε κατά 112,2 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου προσωπικού.
Συνοπτικά, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ΕΛΤΑ ανήλθε πέρσι στα 299,5 εκατ. ευρώ έναντι 318,4 εκατ. ευρώ το 2020 και ο κύκλος εργασιών της μητρικής στα 244,3 εκατ. ευρώ έναντι 266,4 εκατ. ευρώ το 2020.
Αντίστοιχα, τα κυριότερα έσοδα ανά υπηρεσία διαμορφώθηκαν ως εξής:
-Η αλληλογραφία απέφερε έσοδα 114,2 εκατ. ευρώ, έναντι 130,5 εκατ. ευρώ το 2020,
-Τα δέματα απέφεραν έσοδα 15,9 εκατ. ευρώ, έναντι 15,3 εκατ. το 2020,
-Τα χρηματοοικονομικά απέφεραν έσοδα 38,1 εκατ. ευρώ, έναντι 34,9 εκατ. ευρώ το 2020,
-Η ηλεκτρική ενέργεια απέφερε έσοδα 38,2 εκατ. ευρώ, έναντι 42,6 εκατ. ευρώ το 2020,
-Η Καθολική Υπηρεσία απέφερε έσοδα 23,5 εκατ. ευρώ, έναντι 32,1 εκατ. ευρώ το 2020,
-Οι ταχυμεταφορές απέφεραν έσοδα 57,8 εκατ. ευρώ, έναντι 53,8 εκατ. ευρώ το 2020.