Παρά την παγκόσμια αβεβαιότητα και τη μειωμένη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η ταχυδρομική βιομηχανία δείχνει ανθεκτικότητα, όπως αποκαλύπτεται στην «Έκθεση Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Βιομηχανίας» της IPC για το 2022, που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Ο Holger Winklbauer, Διευθύνων Σύμβουλος της IPC, δήλωσε: «Οι ταχυδρομικές προσπάθειες για διαφοροποίηση και καινοτομία, επέτρεψαν στις εταιρείες του κλάδου να διατηρήσουν την ανάπτυξη παρά την παγκόσμια αβεβαιότητα και την κρίση κόστους. Ο μετασχηματισμός από το ταχυδρομείο σε πιο διαφοροποιημένες εταιρείες επιταχύνεται περαιτέρω».
Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι πλέον ο κύριος μοχλός ανάπτυξης για τον ταχυδρομικό κλάδο
Συνολικά, τα συνολικά έσοδα της ταχυδρομικής βιομηχανίας ανήλθαν σε 492,8 δισ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 17,2 δισ. ευρώ (+3,6%) σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2021.
Το 2022, τα logistics και οι εμπορευματικές μεταφορές συνέβαλαν σε αύξηση άνω των 9 δισεκατομμυρίων ευρώ στα έσοδα του κλάδου το 2022, ενώ τα δέματα & το express δεν είναι πλέον ο κύριος μοχλός για την επέκταση του κλάδου.
Με μέση αύξηση 0,1%, οι εταιρείες δείχνουν ανθεκτικότητα παρά την παγκόσμια αβεβαιότητα, τις υψηλές τιμές ενέργειας και την κρίση κόστους.
Η αύξηση του όγκου των δεμάτων μειώνεται από τα υψηλά της πανδημίας
Η επιβράδυνση της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του όγκου των δεμάτων το 2022.
Με το τέλος των περιορισμών που σχετίζονται με τον Covid και την αύξηση του κόστους ζωής, η ανάπτυξη της αγοράς παράδοσης τελευταίου μιλίου «ισοπεδώθηκε» το 2022.
Η σημαντική αυξητική τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο περιορίστηκε, επηρεάζοντας άμεσα τις δραστηριότητες των αποστολών.
Η μείωση του όγκου αλληλογραφίας επιβραδύνεται
Ενώ οι ρυθμοί μείωσης επιβραδύνθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέρει λόγω του φαινομένου ανάκαμψης από την πανδημία, η ψηφιοποίηση και η ηλεκτρονική υποκατάσταση συνέχισαν να επηρεάζουν τη ζήτηση και ο όγκος αλληλογραφίας μειώθηκε περαιτέρω 6,2% το 2022 κατά μέσο όρο.
Λόγω του διπλού «χτυπήματος» ενός υψηλού πληθωρισμού μετα-πανδημικού οικονομικού περιβάλλοντος και των παγκόσμιων ελλείψεων ενέργειας και υλικών που επιταχύνθηκαν από τον πόλεμο, τα έσοδα του τμήματος αλληλογραφίας μειώθηκαν κατά 3,9%.
Η μείωση των εσόδων είναι λιγότερο έντονη από ό,τι το 2020 όταν η ταχυδρομική βιομηχανία επλήγη από την πανδημία.
Η αλληλογραφία δεν είναι πλέον η βασική πηγή ταχυδρομικών εσόδων
Το μερίδιο της αλληλογραφίας στα συνολικά έσοδα της ταχυδρομικής βιομηχανίας μειώθηκε την τελευταία πενταετία, φτάνοντας τώρα σε λιγότερο από το 28% των ταχυδρομικών εσόδων.
Τα δέματα και το express αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερο από το ένα τέταρτο των συνολικών ταχυδρομικών εσόδων.
Τα ταχυδρομεία επενδύουν σε τομείς που βασίζονται σε βασικές δυνατότητες και τεχνογνωσία, όπως τα logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες λιανικής και οι ψηφιακές επικοινωνίες. Επιπλέον, περισσότερο από το 20% των ταχυδρομικών εσόδων προέρχεται από διεθνείς δραστηριότητες.