Τα βήματα του ψηφιακού εκσυγχρονισμού τους παρουσίασαν στην 86η ΔΕΘ τα ΕΛΤΑ. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν οι «Έξυπνες θυρίδες» (τα ΕΛΤΑ Pickup) και ο «Ψηφιακός Ταχυδρόμος».
Του Φώτη Φωτεινού
Προηγήθηκαν την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου τα εγκαίνια της λειτουργίας 45 mini robots που εγκατέστησε ο Οργανισμός στο Κέντρο Διαλογής Θεσσαλονίκης, τα οποία μπορούν να εξυπηρετήσουν 120 εξόδους, δηλαδή ταχυδρομικούς κωδικούς, με ταχύτητα διαχείρισης περίπου 3.000 δεμάτων την ώρα (ανάλογη εγκατάσταση λειτουργεί στην Αθήνα).
Με δυνατότητα να μεταφέρουν από έναν απλό φάκελο μέχρι ένα δέμα βάρους 10 κιλών, τα robots των ΕΛΤΑ μπορούν να διαχειριστούν σχεδόν το 80% των εισερχόμενων αντικειμένων.
«Το ρομποτικό σύστημα μειώνει δραστικά τους χρόνους σε μία κρίσιμη διαδικασία – που μέχρι πρότινος ήταν χειρωνακτική – και αναμένεται να τριπλασιάσει τη δυνατότητά μας σε δεδομένο χρόνο, διασφαλίζοντας την παράδοση στους παραλήπτες, την επόμενη ημέρα», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην παρουσίαση των mini rodots ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος.
Οι «Έξυπνες Θυρίδες»
Παράλληλα, στη Θεσσαλονίκη και στην 86η ΔΕΘ παρουσιάστηκαν οι «Έξυπνες Θυρίδες», τα ΕΛΤΑ Pickup, στα οποία ο πελάτης του Οργανισμού θα μπορεί να παραλαμβάνει το αντικείμενο – το πακέτο ή την αλληλογραφία του – καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και της εβδομάδας.
«Οι πελάτες μας θα μπορούν να επιλέγουν την παραλαβή από Smart Locker, μέσω ειδικής εφαρμογής και θα ειδοποιούνται μέσω αυτής για τον χρόνο που το πακέτο τους θα φτάνει στο σημείο εξυπηρέτησης, με οδηγίες παραλαβής, το Locker PIN και τον χάρτη τοποθεσίας του Locker.
Δημιουργούμε, έτσι, μία φυσική συνέχεια του δικτύου μας που προσφέρει ευέλικτη εξυπηρέτηση και μία ολοκληρωμένη εμπειρία χρήστη», δήλωσε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Βασίλης Μπαλούρδος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα θα εγκατασταθούν 50 «Έξυπνες Θυρίδες» σε επιλεγμένα καταστήματα των ΕΛΤΑ, με στόχο το εμπορικό λανσάρισμα της υπηρεσίας στις 15 Δεκεμβρίου.
Ο «Ψηφιακός Ταχυδρόμος»
Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ παρουσιάστηκε και ο «Ψηφιακός Ταχυδρόμος».
Όπως επισήμαναν στελέχη των ΕΛΤΑ, οι διανομείς θα είναι εξοπλισμένοι με συσκευές PDA και λογισμικό που θα αναπτυχθεί και θα λειτουργείται από τον Όμιλο, με τη βοήθεια των οποίων θα μπορούν να πραγματοποιούν εισπράξεις και πληρωμές, να επιλέγουν τη βέλτιστη διαδρομή και τυχόν αναδρομολόγηση, να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό ή υπηρεσία και να εκτυπώνουν αποδείξεις και ειδοποιητήρια.
Την ίδια στιγμή, ο πελάτης ωφελείται με real time ενημέρωση για το δέμα του και το στίγμα του ταχυδρόμου, ενώ θα μπορεί να πραγματοποιήσει και ανέπαφες πληρωμές με κάρτα.
«Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος θα προσφέρει ποιοτική, ολοκληρωμένη και καλύτερη εμπειρία πελάτη, θα μειώσει τους χρόνους αναμονής στα ταχυδρομικά καταστήματα, αλλά και για τους ίδιους τους ταχυδρόμους, θα αποτελέσει ουσιαστική αναβάθμιση της εργασίας τους», υπογράμμισαν τα στελέχη των ΕΛΤΑ.