Κάθε πρόβλεψη έχει ξεπεράσει η αύξηση του όγκου παραγγελιών / αποστολών για τις εταιρείες ταχυμεταφορών σε σχέση με το πρώτο lockdown. Όπως και στο πρώτο lockdown, έτσι και στο δεύτερο παρατηρείται – ανά περιπτώσεις – καθυστέρηση στις παραδόσεις, με αποτέλεσμα την εκδήλωση παραπόνων από τους πελάτες.
Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου παρουσίασε αύξηση του όγκου αποστολών κατά 80%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown.
Στο προηγούμενο lockdown, η αύξηση του όγκου αποστολών, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ήταν 30%.
Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, από την έναρξη του πρώτου lockdown έως και σήμερα, η ACS δεν τροποποίησε τις τιμές της, προχωρώντας παράλληλα σε επενδύσεις, ώστε να υποστηρίξει – στο μέγιστο δυνατό βαθμό – την εύρυθμη λειτουργία της και την αυξανόμενη ζήτηση των υπηρεσιών της.
Συγκεκριμένα, προχώρησε σε επενδύσεις, με αύξηση των αποθηκευτικών της χώρων με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ. Πλέον, διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους σε Αττική και Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 18.000 τ.μ.
Προχώρησε, επίσης, σε αύξηση των χώρων διακίνησης, μεγαλύτερης των 2.500 τ.μ. σε περισσότερα από 5 καταστήματά της με αυξημένη κίνηση. Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ.
Παράλληλα, προχώρησε και στην αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown, ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα.
Οι παραπάνω επενδύσεις είχαν συνολικό κόστος άνω του 1.500.000 ευρώ σε διάρκεια μερικών μηνών. Οι επενδύσεις αυτές θα αποτυπωθούν και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, όπως αποτυπώθηκαν οι επενδύσεις για το πρώτο lockdown στα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου.
Στα αποτελέσματα υπήρξε βελτίωση στις πωλήσεις (+11%), η οποία όμως συνοδεύτηκε από μείωση της προ φόρων κερδοφορίας (-6%).
Η εν λόγω μείωση οφείλεται σε έκτακτες δαπάνες άνω του 1 εκατ. για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που προέκυψαν από την πανδημία Covid-19 κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2020, χρονική περίοδος που περιλάμβανε το πρώτο lockdown και που είναι πέραν των επενδύσεων.
Επίσης, η ACS έχει προχωρήσει, από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα, στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στην μίσθωση περισσότερων από 20 φορτηγών και νταλικών ΔΧ, έχοντας πλέον συνολικά περισσότερα από 800 vans και 100 φορτηγά και νταλίκες ΔΧ.
Παράλληλα, προχώρησε και στην πρόσληψη προσωπικού στα κεντρικά και στα καταστήματά της, τόσο κατά το 1ο lockdown όσο και στο 2ο – η οποία πρόσληψη αθροιστικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τους 500 εργαζόμενους.
Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, η ACS απασχολεί άμεσα και έμμεσα περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους και προκειμένου να εξυπηρετήσει ομαλά την αύξηση του όγκου των αποστολών που προαναφέρθηκε ότι αγγίζει το 50%, θα χρειαζόταν αναλογικά μια αύξηση των εργαζομένων της κατά 50%, δηλαδή να προχωρήσει στην πρόσληψη 1.500 εργαζόμενων και να τους εκπαιδεύσει σε διάστημα μίας εβδομάδας.
Όπως υποστηρίζεται, ο χρόνος εκπαίδευσης ξεπερνάει κατά πολύ την μία εβδομάδα και για να θεωρηθεί ο εργαζόμενος άρτια εκπαιδευμένος και έτοιμος να αναλάβει καθήκοντα, αυτός ο χρόνος μπορεί να φτάνει και τον 1 μήνα.