Μονόδρομο χαρακτήρισε την σωτηρία των ΕΛΤΑ ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ Γιώργος Βασιλόπουλος, στο 34ο Πανελλαδικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας, που διεξάγεται μεταξύ 8-11 Νοεμβρίου στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ επισήμανε ότι απαιτείται πολιτική βούληση για τη βιωσιμότητα του οργανισμού, σημειώνοντας ότι το ελληνικό δημόσιο οφείλει να αποζημιώσει τα ΕΛΤΑ, όχι μόνο για την Καθολική Υπηρεσία, αλλά και για τις υπηρεσίες αλληλογραφίας που προσφέρει σε αρκετούς φορείς του δημοσίου (ασφαλιστικά ταμεία, κλπ.).
Παράλληλα, τόνισε ότι το ταχυδρομείο βρίσκεται αναμφισβήτητα στη πιο δύσκολη συγκυρία από την ίδρυση του, υπογραμμίζοντας ότι η βιωσιμότητα και το μέλλον του ταχυδρομείου περνάει μέσα από το ολοκληρωμένο σχέδιο συνολικής αναδιάρθρωσης του Οργανισμού και του δικτύου του.
Τα βασικά σημεία ομιλίας του Γιώργου Βασιλόπουλου
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία αποτελούν μέρος της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής βιομηχανίας ενός κλάδου, που προσπαθεί να βρει τη θέση του σ’ έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει και προσαρμόζεται, σύμφωνα με τις «επιταγές» της ηλεκτρονικής εξέλιξης.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Ταχυδρομικές υπηρεσίες διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην αποτελεσματική και δυναμική ενιαία αγορά και είναι ζωτικής σημασίας, τόσο για τους πολίτες, όσο και για τις επιχειρήσεις.
Απασχολούνται δε, πάνω από 1,2 εκατομμύρια εργαζόμενοι στους φορείς Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο Ταχυδρομικός Τομέας συνέχισε να αυξάνεται το 2016, παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς και τη συνεχή μείωση της αλληλογραφίας.
Η αύξηση του όγκου των δεμάτων και της επείγουσας αλληλογραφίας, καθώς και των ειδικών αντικειμένων ηλεκτρονικού εμπορίου, υποστήριξε την αύξηση των εσόδων σε πολλά Ταχυδρομεία.
Το 2016, η Παγκόσμια Ταχυδρομική βιομηχανία κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 1,3%, σύμφωνα με την International Post Corporation (IPC).
Έχοντας να αντιμετωπίσουν την συνεχή μείωση του όγκου αλληλογραφίας, οι φορείς Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών προχωρούν σε περαιτέρω διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων τους.
Η βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας των δικτύων διανομής, ο αυτοματισμός (περαιτέρω) των κέντρων διαλογής, η ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων για τους καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι από τους βασικούς στόχους στα περισσότερα Ευρωπαϊκά Ταχυδρομεία.
Έχοντας μια σφαιρική εικόνα για τα τεκταινόμενα σε Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Ταχυδρομική αγορά, βλέπουμε πόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα εδώ στη χώρα μας για το Ταχυδρομείο.
Τρία χρόνια πέρασαν από το προηγούμενο Συνέδριο μας, τρία χρόνια ταραγμένα, ως επακόλουθο της κρίσης που βιώνει η χώρα, των πολιτικών επιλογών και των συσσωρευμένων προβλημάτων του Οργανισμού.
Ως αποτέλεσμα αυτών, το Ταχυδρομείο βρίσκεται αναμφισβήτητα στην πιο δύσκολη συγκυρία από την ίδρυση του, στο σημείο μηδέν θα το χαρακτήριζα.
Και έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο, αφενός μεν λόγω των εγγενών προβλημάτων που αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει το Ταχυδρομείο σε όλα τα επίπεδα, εξαιτίας πολιτικών και διοικητικών αποφάσεων, παραλήψεων, λαθών και σκοπιμοτήτων και αφετέρου του πόλεμου που γίνεται, εδώ και χρόνια, από ανταγωνιστικά συμφέροντα που χρησιμοποιούν κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσον για να φρενάρουν την πορεία του Οργανισμού και να τον οδηγήσουν στην απαξίωση και στη διάλυση.
Και όλα αυτά που σας λέω δεν είναι θεωρίες, δεν είναι σενάρια αποκυήματα της φαντασίας μας, είναι γεγονότα που συνέβησαν, πράξεις, αποφάσεις, πολιτικές και διοικητικές, χτυπήματα που δεχόμασταν το ένα μετά το άλλο.
Να θυμηθούμε ποια ήταν αυτά:
-η προσπάθεια ένταξης του ΕΛΤΑ στο Κεφάλαιο Α του Νόμου 3429/2005,
-η απένταξη του Οργανισμού από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, βάζοντας έτσι φρένο στον εκσυγχρονισμό της εταιρείας, με υπογραφή μάλιστα αυτών που είχαν την κύρια ευθύνη για την ανάπτυξη της,
-ο οικονομικός στραγγαλισμός που αντιμετωπίζουμε με τη μη εκπλήρωση των υποχρεώσεων της πολιτείας που έχουν να κάνουν με το κόστος των Καθολικών Υπηρεσιών,
-η μη καταβολή των οφειλομένων του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ, οφειλές που ανέρχονται στα 50 εκατ. ευρώ,
-οι απώλειες των διαγωνισμών στρατηγικής σημασίας για την Επιχείρηση, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση τη σκανδαλώδη ανάθεση της διακίνησης των λογαριασμών της ΕΥΔΑΠ, μέσω του μειοδοτικού διαγωνισμού.
-η μη υλοποίηση της συγχώνευσης των ΕΛΤΑ με τις Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ, πράγμα το οποίο αποτελεί εδώ και χρόνια προτεραιότητα μας, πόσο μάλιστα τώρα που το Ταχυδρομείο καλείται να ανταποκριθεί στην εποχή της πλήρους απελευθέρωσης της Ταχυδρομικής αγοράς και της ραγδαίας αναδυόμενης αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Είναι λοιπόν κοινωνική ανάγκη, να συνεχίσει να υπάρχει ως δομή το Ταχυδρομείο, ως η υπηρεσία με την τεράστια και διαχρονική προσφορά στην οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη του τόπου.
Κυρίες και Κύριοι Συναδέλφισσες Συνάδελφοι
Απαιτούνται άμεσα σημαντικές αποφάσεις και ενέργειες για να μπορέσει ο Οργανισμός να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον Έλληνα πολίτη, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του δύσκολου περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο λειτουργούμε.
Και για να γίνει αυτό χρειάζεται πολιτική βούληση. Εμείς, από την πλευρά μας, είμαστε εδώ έτοιμοι να συμβάλουμε σε κάθε επίπεδο και με κάθε τρόπο στη βιωσιμότητα, στην ανάπτυξη και στο μέλλον του Ταχυδρομείου.
Η βιωσιμότητα και το μέλλον του Ταχυδρομείου περνάει μέσα από το ολοκληρωμένο σχέδιο συνολικής αναδιάρθρωσης του Οργανισμού και του Δικτύου του.
Είναι μονόδρομος η σωτηρία των ΕΛΤΑ και πρέπει όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους.