Μετά από 63 χρόνια, τα ξημερώματα της 28ης Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες νυχτερινές πτήσεις μεταφοράς επιστολικού ταχυδρομείου μεταξύ Βόρειας και Νότιας Γερμανίας από τα γερμανικά ταχυδρομεία.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Οι Eurowings και Tui Fly μετέφεραν -για τελευταία φορά αεροπορικώς- επιστολές εσωτερικού από/προς Βόρεια και Νότια Γερμανία στα δρομολόγια Στουτγάρδη – Βερολίνο, Ανόβερο – Μόναχο και Ανόβερο – Στουτγάρδη.
Πλέον, η επιστολική αλληλογραφία σε αυτές τις διαδρομές θα μεταφέρεται αποκλειστικά οδικώς, με την απόφαση αυτή να επιτρέπει στην Deutsche Post τη μείωση εκπομπών CO2 που σχετίζονται με τις μεταφορές σε αυτές τις διαδρομές πάνω από 80%.
Ιστορική αναδρομή
Στις 22 Αυγούστου 1961, ο τότε ομοσπονδιακός υπουργός Ταχυδρομείων και Τηλεπικοινωνιών της Γερμανίας, Richard Stücklen, και ο πρόεδρος της Deutsche Lufthansa AG προχώρησαν στην υπογραφή σύμβασης για την αεροπορική μεταφορά επιστολών και καρτ-ποστάλ εντός της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
Το γεγονός σηματοδότησε τη δημιουργία ενός δικτύου νυχτερινής αεροπορικής μεταφοράς ταχυδρομείου, το οποίο ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του την 1η Σεπτεμβρίου 1961, με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση επιστολών εντός της Γερμανίας.
Ο πρώτος εταίρος του εν λόγω δικτύου ήταν η Lufthansa, η οποία εξυπηρετούσε όλα τα δρομολόγια εκείνη την εποχή, με εξαίρεση τον αεροπορικό διάδρομο προς Βερολίνο που εξυπηρετούνταν από την αμερικανική PanAm ως το 1990.
Με την πάροδο των ετών, προστέθηκαν επιπλέον αεροπορικές, με τη Lufthansa να διακόπτει τις υπηρεσίες της το 2008.
Ως το 1996, η Deutsche Post μετέφερε περίπου 430 μετρικούς τόνους επιστολικού ταχυδρομείου με 26 συνεργαζόμενα αεροσκάφη σε 45 προορισμούς κάθε βράδυ.