Εστάλη από τα ΕΛΤΑ προς την ΕΕ το αίτημα για την αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας της περιόδου 2013 – 2020.
Πρόκειται για απαίτηση 200 εκατ. ευρώ, η οποία τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού (DG Comp).
Εάν η ΕΕ δώσει το «πράσινο φως», τότε πρόκειται για μια σημαντική οικονομική ενίσχυση για τον Οργανισμό, ο οποίος – τα τελευταία χρόνια – παρουσιάζει προβλήματα ταμειακής ρευστότητας.
Ακόμα και εάν εγκριθούν τα 200 εκατ. ευρώ, αυτά – σύμφωνα με πληροφορίες – θα κατευθυνθούν σχεδόν ολοκληρωτικά στην πληρωμή υποχρεώσεων και προμηθευτών, οι οποίες είναι ήδη εγγεγραμμένες στον ισολογισμό των ΕΛΤΑ ως απαιτήσεις.
Κεφάλαια, ύψους 80 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν προς ιδιώτες προμηθευτές, άλλα 60 εκατ. ευρώ οφείλονται σε ασφαλιστικά ταμεία, ενώ οι οφειλές προς δήμους είναι 10 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό θα χρησιμοποιηθεί ως κεφάλαιο κίνησης.
Οπότε, όπως φαίνεται ότι υποστηρίζεται από αναλυτές της ταχυδρομικής αγοράς, τα δεδομένα αυτά διαμορφώνουν συνθήκες αδιεξόδου για το μέλλον, καθώς τα ταμειακά διαθέσιμα επαρκούν για την ομαλή κάλυψη της μισθοδοσίας έως τον Ιούλιο.
Από το 2019, όπως επισημαίνεται οι συσσωρευμένες ζημιές (πλέον αρνητικά ιδία κεφάλαια) έφτασαν τα 115 εκατ. ευρώ, ενώ η ζημιά για το συγκεκριμένο το έτος ξεπέρασε τα 30 εκατ.
Παρά την αύξηση της κίνησης του δέματος στην εγχώρια αγορά (ταχυμεταφορές courier) ο κύκλος εργασιών της εταιρείας από τις καθαρά ταχυδρομικές υπηρεσίες μειώθηκε κατά 25% την πενταετία 2014-2019 και συγκεκριμένα από τα 400 εκατ. στα 300 εκατ.