Ζημιές προ φόρων ύψους 315 εκατ. δολ., κατέγραψε στο γ τρίμηνο του 2024, το καναδικό ταχυδρομείο (Canada Post), καθώς η ισχυρή αύξηση εσόδων στο Direct Marketing δεν αντιστάθμισε τη μείωση αποτελεσμάτων στα δέματα.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Μια ολοένα και πιο γεμάτη και άκρως ανταγωνιστική αγορά παράδοσης ηλεκτρονικού εμπορίου συνέχισε να επηρεάζει τα αποτελέσματα των δεμάτων το γ’ τρίμηνο του 2024. Ενώ οι όγκοι αλληλογραφίας συνέχισαν να απομειώνονται, τα έσοδα αυξήθηκαν λόγω της ρυθμιζόμενης αύξησης του επιτοκίου χαρτοσήμου. Τα έσοδα και οι όγκοι στο Direct Marketing παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη.
Η ζημιά 315 εκατ. δολ. της εταιρείας προ φόρων το γ’ τρίμηνο διευρύνθηκε κατά 25 εκατ. δολ. σε σύγκριση με ζημιά προ φόρων 290 εκατ. δολ. το γ’ τρίμηνο του 2023. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, η Canada Post κατέγραψε ζημιά προ φόρων ύψους 345 εκατ. δολ., σε σύγκριση με ζημιά προ φόρων 651 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2023. Τα αποτελέσματα του 9μηνου βελτιώθηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος λόγω των εσόδων από μερίσματα που ελήφθησαν από τις πωλήσεις των SCI Group Inc. (SCI) και Innovapost Inc. (Innovapost) στο α’ και β’ τρίμηνο, αντίστοιχα, του 2024.
Τα έσοδα της Canada Post κατά το γ’ τρίμηνο μειώθηκαν κατά 15 εκατ. δολ., ή 1%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 63 εκατ. δολάρια, ή 1,3%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Το γ’ τρίμηνο και το α’ εννεάμηνο του 2024, το συνολικό κόστος εργασιών αυξήθηκε κατά 0,4% και 1,4%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2023. Η αύξηση οφειλόταν κυρίως στο υψηλότερο κόστος παροχών στους εργαζόμενους.
Δέματα
Στο γ’ τρίμηνο του 2024, τα έσοδα από δέματα μειώθηκαν κατά 46 εκατ. δολ. ή 5,8%, καθώς οι όγκοι μειώθηκαν κατά 6 εκατομμύρια τεμάχια ή 9,6%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Η μείωση των επίναυλων καυσίμων που συνδέεται με τις τιμές της αγοράς επηρέασε επίσης αρνητικά τα έσοδα από τα δέματα. Η αύξηση των αποδόσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και η βελτιωμένη απόδοση των υπηρεσιών σε βασικές αγορές, βοήθησαν να μετριαστεί εν μέρει η μείωση του όγκου και των εσόδων.
Για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, τα έσοδα από τα δέματα μειώθηκαν κατά 133 εκατ. δολ., ή 5,5%, καθώς οι όγκοι μειώθηκαν κατά 12 εκατομμύρια τεμάχια, ή 6%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο 2023.
Ταχυδρομείο
Κατά το γ’ τρίμηνο, τα έσοδα στην αλληλογραφία αυξήθηκαν κατά 7 εκατ. δολ., ή 1,3%, καθώς οι όγκοι μειώθηκαν κατά 33 εκατομμύρια τεμάχια, ή 6,6%. Ενώ ο όγκος της αλληλογραφίας συνέχισε να μειώνεται, τα έσοδα αυξήθηκαν σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2023 λόγω της ρυθμιζόμενης αύξησης των ταχυδρομικών τελών που τέθηκε σε ισχύ στις 6 Μαΐου 2024. Για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, τα έσοδα αλληλογραφίας συναλλαγών ήταν σταθερά, καθώς οι όγκοι μειώθηκαν κατά 63 εκατομμύρια τεμάχια, ή 3,7%, σε σύγκριση με το 2023.
Direct Marketing
Στο γ’ τρίμηνο, τα έσοδα από το Direct Marketing αυξήθηκαν κατά 21 εκατ. δολ., ή 9%, καθώς οι όγκοι αυξήθηκαν κατά 201 εκατομμύρια τεμάχια, ή 22,1%. Για τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 63 εκατ. δολ. ή 9,1%, καθώς οι όγκοι αυξήθηκαν κατά 556 εκατομμύρια τεμάχια, ή 19,7%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Νέες επιχειρήσεις και υψηλότερες πωλήσεις επηρέασαν θετικά τα αποτελέσματα, ωστόσο οι ψηφιακές εναλλακτικές συνέχισαν να επηρεάζουν αρνητικά τις πωλήσεις άλλων προϊόντων του Direct Marketing.