Στο πλάνο ανάπτυξης των ΕΛΤΑ, έπειτα από τη διεξαγωγή σημαντικών ενεργειών εξοικονόμησης κόστους (εθελούσια έξοδος 2.000 εργαζομένων, αναστολή / συγχώνευση 143 καταστημάτων) αναφέρθηκε χθες ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας.
Στα ΕΛΤΑ, σε εξέλιξη βρίσκεται ένα νέο επιχειρησιακό πλάνο, το οποίο χωρίζεται σε 3 φάσεις και έχει ορίζοντα 18μηνου.
Καταλυτικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζουν η ανασύσταση του μοντέλου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής, καθώς και οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες και εργαλεία, όπως ο «Ψηφιακός Ταχυδρόμος», με στόχο την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση και τη διεκπαιρέωση σχεδόν όλων των υπηρεσιών, με τη χρήση (πλέον) καρτών και όχι μετρητών.
Το δίκτυο των ΕΛΤΑ, ουσιαστικά, «στήνεται» ξανά. Με δυο κέντρα διαλογής, Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τοπικά σημεία διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη την Ελλάδα.
Σε επόμενη φάση, θα υπάρξουν συνεργασίες με πράκτορες, ώστε να ενισχυθεί η πυκνότητα του δικτύου.
“Εντός του 2024, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την παρουσία μας πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα last mile, PUDOs και shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων ΕΛΤΑ PostBox”, ανέφερε χθες ο Δ.Σ. των ΕΛΤΑ.
Σχετικά με τις νέες υπηρεσίες, έως τις αρχές του 2024 εκτιμάται η λειτουργία 40 «έξυπνων» lockers.
Παράλληλα, θα επιδιωχθεί η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, η οποία, πριν από σχεδόν 20 χρόνια, είχε αποτιμηθεί στα 200 εκατ. ευρώ.
Επίσης, προωθούνται οι ενέργειες για την απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας, της ΕΛΤΑ Courier και η ανανέωση του στόλου οχημάτων, μέσω της μεθόδου leasing.
Τέλος, σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα, αναμένεται ότι θα παραμείνουν ζημιογόνα, με στόχο την επίτευξη λειτουργικής κερδοφορίας το 2025.
H ομιλία του Διευθύνοντος Συμβούλου των ΕΛΤΑ
Αγαπητοί συνεργάτες, θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά που αποδεχθήκατε την πρόσκληση να είστε σήμερα κοντά μας.
Η παρουσία σας μάς τιμάει ιδιαίτερα και μάς δίνει δύναμη στα αποφασιστικά βήματα, ή μάλλον άλματα, που κάνουμε το τελευταίο διάστημα για τον δομικό μετασχηματισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων, με σκοπό να ανακτήσουμε τον κομβικό ρόλο των ΕΛΤΑ στην οικονομία επιχειρώντας σε μια ιδιαίτερα απαιτητική και ανταγωνιστική αγορά.
Το νέο επιχειρησιακό πλάνο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από τον Ιούλιο και ξεδιπλώνεται σταδιακά σε βάθος 18 μηνών σε όλο το εύρος των λειτουργιών του οργανισμού, με τα πρώτα αποτελέσματα να δείχνουν ήδη τη μεγάλη δυναμική των ΕΛΤΑ.
Εκσυγχρονίζοντας παραγωγικές λειτουργίες και δομές που έχουν σχεδιαστεί 30 χρόνια πριν και δεν έχουν επικαιροποιηθεί έκτοτε, μετατρέπουμε σταδιακά τα ΕΛΤΑ από ένα δυσκίνητο και κοστοβόρο οργανισμό σε μια σύγχρονη, εξωστρεφή και πλήρως ανταγωνιστική δύναμη ταχυδρομικών υπηρεσιών που ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα και το «παράδειγμα» της αγοράς.
Σύμφωνα με τα πρότυπα διεθνών ταχυδρομικών φορέων, ήδη ολοκληρώσαμε την αναδιοργάνωση του δικτύου μας σε 143 σημεία σε όλη τη χώρα, με την ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων, τη μείωση του λειτουργικού κόστους, την καλύτερη στελέχωση καταστημάτων και την καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ.
Στον σχεδιασμό του πλάνου αναδιοργάνωσης του δικτύου μας λάβαμε υπόψιν μας τις ανάγκες της περιφέρειας και φροντίσαμε να ενισχύσουμε την υπηρεσία αγροτικής διανομής, με σκοπό την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών μας σε κάθε γωνιά της χώρας.
Παράλληλα, ενισχύσαμε τους ταχυδρόμους της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό.
Να φέρνουν, με λίγα λόγια, μία σειρά από σύγχρονες υπηρεσίες στην πόρτα των πελατών, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους.
Ταυτόχρονα, αναβαθμίσαμε τη λειτουργία έξι κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα με την εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου και την κάλυψη κενών στη στελέχωση, ενώ μέσα στον Νοέμβριο σχεδιάζουμε να ενισχύσουμε άλλα οκτώ καταστήματα στην περιφέρεια (Λάρισα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ιωάννινα και Καβάλα).
Σε επόμενη φάση, εντός του 2024, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την παρουσία μας πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα last mile, PUDOs και shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων «ΕΛΤΑ PostBox».
Μεταξύ των καινοτομιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας, συγκαταλέγεται η ανασύσταση του δικτύου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής των ΕΛΤΑ, με στόχο τη δημιουργία δυο ισχυρών κεντρικών κόμβων διαλογής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και τοπικών σημείων διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη τη χώρα.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη μεταφερθεί η διαλογή Κρήτης και άλλων νησιών από το Διαμετακομιστικό Κέντρο Πειραιά στο Κέντρο Διαλογής της Αττικής, όπου ενισχύσαμε σημαντικά την επένδυσή μας σε ρομποτικά συστήματα διαλογής.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ στη στρατηγική μας συμμαχία με την πρώτη αεροπορική εταιρεία cargo drone παγκοσμίως, την Dronamics, με την οποία εξετάζουμε από κοινού τη δυνατότητα αξιοποίησης cargo drone (απομακρυσμένα χειριζόμενων μικρών αεροπλάνων) για μεταφορά αλληλογραφίας και δεμάτων, σε περιοχές απομακρυσμένες και μη επαρκώς εξυπηρετούμενες από συμβατικές αεροπορικές μεταφορές.
Ταυτόχρονα με την ενίσχυση των ψηφιακών μας συστημάτων και υπηρεσιών, έχουμε λάβει μέτρα προστασίας για τη διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου κυβερνοασφάλειας και τη θωράκιση των υποδομών μας, με αυξημένο το αίσθημα ευθύνης που απαιτεί η εποχή μας.
Βασική και άμεση προτεραιότητα για το μέλλον είναι η ενσωμάτωση της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας της ΕΛΤΑ Courier, που είναι ένα από τα πιο δυνατά assets που διαθέτουμε.
Θα δημιουργήσουμε ένα κοινό πλαίσιο λειτουργίας που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε αντιπαραγωγικές δομές και στεγανά στην ενδοεταιρική συνεργασία και θα συμβάλλει στην ανάδειξή μας σε ηγετική θέση στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου και ταχυμεταφορών.
Η αναβάθμιση των ΕΛΤΑ, τεχνολογικά και οργανωτικά, μάς επιτρέπει να παίρνουμε αποφάσεις που μάς καθιστούν ανταγωνιστικούς και ευέλικτους με έντονο εξωστρεφή προσανατολισμό εκτός των συνόρων της χώρας.
Στρατηγικός στόχος μας είναι να αναδειχθούμε σε έναν έμπιστο και ανταγωνιστικό διεθνή φορέα για τις διασυνοριακές συναλλαγές εμπορίου, στον οποίο βασίζονται οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, όπως η Amazon.De και άλλοι που είμαστε οι βασικοί συνεργάτες επιδόσεων.
Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε ήδη εξασφαλίσει μειωμένες και ανταγωνιστικές τιμές στην αποστολή δεμάτων ιδιωτών και επιχειρήσεων στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου.
Στο νέο κεφάλαιο που ανοίγεται στην ιστορική και σπουδαία πορεία σχεδόν 200 χρόνων των ΕΛΤΑ έχουμε μαζί μας τους έμπειρους ανθρώπους του οργανισμού, την πραγματική δύναμή μας, που με σκληρή δουλειά, ενθουσιασμό και αφοσίωση συμβάλλουν ενεργά στον εκσυγχρονισμό του.
Παράλληλα με τις δομικές αλλαγές στη λειτουργία μας, προωθούμε μια αναβαθμισμένη εταιρική κουλτούρα εμπιστοσύνης, διαφάνειας και ανοιχτού διαλόγου, πραγματοποιώντας έρευνες προσωπικού, τακτικές ενημερώσεις για την πορεία του μετασχηματισμού, ενέργειες για καλύτερες και πιο ασφαλείς συνθήκες εργασίας καθώς και trainings των εργαζομένων πάνω σε θέματα βιωσιμότητας, με 40 εργαζομένους μας να έχουν λάβει ήδη σχετική εκπαίδευση.
Η πρόοδός μας στα ζητήματα αυτά αποτυπώνεται και στον πρώτο Απολογισμό Βιωσιμότητας που δημοσιοποιήσαμε πριν μερικούς μήνες, με στόχο να ενσωματώνουμε οργανικά τις επιταγές της βιώσιμης ανάπτυξης στη λειτουργία και τους στόχους μας για το μέλλον.
Έχουμε πολλές προκλήσεις μπροστά μας και δρόμο να διανύσουμε. Ωστόσο, γνωρίζουμε καλά τις δυνάμεις μας και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των ΕΛΤΑ.
Διαθέτουμε μεγάλη εμπειρία και γνώση, καθώς και ένα εκτεταμένο, πανελλαδικό δίκτυο, που αποτελούν τις ισχυρές βάσεις πάνω στις οποίες θα οικοδομήσουμε μια σύγχρονη και πλήρως ανταγωνιστική εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών, απαλλαγμένη από αδυναμίες και παθογένειες του παρελθόντος.
Συνεργαζόμαστε με εξειδικευμένους συνεργάτες, έχουμε ακούσει τις εμπειρίες άλλων «πρώην» state postal operators, και μαζί με κορυφαίους διεθνείς συμβούλους σχεδιάζουμε τα άλματα που χρειάζονται για να περάσουμε στη νέα εποχή εξυπηρέτησης με βάση διεθνή πρότυπα.
Στη νέα αυτή εποχή για τα ΕΛΤΑ, ευελπιστούμε να συνεχίσουμε να σας έχουμε μαζί μας, συμμάχους και αρωγούς σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια να είμαστε παντού, καλύτερα για την ελληνική κοινωνία που μάς εμπιστεύεται όλα αυτά τα χρόνια.